در حال بارگذاری ...
رئیس ستاد جشنواره تئاتر ایثار اعلام کرد:

زیبایی‌های معنوی در زیباترین قالب بیان و مجسم شود

حجت‌الاسلام هادی عسگری؛ مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه و رئیس ستاد ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار گفت: لازم است زیبایی‌های معنوی در زیباترین قالب بیان و مجسم شود.

حجت‌الاسلام  عسگری درباره اهمیت جشنواره تئاتر ایثار، گفت: هنر نوعی زیبایی‌شناسی و آفریدن زیبایی است.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند: «شهادت هنر مردان خداست.» این نکته را باید در نظر گرفت زیبایی تنها زیبایی‌های محسوس، سمعی و بصری نیست بلکه گاهی زیبایی، زیبایی‌های معنوی و عقلانی است. ایثار، شهادت، از خود گذشتگی، شهامت، استقامت، صبوری، شکوری، آزادی و آزادگی، صفات زیبای شهیدان و ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها است. لازم است این مفاهیم در زیباترین قالب بیان و مجسم شود.
رئیس ستاد ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار افزود: هنر اگر با تکنیک همراه شود، می‌تواند بیانی رسا، جذاب، ماندگار و تاثیرگذار باشد. درنتیجه جشنواره‌هایی همچون جشنواره ملی ایثار اگر به‌درستی برگزار شوند، می‌توانند در مجسم‌سازی ایثار و ایثارگری، آزادی و آزادگی و مقاومت مردم به‌ویژه شهیدان و ایثارگران نقش‌آفرین باشند. ششمین جشنواره ملی ایثار در استان کرمانشاه در همین راستا و با همین اهداف برگزار شد.
وی ادامه داد: این جشنواره از جمعه؛ 21 اردیبهشت‌ماه آغاز شد، روز شنبه، 22 اردیبهشت‌ماه هم هنرمندان با شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم تجدید میثاق کردند. ان‌شاءالله دوشنبه؛ 24 اردیبهشت‌ماه اختتامیه جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عسگری درباره همکاری نهادهای مختلف با ستاد برگزاری ششمین جشنواره تئاتر ایثار، گفت: خوشبختانه از سوی انجمن نمایش کرمانشاه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و مدیرکل محترم این اداره؛ حجت الاسلام والمسلمین رحیم جعفری، هوشنگ بازوند؛ استاندار محترم کرمانشاه، محمدابراهیم الهی‌تبار؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه و کارگروه فرهنگی‌اجتماعی استانداری، استقبال بسیار خوبی از جشنواره صورت گرفت. شورای ترویج ایثار و شهادت توسط استاندار تشکیل شد و برگزاری جشنواره یکی از موضوع‌های مهم جلسات بود.
وی تصریح کرد: وقتی برای برگزاری جشنواره از استاندار درخواست کمک کردیم، دستور داد از اعتبارات سال 1397 به ستاد جشنواره کمک شود. همچنین قرار بر این شد که شهرداری و شورای شهر هم به جشنواره کمک نقدی پنجاه میلیون تومانی داشته باشند و هم تبلیغات شهری و محیطی را عهده‌دار باشند.
وی درباره تبلیغات محیطی جشنواره گفت: تبلیغات محیطی خوبی صورت گرفت. البته در بخش تبلیغات، صداوسیما هم بسیار با ما همراه بود. اصناف هم بسیار به ما کمک کردند. مشارکت بسیار خوبی از سوی مسئولان استان صورت گرفت. امیدوارم وعده‌هایی که داده شده‌اند عملی شوند و هزینه‌های جشنواره از محل مشارکت‌ها تامین شود.
رئیس ستاد ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، میزان استقبال مردم از آثار اجرا شده در جشنواره را خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این‌که زمان برگزاری جشنواره با امتحان‌های پایان سال دانش‌آموزان همراه شده است و از سویی دیگر این روزها شاهد شرایط جوی بارانی هستیم، اما بر اساس گزارش‌های رسیده از آثار خیابانی و مشاهدات خودم در سالن‌های تئاتر، استقبال خوب بود.
وی با ابراز امیدواری از این که بتوانند خروجی بهتری از جشنواره داشته باشند گفت: از نمایش‌ها در زمان اجرا فیلمبرداری شده است. امیدوارم این نمایش‌های تاثیرگذار از سیما پخش شوند.

حجت‌الاسلام هادی عسگری در پایان از همراهی افرادی که در برگزاری این جشنواره کمک کرده بودند، تشکر کرد و گفت: جشنواره تئاتر ایثار یک حرکت فرهنگی است که می‌تواند اثرگذار باشد. ان‌شاءالله این جشنواره استمرار داشته باشد و آثاری که تمایل دارند در آن شرکت کنند، با تکنیک‌های به‌روز مخاطبان را راضی نگاه دارند و پیغام خود را منتقل کنند. امیدوارم این جشنواره در استان‌های دیگر کشورمان هم برگزار شود.




نظرات کاربران