در حال بارگذاری ...
نگاهی به زمان‌بندی نمایش‌های روز نهم

پایان کار 5 سالن در جشنواره تئاتر دانشگاهی

روز نهم بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران میزبان ۸ اجرا و پرفورمنس در بخش‌های مختلف خواهد بود.

به گزارش ایران‌تئاتر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری حسین عبداللهی، روز نهم خود را 24 اردیبهشت 97 در حالی آغاز کرد؛ که نمایش سالن‌های قشقایی، پلاتو خورشیدی و پلاتو خسروی دانشگاه هنر، کارگاه دکور و تالار هنر به پایان رسیده است.

 

مرکز تئاتر مولوی

تئاتر مولوی، دو تالار اصلی و کوچک خود را در اختیار جشنواره قرار داده است. این مرکز در ابتدای خیابان 16 آذر، جنب کلینیک 16 آذر واقع شده است و در روز نهم در تالار اصلی آن نمایش «بودن» به کارگردانی یائورا شیکفوسدوتیر از بلژیک ساعت 18 و 21 به صحنه می‌رود. این نمایش به مدت 50 دقیقه در بخش  مسابقه بین‌الملل جشنواره شرکت دارد.

 

نمایش «نامفهوم» به نویسندگی و کارگردانی امیر باباشهابی از هنر و معماری ساعت 17:30 و 19 در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به مدت 40 دقیقه به صحنه می رود. این نمایش در بخش خارج از مسابقه صحنه جشنواره حضور دارد.

 

نمایش «انگشت به انگشت» با طراحی،کارگردانی و بازی سید جعفر حجازی از ساعت 16 الی 21 در محوطه مجموعه تالار مولوی در بخش تجربه‌های اجرا به نمایش درمی‌آید. در خلاصه داستان «انگشت به انگشت» آمده: کسی به دنبال دوست مجازی جهت چت کردن به مدت ۷۰ ساعت یکجا نشسته و با موبایلش کار می کند، در روز آخر از همه ی دوستان مجازی اش دعوت می کند تا کنار او بیایند و...

 

تئاترشهر

نمایش «گام مینور» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی کریمی به مدت 45 دقیقه در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر ساعت 16:30 و 18:30 در بخش مهمان جشنواره به صحنه می‌رود. این نمایش اثری از کانون تئاتر دانشگاه علم و صنعت می‌باشد و در آن دنازره پوش، آیدا خوئی، امیرحسین اسماعیلی، فرنوش معماری و هانیه قاسمی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: روایت‌های پاره پاره‌ای از پنج جوان که کودکان دیروز بوده‌اند و حالا از زوایای مختلف عقاید خود را درباره مسائل شرح می‌دهند.

 

سالن انتظامی

نمایش «چشمش به دست باز» به نویسندگی و کاگردانی سعید رسولی از دانشگاه دامغان ساعت 18:30 و 20:30 در سالن انتظامی خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر با مدت زمان 40 دقیقه به صحنه می‌رود. در این نمایش  شیوا اشور، مصطفی لطیفی‌خواه و ماه‌منیر موسوی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:پدری که بعد از هفده سال به خانه باز می‌گردد و... این نمایش در بخش مسابقه صحنه جشنواره شرکت دارد.

 

دانشگاه هنر

نمایش «اکوسیستم» به نویسندگی وکارگردانی پویا یادگاری از سینما و تئاتر ساعت 17  و 19 در پلاتو خسروی دانشگاه هنر واقع در خیابان وحدت اسلامی، خیابان سرهنگ سخایی، دانشگاه هنر (باغ ملی) به مدت 50 دقیقه به صحنه می‌رود. در این نمایش که در بخش خارج از مسابقه حضور دارد، پرستو مقنی ممقانی، علی محمودیان، مهتاب معتمدی، امیر حقبر، پرستو نوری، لیلا مقصودی و کیان امیری ایفای نقش می‌کنند.

 

دانشگاه تهران

نمایش «لانچر5» به نویسندگی و کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی از هنرهای زیبا ساعت 15 و 17 در سالن سمندریان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به مدت 90 دقیقه به صحنه می‌رود. در این نمایش امیر نوروزی، میلاد چنگی، حجت زینالی، مرتضا سلطان‌محمدی، پژمان یاوری، نادر خوشبخت، محمد حق‌شناس، میکائیل زرگرانی، باسط رضایی، وحید فریدی، عرفان نظریان‌پور، حمیدرضا ذکیانی، شاهین علایی‌نژاد و سعید آقاخانی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش که در بخش مسابقه صحنه جشنواره حضور دارد، آمده: در تابستان سال ۸۸، در یک پادگان سه سرباز به طرز مرموزی کشته شده‌اند. سروان شایگان، رییس اداره‌ی بازرسی پادگان، در تکاپوی کشف حقیقت ماجرا است.

 

عمارت روبه‌رو

نمایش «لغزش آنی کلام» به نویسندگی و کارگردانی امید مشهدی از تربیت مدرس در بخش مسابقه صحنه  یک اجرا ساعت 15 به مدت 40 دقیقه در عمارت رو‌به رو خواهد داشت. در این نمایش نازنین بهرام، گندم تقوی٬ حامد حسین‌زاده، شقایق حمزه‌لو، رضا حیدری‌نیا٬ سارا عبادی و ایمان عظیمیان ایفای نقش می‌کنند. درخلاصه نمایش آمده: میلیون‌ها سال قبل انسان همانند حیوان زندگی می‌کرد، سپس اتفاقی رخ داد که قدرت تخیل بر او اشکار شد و آموختیم که حرف بزنیم.

 

نقد آثار روز هشتم و نهم جشنواره ساعت 20:30 در حیاط عمارت روبه‌رو برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران