در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های خصوصی

12 سالن خصوصی؛ 34 نمایش

ایران تئاتر: در هفته پیش رو سالن های خصوصی با ۳۴ اجرا از تئاتر دوستان میزبانی می کنند. می خواهیم نمایش هایی که در هفته سوم اردیبهشت ماه میهمان این سالن ها هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو سالن‌های خصوصی میزبان نمایش‌هایی جدید در اولین ماه سال 97 هستند. پردیس تئاتر شهرزاد با 3 سالن از 8 نمایش میزبانی میکند و تماشاخانه ارغنون در دو سالن پذیرای 5 اجرا است. همچنان در این هفته نمایش‌هایی همچون «ماجرای مترانپاژ»، «شیطونی»، «فین جین» و... روزهای پایانی اجرای خود را سپری می‌کنند. در متن پیش‌رو نمایش‌هایی را که در هفته سوم اردیبهشت ماه جاری میهمان سالن‌های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

3 نمایش جدید در شهرزاد

نمایش«ماجرای مترانپاژ» نوشته الکساندر وامپیلوف و به کارگردانی محمد حسن معجونی ساعت 18 و 21:30 در سالن 1 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش رضا بهبودی، هومن کیایی، مهتاب ثروتی، حسین حسینیان، مژده دایی، امیر قاسمی و برنا انصاری بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 25000، 30000 و 40000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«آنسوی آینه» نوشته فلوریان زلر و به کارگردانی علی سرابی ساعت 19:30 در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش ریما رامین فر، مارال بنی آدم، پژمان جمشیدی و علی سرابی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: یه شب خوابیدی صبح بلند شدی زنت رو ترک کردی. من که هرگز نمی تونم همچین کاری بکنم ! چون می ترسم دلش رو بشکونم. بعدش هم اصلا درست نیست، تا با زنت حرفت میشه خداحافظ شما ؟! ما رفتیم سراغ یکی دیگه؟ بهای بلیط این نمایش 30000، 40000 و  45000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«بلافیگورا» به نویسندگی یاسمینا رضا و با کارگردانی سعید دشتی ساعت 20 در سالن 1 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش صحرا اسدالهی، سپند امیر سلیمانی، بهاره رهنما، نگار عابدی و محمد نادری بازی می‌کنند. بهای بلیط نمایش 25000، 30000 و 35000  تومان می‌باشد.

 

نمایش«گروفالو» نوشته بهرام جلالی‌پور و به کارگردانی آرش شریف‌زاده ساعت 17:45 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش بهاره میرزاپور، احمدخیرآبادی، سامان فرشید نیا و آرش شریف زاده ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: پدر ومادر بچه موش که از دست تنبلی او خسته شدند، برای پیداکردن گردو او را به جنگل می فرستند. در راه روح پدربزرگ به کمک بچه موش می آید و او با کمک تخیل خود بر حیوانات جنگل پیروز می‌شود اما در ادامه راه اتفاق بسیار عجیبی می‌افتد. بهای بلیط این نمایش 18000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«تله موش» اقتباسی از نمایش تله موش اگاتا کریستی و به نویسندگی و کارگردانی سیاوش اسد ساعت 21:30 در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش مرجان دلبند، سحر نظام دوست، عمار تفتی، فرزانه شجاعی سیاوش اسد، مهدی بیگدلیا الیزا اورامی، سمیرا خلیلی، حسین پرستار سمیه مهری و اردلان شجاع کاوه بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: قتلی در شهر رخ میدهد نزدیک یک عمارت ویکتوریایی که در آن قرار است زن و شوهری ۵ روز از مسافران که به این مکان می آیند به خوبی پذیرایی کنن ولی قتلهایی در حال رخ دادن است که ماجرای این عمارت را به بحران عظیمی میکشد و... این کارمای انسانهای خطا کار است. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«مایم و پاگانی نی» (هیچی نگو) به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ناصحی ساعت 18:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش علیرضا ناصحی و علی دولتیاری بازی می‌کنند. این نمایش کمدی‌ای دونفره با ساختار کلی از سینمای صامت و یادآور فیلمهای چاپلین، باستر کیتون و هروی لوید است. در خلاصه نمایش آمده: پدر و مادر از هم جدا میشوند فرزندی که باید در جامعه شلوغ و پر درگیری روی پای خود بایستد. بهای بلیط نمایش 20000 تومان است.


نمایش«متامورفیسم مانی» به نویسندگی و کارگردانی نوید ترابی ساعت 21:15 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش اسماعیل بالایی، روشنک رضایی مهر، حامد نساج بخارایی، حسین غلامی، شقایق سادات موسوی، زیبا مصطفایی و علی هادوی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: روایتی از شک در بستر زندگی پر تلاطم خانوادگی، زمانی که همه چیز از کنترل خارج می شود. بهای بلیط نمایش 30000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش«شب دوازدهم» نوشته ویلیام شکسپیر و به کارگردانی محسن صادقی ساعت 19 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش آرمین خوش نیک، پانیذ خوش نیک، آرش راسخ، شهاب نظامدوست، صبا پویشمن، ایمان خاکباز، معین دیده بان، مینا زاغری و امیرحسین قنواتی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خواهر و برادری در دریا گرفتار طوفان می شوند و از هم جدا می افتند. دختر خودش را به شکل برادرش در می آورد و زندگی‌اش ادامه می دهد. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.


برادران کوشکی در تئاتر مستقل تهران

نمایش«رومولیت» نوشته مصطفا کوشکی و به کارگردانی مصطفا کوشکی و هستی حسینی ساعت 21 در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود. در این نمایش مهدی پاکدل، بهناز جعفری، شهروز دل افکار، امیر شمس، صبا ایزدپناه، مونا شریفی، سجاد باقری، الناز شهبازی، علی آرتین، علی عبدی، فاطمه احمدی، امیر باباشهابی، دانیال شاهسون و سعید بابایی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط نمایش 35000، 40000 و 45000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«شیطونی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی ساعت 19 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. در این نمایش حسین برفى نژاد، الهام جدی، شهروز دل افکار، مهدی کوشکى و دریا یاسری بازی می‌کنند. بهای بلیط نمایش 25000، 30000 و 35000 تومان می‌باشد.

 

تئاتر باران؛ میزبان دو نمایش

نمایش«بمب‌گذاری دیسکو قاهره» نوشته الکس برون و ژان میشل ریپ و به کارگردانی مسعود میرطاهری ساعت 19 در تئاتر باران اجرا می‌شود. در این نمایش بهداد احمدی، شهرام آریا، علیرضا بهرامی، مینا عسگری، مهسا بهاری، علیرضا محجوب نیا، مهرنوش فولادین، احسان محسنی و فریبا خدابنده بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: امشب سال عوض میشه ... از ده تا یک می‌شمریم و بمب ... دیگه هیچ چیزِ این دنیا مثه سابق نمیشه، جهان تغییر میکنه ... و این تغییر فقط به تصمیم من بستگی داره ... تصمیم من ... و فقط من امشب سال عوض میشه... سال نو مبارک. بهای بلیط این نمایش 35000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«تابوت عهد» نوشته نیل لبیوت و به کارگردانی عماد قلی‌پور ساعت 21:15 در تئاتر باران به صحنه می‌رود. در این نمایش مهدی کوشکی و بیتا معیریان ایفای نقش می‌کنند. نمایشنامه «تابوت عهد» درباره‌ی دو نفر از اهالی نیویورک است که در صبحی تاریک و طولانی با خود و با یکدیگر مواجه می‌شوند. لبیوت از نمایشنامه‌نویسان معاصر آمریکایی است و برای نخستین بار است که اثری از وی توسط فهمیه زاهدی به زبان فارسی ترجمه شده و روی صحنه می‌رود. در خلاصه نمایش آمده: اگر شما قرار بود ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در برج‌های دوقلوی نیویورک باشید، اما به دلیلی که به هیچ‌وجه نمی‌تونید به خانوادتون بگید،اونجا نبودید، ترجیح می‌دادید اونا فکر کنن مُردید یا حقیقت رو می‌گفتید؟! بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.

 

عمارت ارغنون؛ 5 نمایش

نمایش«فین جین» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل حاجی علیخانی ساعت 21:15 در عمارت ارغنون به صحنه می‌رود. در این نمایش  مجید آهنگران، محسن زر آبادی، ابوالفضل حاجی علی خانی، نساء یوسفی، میر نادر مظلومی، مرتضی علیدادی، حمید عرب و مهدی ذاکر ایقای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: روایتی از زندگی سردار بزرگ ایران امیر کبیر در صحنه های معرفی، مطبخ، مکتب، باغ، مجمع، حرمسرا، مقتل. بهای بلیط این نمایش 35000 تومان در نظر گرفته شده است.


نمایش«شایعه‌ها» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی بهنام خندان ساعت 18 در سالن 1 عمارت ارغنون اجرا می‌شود. در این نمایش دنیا محسنی، آرمین والی، راضیه شفیعی، فرنام مشکوری، مهسا میرکاظمی، مجتبی علیزاده، نرگس شیری، واروژان فرهادیان و رضا حسینی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: گروهی در خانه ای جشن دهمین سالگرد ازدواج زوجی را جشن میگیرند.ولی مهمانان موقع رسیدن به منزل میزبان...بهای بلیط نمایش 25000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«پناهکاه» به نویسندگی و کارگردانی فرید قادرپناه و رامین معصومیان ساعت 19 در سالن 1 عمارت ارغنون به صحنه می‌رود. در این نمایش حامد ادوای، آیدین بهاری، رامین جعفری، امین جلالی، مینا زرنانی، کاوه مرحمتی و آزاده مشعشعی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: رایان سرباز بزدلی ست که از میانه یک جنگ آخرالزمانی میگریزد، اما فرار او از این مهلکه او را به جای بهتری نمیبرد. او در سوراخی میوفتد که زیستگاه انسان هایی ست که سالیان دراز از تمدن دور بوده اند و در بدو ورودش و بی هیچ دلیلی تصمیم به اعدام او میگیرند. رایان تنها سه روز فرصت دارد تا زندگی اش را دوباره بخرد. بهای بلیط نمایش 35000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«دودمان» به نویسندگی و کارگردانی فرزاد باقری ساعت 19:45 در سالن 2 تماشاخانه ارغنون اجرا می‌شود. در این نمایش  پدرام شریفی، شیرین اسماعیلی، فرزاد باقری، آسیه سلطانی، رضا خسروی، ژیلا شاهی و محسن نوری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خانواده ای که درحال آماده شدن برای تحویل سال نو و جشن تولد پدر هستن که درگیر اتفاقاتی میشوند. بهای بلیط نمایش 30000 تومان است.

 

نمایش«روال عادی» نوشته ژان کلود کری‌‌یر و به کارگردانی اصغر نوری ساعت 21:30 در سالن 2 تماشاخانه ارغنون اجرا می‌شود. در این نمایش حمید رحیمی و فربد فرهنگ بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: تا حالا کسی رو لو دادی؟ بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد. 

 

2 نمایش جدید در پالیز

نمایش«در» به نویسندگی و کارگردانی شهاب مهربان ساعت 19 در سالن 2 تماشاخانه پالیز به صحنه می‌رود. در این نمایش فاطیما بهارمست، امیر کامران، مهرپویا مهدوی، نصیر ساکی، وحید منتظری، علی میری، روزبه معتمدی‌مهر و محمد دارایی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در یک شرکت سی هزار دلار گم شده و کارمندان به دنبال آن میگردند. بهای بلیط این نمایش 30000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«زهرماری» نوشته رضا بهاروند و احمد سلگی و به کارگردانی علی احمدی ساعت 19:45 در سالن 1 تماشاخانه پالیز اجرا می‌شود. در این نمایش تینو صالحى، هستى مهدوى، على شادمان، نادر فلاح و خسرو احمدى بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: زهرمارى‌ها رو چى کار کنیم؟ بخوریم؟ بریزیم دور؟ بهای بلیط این نمایش 40000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد فزونی ساعت 20:20 در سالن 2 تماشاخانه پالیز به صحنه می‌رود. در این نمایش پگاه آهنگرانی، مارین ون‌هولک، فرشاد فزونی و نکیسا بهشتی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط نمایش 30000 و 35000 تومان تعیین شده است.


