در حال بارگذاری ...
پیام معاون رئیس جمهور به جشنواره تئاتر ایثار

هنرمندان ما دل باختگان مکتب توحیدند

حجت الاسلام محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار پیام داد.

به گزارش ایران تئاتر در متن پیام حجت الاسلام شهیدی آمده است:

«هنر بهترین وسیله برای انعکاس مفاهیم اسلامی و انسانی است. انقلاب و جامعه اسلامی برای برقراری ارتباط و ابلاغ مکنونات قلبی خود به مخاطبینش به هنرفاخر و برجسته نیاز دارد.»
مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
«شهادت» و «ایثار» مفاهیمی هستند که همواره در جامعه انسانی به ویژه ایران اسلامی جریان داشته و دارند و ترویج و تبیین  این دو نیز امری ارزشمند است. شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدا و دوام و بقای آن بی‌تردید ریشه در فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی دارد. در این میان روایت ایثار ایثارگران و نقل رشادت‌های شهدا، بی‌تردید کمتر از شهادت نیست که لازم است ابزارهای مختلف و  تاثیرگذار برای اشاعه‌ این فرهنگ مورد
بهره برداری قرار گیرد تا این فرهنگ والا را به زیبایی در جامعه نشان داده و ترویج کند. یکی از این ابزارها، هنر و بهره گیری از توان هنرمندان این مرز و بوم است. آثار هنری در تمامی عرصه ها موثر و ماندگار است و اینک از هنرمندان وادی عشق و ایثار نام برده می شود که با مهارت و توانایی در به کار گیری ابزار هنری، حقایق صحنه های مقدس و مضامین ارزشی را به تصویر می کشند. هنرمندان ما دل باختگان مکتب توحیدند که حماسه آفرینان میدان های جهاد و مقاومت را گرامی داشته اند.
تلاش ارزشمند هنرمندان عرصه تئاتر کشور در خلق آثار فاخر  هنری جهت انعکاس و ترویج  مفاهیم پربهای ایثار و شهادت در خور تقدیر  و ستایش است . به یقین «ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار» ضمن دستیابی به افق های روشن ، زمینه های مناسبی را جهت تقویت و ترویج مفاهیم این حوزه فراهم می‌سازد. این جشنواره  فرصت مغتنمی است تا هنرمندان ما با تولید آثار ارزشی در قالب تئاتر با الهام از روح پرفتوح شهیدان و آرمان بلند ایثارگران، طرحی نو در عرصه هنر به وجود آورند. برای همه هنرمندان این عرصه در حوزه ایثار و شهادت و تمامی دست اندرکاران این جشنواره از درگاه ایزد منان بهروزی، سعادت و توفیق روزافزون مسألت دارم
ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار از روز جمعه 21 اردیبهشت کار خود را در کرمانشاه آغاز می کند.




نظرات کاربران