در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی؛

اختتامیه جشنواره بازیگری استاد «مهدی فتحی» برگزار می‌شود

اختتامیه سومین دوره جشنواره هنرهای نمایشی و بازیگری استاد مهدی فتحی، جمعه ۲۱ اردیبهشت با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن برگزاری بزرگداشت بانو «اختر تاجیک» به معرفی برگزیدگان رشته‌های بازیگری زن و مرد،کارگردانی،گریم، لباس، موسیقی و طراحی پوستر و بروشور و ... خواهد پرداخت.

به گزارش ایران تئاتر سومین دوره جشنواره هنرهای نمایشی و بازیگری استاد مهدی فتحی، جمعه 21 اردیبهشت از ساعت13:30 در سالن اجتماعات مرکز علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر واحد11 با معرفی برگزیدگان رشته‌های بازیگری زن و مرد،کارگردانی،گریم، لباس، موسیقی و طراحی پوستر و بروشور و ... به کار خود پایان خواهد داد.
سومین دوره جشنواره هنرهای نمایشی و بازیگری استاد «مهدی فتحی» از روز یکشنبه، نهم اردیبهشت آغاز  شد.
دوره سوم جشنواره هنرهای نمایشی و بازیگری استاد «مهدی فتحی» از روز 9 اردیبهشت در مرکز علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر واحد11 تهران برگزار شد. دبیری این دوره از جشنواره را داریوش نصیری، مدیر گروه رشته بازیگری و نویسنده و کارگردان تئاتر بر عهده دارد.
در سومین جشنواره هنرهای نمایشی و بازیگری استاد فتحی،که به همت گروه بازیگری مرکز علمی‌کاربردی واحد 11 تهران و با حمایت و مشارکت ادارهکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی‌هنری بتهوون و دارینوش  برگزار می‌شود،39 اثر در بخش مسابقه و 3 اثر در بخش مهمان حضور دارند. مجلس تعزیه حضرت عباس(ع) نیز در بخش مهمان جشنواره به صحنه رفت.
نقالی، شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، نمایش عروسکی، مونولوگ‌های شکسپیر، عکاسی تئاتر، نمایشنامه‌خوانی (با مروری بر آثار چاپ‌شده استاد علیرضا نادری)، بخش‌های مختلف جشنواره را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، جشنواره هنرهای نمایشی و بازیگری استاد فتحی شامل برگزاری سه کارگاه زیر بود:
ـ کارگاه آموزشی: بازیگری به شیوه مِتُداَکتینگ/ مدرس: استاد فریده فرجام/ سه‌شنبه 11 اردیبهشت
ـ کارگاه آموزشی: بازیگری و کاریابی/ مدرس: دکتر علی یعقوب‌زاده/ یکشنبه 16 اردیبهشت
ـ کارگاه آموزشی: کارکرد روایت در نمایش/ مدرس: استاد مهدی صفاری‌نژاد/ سه‌شنبه 18 اردیبهشت
همچنین در این دورة جشنواره، طی مراسم بزرگداشتی ازاستاد بانو «اختر تاجیک»بابت یک عمر فعالیت هنری در حوزه عکاسی تئاتر تقدیر به عمل می‌آید.
در سومین جشنواره هنرهای نمایشی و بازیگری استاد مهدی فتحی، نسبت به سنوات گذشته، آمار آثار اجرایی دوبرابر شده و علاوه بر گروه بازیگری،گروه فیلم‌سازی،گرافیک و گریم و طراحی لباس نیز به رقابت با شرکت‌کنندگان از واحدهای دیگر می‌پردازند.
داوری این جشنواره را آقایان دکتر علی یعقوب‌زاده، مصطفی محمودی، رضا حسن‌خانی، هاتف جلیل‌زاده، مجید زارع‌زاده ، سیدجواد روشن، امین سروری، داریوش نصیری و بانو اختر تاجیک بر عهده دارند.
داریوش نصیری، مدرس و مدیر گروه رشته بازیگری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر، دبیری این دوره از جشنواره را عهده‌دار است.دریافت جوایزمتعدد بازیگری، نمایشنامه‌نویسی وفیلم‌نامه‌نویسی ازجشنواره‌های داخلی وخارجی،انتخاب به عنوان دانشجوی نمونه کشوری در بخش فرهنگ وهنردر سالهای 89 و 92 و دریافت لوح سپاس از ریاست محترم جمهوری ، انتخاب به عنوان استادنمونه دراردیبهشت‌ماه سال96،اجرای نمایش درکشورهایی نظیر ارمنستان،ترکیه،روسیه و...، داوری جشنواره‌های فیلم وتئاتر، دبیری وپایه‌گذاری جشنواره تئاتراستادمهدی فتحی،نگارش وچاپ نمایشنامه «خاطره‌ای به نام تو»،مسوولیت هماهنگی وبرنامه‌ریزی (معاونت) و عضویت درشورای هنری وانتخاب آثارتماشاخانه سنگلج طی سال‌های90 تا 91ازدیگرافتخارهای اوست.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان «بازگشت به خان نخست»

داریوش نصیری: تماشاگر باید خودش را در پیکره و معنای اثر پیدا کند
گفت‌وگو با کارگردان «بازگشت به خان نخست»

داریوش نصیری: تماشاگر باید خودش را در پیکره و معنای اثر پیدا کند

داریوش نصیری، کارگردان نمایش خیابانی «بازگشت به خان نخست» بر این باور است که ارتباط مخاطبان با نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی زمانی شکل می‌گیرد که تماشاگر خودش را در پیکره و معنای اثر پیدا کند.

|

نظرات کاربران