در حال بارگذاری ...
پیمان شریعتی داور ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

جنبه مثبت جشنواره تئاتر ایثار واگذاری امور اجرایی به انجمن هنرهای نمایشی استان است

پیمان شریعتی داور ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار حضور هنرمندان تئاتر استان کرمانشاه در تمامی بخش‌های اجرایی جشنواره را یکی از جنبه‌های مثبت برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

پیمان شریعتی که برای دومین سال متوالی داوری آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر ایثار را بر عهده دارد در ارزیابی ششمین دوره این جشنواره گفت: یکی از اتفاقات خوشحال‌کننده در این دوره از جشنواره سپردن کلیه امور اجرایی به هنرمندان و انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه تمامی پلاتوها و تئاتر شهر کرمانشاه که در اختیار انجمن هنرهای نمایشی بوده در اختیار جشنواره قرارگرفته است گفت: تمامی دست‌اندرکاران جشنواره ، همراهان گروه‌ها و داوران، افرادی که در هتل به گروه‌ها سرویس می‌دهند نیز هنرمندان تئاتر هستند. این یکی از محسنات جشنواره است که توسط هنرمندان برای هنرمندان برگزار می‌شود.

او افزود: انجمن هنرهای نمایشی به عنوان بازوی اجرایی بنیاد شهید در این دوره از جشنواره است . این اتفاق حاصل واگذاری امور انجمن به خود هنرمندان و اعتماد به هنرمندان در عرصه اجرایی است. این شیوه می‌تواند یک الگو برای تمامی فعالین هنری در استان‌ها باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تنوع موضوعی آثار جشنواره پرداخته و گفت: در دو سال اخیر شاهد هستم مسیری که جشنواره تئاتر ایثار به لحاظ تفکری و اجرایی طی کرده رو به رشد و تنوع مضامین ایثار در این دوره قابل‌توجه است.

شریعتی ادامه داد: همواره این مفهوم باب بود که مضامین به حوزه دفاع مقدس نزدیک می‌شد. گرچه این موضوع بسیار ارزشمند است اما در این دوره شاهد آثاری هستیم که فراتر از موضوع دفاع مقدس را مدنظر داشته‌اند و به تمام شئونات اجتماعی ایثار پرداخته‌اند.

این هنرمند تئاتر یکی دیگر از جنبه‌های مثبت این دوره از جشنواره را حضور هنرمندان استان‌های مختلف عنوان کرده و گفت: به جرات می‌توان گفت ششمین جشنواره تئاتر ایثار یکی از معدود جشنواره‌هایی است که تمرکزش بر کارهای تولیدشده توسط هنرمندان خارج از تهران بوده است. بخش عمده‌ای از هنرمندان و گروه‌های موفق استان‌ها در کرمانشاه حضور دارند.

ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار روز ساعت 18 روز دوشنبه طی مراسم اختتامیه در سالن مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزیدگان خود را خواهد شناخت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران