در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد:

امیر دریادار سیاری:وارد شدن به عرصه هنر کار سخت و پرزحمتی است

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر ارتش گفت: عرصه هنر عرصه بسیار بزرگ و حساسی به شمار می‌رود که وارد شدن به آن کار سخت و پرزحمتی است.

به گزارش ایران تئاتر مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره تئاتر ارتش (میثاق ۸) با حضور شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد جلیلی صفت جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، علی نصیریان، شکرخدا گودرزی، ایرج راد و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش و هنرمندان عرصه نمایش در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش ضمن خوش آمدگویی به هنرمندان برتر عرصه تئاتر و نمایش کشور به خانه سربازان ملت در ارتش گفت: ارتش قدردان هنرمندان کشور است و می‌دانم که عرصه هنر عرصه بسیار بزرگ و حساسی به شمار می‌رود که وارد شدن به آن کار سخت و پر پرزحمتی است.
وی افزود: همانگونه که خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و هست و خواهد ماند ما نیز در ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه سرباز ملت بوده ایم، هستیم و امیدواریم بتوانیم همینگونه بمانیم.

 

جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
هنرمندان توانمندی ها و اقتدار ارتش را به نمایش بگذارند
حجت الاسلام و المسلمین جلیلی صفت دیگر سخنران اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر ارتش که صبح امروز برگزار شد گفت: لازم است هنرمندان ارتش در قالب هنر، توانمندی ها و اقتدار ارتش را به نمایش بگذارند.
 حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم، با اشاره به اهمیت هنر در دین مبین اسلام گفت: در بین برنامه های دینی و اعتقادی اسلام، هنر مغفول نمانده و این دین به تمامی جنبه های هنر در راستای آموزش معارف توجه ویژه ای کرده است. خداوند متعال در جای جای آیات نورانی خود هنرنمایی کرده است.
وی افزود: از طریق هنر متعهد، آموزه های دین بهتر و بیشتر در نزد مردم بویژه جوانان گسترش می یابد و پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز از این بُعد مثبت هنر در ترویج پاکی ها و نیکی ها بهره های فراوانی برده اند.
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین با تاکید برجایگاه ویژه هنر در نیروهای مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ارتش از ابتدا تا کنون و بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در امر هنر در جامعه پیشقدم و پیشرو بوده و هنرمندان بزرگی از دل ارتش به جامعه معرفی شده اند.
حجت الاسلام جلیلی صفت در پایان سخنانش به هنر متعهدانه اشاره و تصریح کرد: هنرمندان کشور و نیروهای مسلح در این بخش فعالیت زیادی دارند و توانسته اند به خوبی با توجه به دفاع مقدس هشت ساله جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی را برای معرفی هنرمندانه این دوران سراسر افتخار فراهم کنند.

 

تجلیل از استاد علی نصیریان
در بخش دیگری از این مراسم که در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد با اهداء لوحی از استاد علی نصیریان به پاس سالها تلاش در عرصه تئاتر و سینما تجلیل شد.
علی نصیریان طی سخنانی در این مراسم گفت: فرهنگ رشته های مختلف دارد، یکی از رشته های مهم منشعب از فرهنگ، هنر است.
وی هنر را بخش بسیار جذاب، اثرگذار و ماندگار از فرهنگ دانست و به سابقه خود در اجرای نمایش در ارتش اشاره کرد.
این پیشکسوت تئاتر و سینما با بیان این که تئاتر همانند جراحی درون ماست افزود: انسان از هنرهای نمایشی از جمله تئاتر عبرت می گیرد و به وسیله آن از وضعیت جامعه آگاهی پیدا می کند. در تئاتر همچنین اجتماع نقد می شود و عقاید مختلف در آن بیان شده و دموکراسی جلوه پیدا می کند.


برگزیدگان هشتمین جشنواره تئاتر ارتش

در پایان این مراسم هشتمین جشنواره تئاتر ارتش (میثاق 8) نفرات برتر و برگزیده خود را شناخت.
9 گروه تئاتری به مرحله نهایی هشتمین جشنواره تئاتر ارتش راه یافتند که هیئت داوران جشنواره نفرات و گروه‌های برگزیده را در 9 بخش معرفی کردند.
در مراسم اختتامیه جشنواره میثاق 8، هیئت داوران جشنواره، نمایش «مهنا» از نیروی هوایی ارتش را به دلیل ارزش‌های اجرایی و توجه ویژه به شهید عباس دوران، شخصیت ارزشمند ارتش در دوران دفاع مقدس به عنوان نمایش برگزیده انتخاب کرد.
در بخش کارگردانی، جایزه برتر به محمد ریاضت برای کارگردانی نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» از نیروی زمینی ارتش رسید.
نمایش «مهنا» (به کارگردانی بهرام میرزایی) از نیروی هوایی ارتش حائز رتبه دوم شد
نمایش‌های منطقه آرام (به کارگردانی ستواندوم قاسم حقیقی)
سرخ و سیاه (به کارگردانی الیاس شمس‌آبادی) از پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش نویسندگی جایزه دوم به بهرام میرزایی برای نویسندگی نمایش «مهنا» از نیروی هوایی ارتش رسید و هیئت داوران هیچ متنی را شایسته رتبه اول ندانستند.
در بخش بهترین بازیگری مرد، رتبه اول به ستواندوم مهدی هاشمی شیرازی برای نمایش «مهنا» از نیروی هوایی ارتش رسید،
مهیار غازی از کارکنان وظیفه ارتش برای نمایش «منطقه آرام» از پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) دوم شد
محمد فرحبخش برای نمایش «ویلچری» از نیروی دریایی ارتش به رتبه سوم رسید.
هیئت داوران همچنین از 7 بازیگر نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» شامل امین شیرازی، مصطفی شعبان، امیر سینا ویژه، پوریا تاری، سعید باقرنیا، محمد ریاضت و سعید مقدم از کارکنان وظیفه نیروی زمینی ارتش، به طور ویژه تقدیر کردند.
هیئت داوران هشتمین جشنواره تئاتر ارتش، سارا حمیدی و لیلا بزرگی را برای بازی در نمایش «مهنا» به عنوان دومین برگزیده
یگانه شمس‌آبادی برای بازی در نمایش «سرخ و سیاه» از پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش را به عنوان سومین برگزیده بخش بهترین بازیگر زن انتخاب کردند.
هیئت داوران هیچ بازیگری را در این بخش حائز رتبه برتر تشخیص ندادند.
آریا تقی‌پور برای موسیقی نمایش «مهنا» از نیروی هوایی ارتش،
ابوالفضل دیوسالار برای نمایش برای موسیقی نمایش «سرخ و سیاه» از پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش حمیدرضا صافی برای موسیقی نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد» از نیروی زمینی ارتش نیز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش موسیقی جشنواره تئاتر میثاق 8 را کسب کردند.
در بخش گریم مازیار قانع برای نمایش «سرخ و سیاه» از پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش به رتبه سوم رسید و هیئت داوران هیچ نمایشی را در این بخش حائز رتبه اول و دوم ندانستند.
در بخش طراحی صحنه، رتبه دوم به صالح کامرانی برای طراحی صحنه نمایش «منطقه آرام» از پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش رسید و اعظم‌السادات حسینی نیز برای نمایش «سرخ و سیاه» از پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش رتبه سوم را کسب کرد. هیئت داوران جشنواره هیچ نمایشی را شایسته رتبه اول ندانستند.
هنگامه و یگانه شمس‌آبادی برای نمایش «سرخ و سیاه» از پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش، فائزه اکبرنژاد و احسان شیبانی برای نمایش «بچه‌های توپ 23» از پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) و گروهبانیکم وظیفه اویس رجبی برای نمایش «جعبه خیال» از نیروی زمینی ارتش نیز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بخش پوستر و بروشور را کسب کردند.
ایرج راد، اصغر همت و شکرخدا گودرزی هیئت داوران هشتمین جشنواره تئاتر ارتش بودند.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران