در حال بارگذاری ...
نگاهی به زمان‌بندی نمایش‌های روز اول

شروع بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران

روز اول بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران میزبان ۹ اجرا، پرفورمنس و ورکشاپ در بخش‌های مختلف خواهد بود.

به گزارش ایران‌تئاتر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری حسین عبداللهی، کار خود را با دومین نشست مطبوعاتی در تالار مشاهیر تئاترشهر ساعت 11 آغاز کرد.

 

مرکز تئاتر مولوی

تئاتر مولوی، دوتالار اصلی و کوچک خود را در اختیار جشنواره قرار داده است. این مرکز در ابتدای خیابان 16 آذر، جنب کلینیک 16 آذر واقع شده است و در روز آغازین فقط در تالار اصلی آن نمایش «درنیوده» ساعت 16 و 19 به صحنه می‌رود. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سعید زارعی از پردیس هنرهای زیبا در بخش  مرور جشنواره شرکت دارد. در «درنیومده» به مدت 75 دقیقه امین اسفندیار، آوا تدین، جواد قاسملو، اسماعیل گرجى و میثم نوروزى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دوسال در انتظار اجرای یک نمایش!

 

نمایش «مقدس» به نویسندگی و کارگردانی سعدی محمدی از تربیت مدرس ساعت 18:30 و 21:30 به مدت 45 دقیقه در تالار اصلی مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌رود و در بخش مسابقه صحنه جشنواره شرکت دارد.

 

نمایش «انگشت به انگشت» با طراحی،کارگردانی و بازی سید جعفر حجازی از ساعت 16 الی 21 در محوطه مجموعه تالار مولوی در بخش تجربه‌های اجرا به نمایش درمی‌آید. در خلاصه داستان «انگشت به انگشت» آمده: کسی به دنبال دوست مجازی جهت چت کردن به مدت ۷۰ ساعت یکجا نشسته و با موبایلش کار می کند، در روز آخر از همه ی دوستان مجازی اش دعوت می کند تا کنار او بیایند و...

 

تئاترشهر

در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر نمایش «چمدان من وطن من است» به نویسندگی و کارگردانی مهفام نزهت شعار ساعت 17 و 19 به صحنه می‌رود. این نمایش 60 دقیقه و اثر مشترک ایران و آلمان است که در بخش بین‌الملل جشنواره حضور دارد.

 

نمایش «نیست» به نویسندگی و کارگردانی حسنیه زاهدی از هنر و معماری ساعت 16:30 و 18:30 در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر با ظرفیت هر اجرا 25 نفر به صحنه می‌رود. در این نمایش سایان فرخی و حسنیه زاهدی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه «نیست» آمده: نمایشنامه روایت‌گر ماجرای زنی است که در شب احیا در ماه رمضان به طور ناگهانی غیبش می‌زند. مدت زمان این نمایش 45 دقیقه می‌باشد و در بخش مسابقه صحنه شرکت دارد.

 

سالن انتظامی

نمایش «کمانگیر» به نویسندگی و کاگردانی عرفان ابراهیمی از هنرهای زیبا ساعت 18:30 و 20:30 در سالن انتظامی خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر با مدت زمان 35 دقیقه به صحنه می‌رود. در این نمایش عرفان امین و مهیار پوربابایی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دو سرباز ایرانی و تورانی بر سر مرز می‌جنگند و منتظر آرش کمانگیراند. این نمایش در بخش مسابقه صحنه جشنواره شرکت دارد.

 

دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

نمایش «دلقک‌های غمگین» نوشته علی حاتمی نژاد و به کارگردانی مانلی حسین‌پور از دانشگاه آزاد واحد تنکابن ساعت 15 و 17 در سالن سمندریان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب به مدت 50 دقیقه به صحنه می‌رود. در این نمایش سروش طاهری، آرش تبریزی، حامد نظامی، مانلی حسین پور، میلاد محمد زاده و هانیه نوروزی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: جهان معاصر، جهان عدم ارتباط است. جهان تراژدی مدرن؛ جهانی که مردمانش عادت به ارتباط مجازی دارند. این نمایش در بخش مسابقه صحنه جشنواره شرکت دارد.

 

دانشگاه هنر

در پلاتو خسروی دانشگاه هنر(باغ ملی) واقع در خیابان وحدت اسلامی، خیابان سرهنگ سخایی ورکشاپ تئاتر محیطی(بدن های عمومی) توسط گیل شایلایت ساعت 15 الی 19 برگزار می‌شود.

 

تالار هنر

در تالار هنر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده ورکشاپ بونراکو از ژاپن توسط تاتسویا یاسوموتو (بازیگر/ عروسک گردان/ اجراگر نمایشهای نقابدار/ رقصنده) ساعت 14 الی 19 برگزار می‌شود. این کارگاه  به همراه ۲ اجرای کارگاهی در جشنواره به سبک بونراکوی ژاپنی،‎ ‎استفاده از اشیا در خلق مفاهیم، تصاویر ‏تعاملی، و حرکت نشستی جهت کنکاش مضمونی بین فولکور ایرانی و ژاپنی برگزار میشود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران