در حال بارگذاری ...
بهار و تابستان 97

مهدی مشهور «خاموشخانه» را در آلمان، انگلیس، فرانسه و کانادا روی صحنه می‌برد

نمایش «خاموشخانه» آخرین کارِ گروه تئاتر سایه به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور،تابستان ۹۷  در سه کشور اروپایی و کانادا اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «خاموشخانه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور که با همکاری گروه تئاتر سایه و کمپانی آلمانی Aktionstheatre  تولید شده، بهار و تابستان 97 در کشور‌های انگلیس، آلمان، فرانسه و  کانادا روی صحنه می‌رود.

بر اساس برنامه اعلام شده، این نمایش  «خاموشخانه» با بازی شیوا مکی نیان و بنیامین اثباتی برای اولین بار روز 20 اردیبهشت‌ماه جاری در فستیوال بین‌المللی تئاتر دونزدورف آلمان اجرا می‌شود. این اثر نمایشی پس از آن از روز 4 تا 6 خرداد‌ماه سال جاری در فستیوال بین‌المللی تئاتر فرینج در برایتون انگلیس، 1 تا 4 مردادماه سال جاری در بخش آف فستیوال بین‌المللی تئاتر آوینیون و پس‌ از آن در شهریور و مهرماه سال جاری در فستیوال‌‌ بین‌المللی تئاتر رجاینا در کانادا اجرا خواهد شد.

نمایش «خاموشخانه» از کمترین دیالوگ بهره می‌برد و به زبان‌های انگلیسی و فرانسه بخش‌هایی از زندگی زن و مردی را نشان می‌دهد که در یک کمپ زندگی می‌کنند.

لازم به یادآوری است، گروه تئاتر سایه پیش‌از این  نمایش «کلمات و مرد» و «در» را در کشورهای ایران، آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئد، کانادا، آمریکا، لیتوانی، استرالیا، ارمنستان و... روی صحنه برده است.

گفتنی است، در این اثر نمایشی رافائل ولفهارت بعنوان مدیر پروژه، سارا رسولی‌نژاد بعنوان مدیر امور بین‌الملل، فهیمه هرمزیبعنوان دستیار کارگردان، حمیدرضا صادق زاده بعنوان مشاور طراحی صحنه و گرافیست،  پرهام دری بعنوان عکاس، مینا غفارى بعنوان طراح لباس و سامان خلیلیان بعنوان مشاور پروژه در ایران با مهدی مشهور همکاری می‌کنند.




نظرات کاربران