قربانیان بدنام؛ میهمان مشایخی

نمایش«اتوبوسی به نام هوس» نوشته تنسی ویلیامز و به کارگردانی مهدی اصغریان ساعت 17 در تماشاخانه مشایخی اجرا می‌شود. در این نمایش بهار معین فر، فریبا شفقتی، امیر بشیره نژاد، مهدی اصغریان و بابک سنگ سفیدی بازی می‌کنند. بهای بلیط نمایش 20000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«قربانیان بدنام» نوشته احسان امانی و به کارگردانی  احسان امانی و امیرحسین گل زردی ساعت 20 در تماشاخانه مشایخی به صحنه می‌رود. در این نمایش احسان امانی، سینا باقری، ملیکا حسینی، هامون خان محمدی، امیرحسین گل زردی، مهدیه عزیزی، محمدعلی مرتضوی، مهدی ملک، هانیه مهری و فاطمه میرحسینی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نویسنده ای گمنام چهار داستان متفاوت برای تعریف کردن دارد. فضای ذهنی رازآلود نویسنده از یک دخمه تاریک در ویتنام شروع می‌شود و در یک آسایشگاه روانی پایان می‌یابد. او معتقد است، اتفاقات کوچک می‌تواند مسبب فجایع بزرگی در آینده باشد. بهای بلیط نمایش 20000 تومان است.

 

چشم‌ها در شانو

نمایش«چشم‌ها» نوشته مسعود هاشمی نژاد و به کارگردانی حمید دادگر ساعت 19:30 در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود. در این نمایش شهرزاد علیمحمدی، ملینا سامی زاده، آرزو صراف رضایی و حمید دادگر بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 25000 تومان می‌باشد.

 

دو نمایش متفاوت در عمارت روبه‌رو

نمایش«گرونیکا» نوشته رضا مرشد و به کارگردانی عرفان عشورین ساعت 18 در عمارت روبه‌رو به صحنه می‌رود. در این نمایش

 پوریا طهرانی، سوده کریمی و فرهنگ اسکندری به ایفای نقش می‌پردازند. بهای بلیط این نمایش 25000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«بازخوانی» به نویسندگی بهاران اقبال زاده و کارگردانی فاطمه کاظمی ساعت 20:30 در عمارت روبه رو به صحنه می‌رود. در این نمایش بهاران اقبال زاده ایفای نقش می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: پانته‌آ که کاراکتر یک نمایشنامه است؛ به گفتگو با خالق یا نویسنده ی خود می نشیند. بهای بلیط نمایش 20000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

تماشاخانه دا و یک مونولوگ

نمایش«دده خانم» به نویسندگی و کارگردانی جواد عاطفه ساعت 20:30 در تماشاخانه دا اجرا می‌شود. در این نمایش عاطفه پاکبازنیا بازی می‌کند و در خلاصه آن آمده: دده خانم زن مرده‌شوری که فرزندش را از دست داده و باید فرزند خودش را بشورد و... بهای بلیط این نمایش 25000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«یک تشریفات ناب» که بر اساس شاهکاری باهمین نام، اثر فیلمساز ایتالیایی جوزپه تورناتوره (Giuseppe Tornatore) نوشته شده، با طراحی و کارگردانی علی ضیائی ساعت 18 در تماشاخانه دا به صحنه می‌رود. در این نمایش میلاد مرتضوی، صفورا خوش طینت و پوریا عباس پور به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: حتی حالا من شک می‌کنم که اون روزها رو گذروندم. که تا حالا واقعن به اون سرعت دوست پیدا کردم. که واقعن این مردی رو که جسدش جلوی چشمان من روی زمین افتاد رو می‌شناختم. این بدن برای تنفس له له می‌زنه و من ... . اون چشم‌های خالی برای آشکارسازی گریه می‌کرد. اون لبها برای ناله‌ی آخر تقلا می‌کردند. این رؤیا گم شدن یک نوع رؤیاپرداز بود. بهای بلیط نمایش 20000 توان در نظر گرفته شده است.

 

 مهرگان؛ خانه نمایشی تازه تاسیس

نمایش«برای کلاه آهنی‌ها» به نویسندگی و کارگردانی پژمان عبدی ساعت 19 در سالن 1 خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. در این نمایش محمد‌علی حسینعلی پور، میثاق زارع، پژمان عبدی و مهتاب شیروانی بازی می‌کنند. این نمایش در هشتمین دوره‌ جشنواره‌ی سراسری تئاتر ماه موفق به دریافت پنج جایزه (نمایشنامه، کارگردانی، طراحی صحنه، بازیگری زن ، بازیگری مرد) شده است و سال گذشته در تماشاخانه باران به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده: در گیرودار جنگ میان دو کشور کفنکف و آریپما سه سرباز به نام های کلاشینکنف و دوشنکف (از کشور کفنکف) و آرپیاجی (از کشور آریپما)، در گودالی میان میدان جنگ گرفتار شده اند و... بهای بلیط این نمایش 30000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«نارنجیغ» نوشته محمدرضا سجادیان و به کارگردانی بهادر آذری و با صدای سجاد افشاریان ساعت 19:30 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش محمدرضا سجادیان ایفای نقش کرده و در سال 94 در تماشاخانه مشایخی به صحنه رفت. بهای بلیط این نمایش 25000 تومان است.

 

نمایش«شلیک به تئاترشهر» به نویسندگی و کارگردانی شایان افکاری ساعت 21 در سالن 1 خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. در این نمایش ایوب آقاخانى، عباس بابایى، ‌بهرام سرورى نژاد، امین قنبرى، اریک قاراسمیان، سام کبودوند، ترانه کوهستانى، حسین کشفى اصل، مهدى میرزاییان و آناهیتا همتی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 35000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«زخم‌های وحشتناک زمین بازی» نوشته راجیو جوزف و به کارگردانی علی منصوری ساعت 21 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش آیه کیان‌پور و محمد صدیق‌مهر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دوستی و عشق پرفراز و نشیب یک دختر و پسر از ۸ تا ۳۸ سالگی. عشقی که شبیه هیچ عشقی نیست یا مثل هر عشق دیگر پر از زخم و جراحت است. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.


ایوان شمس؛ آغازی دوباره

نمایش«سرآشپز پیشنهاد می کند» نوشته رضا شفیعیان و به کارگردانی شهاب الدین حسین پور ساعت 21:30 در ایوان شمس به صحنه می‌رود. در این نمایش شهرام قائدی، رامین ناصر نصیر، آرش فلاحت پیشه و مهدی فریضه ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش کمدی موزیکال سرآشپز پیشنهاد میکند که نمایش ملی ایرانی است و در آن از شیوه های نمایشهای آیینی و سنتی به صورت مدرن استفاده شده، قصه ی ضحاک شاهنامه است که به دلیل چاقی قصد دارد آزمون ملی آشپزی برگزار کند. این نمایش کمدی گروتسک است که به شکلی موزیکال و همراه با ساز و آواز و در فضایی کمدی اجرا می شود. بهای بلیط نمایش 35000، 40000 و 45000 تومان تعیین شده است.

 

دیوار چهارم و دو نمایش

نمایش«هگزا شهر دوشیزگان» نوشته علیرضا سید و به کارگردانی محمد حاتمی ساعت 20:30 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود. در این نمایش مریم بخشی، حسین رفیعی، باران شادپوری، مبینا طبائی، شیرین بینا، پرستو علیزاده و پانته‌آ مهدی نیا بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: میدن سیتی، کافه هگزا؛ حالا ده سال از زمانی که شهر از وجود مردان خالی شده است می گذرد و همه چیز در کسالتی پایدار فرو رفته است. با ورود مردی به شهر، انگیزه تصاحب مرد و ازدواج با او به رقابتی جنون آمیز در میان زنان تبدیل می شود. بهای بلیط نمایش 30000 تومان است.


نمایش«عدالت قجری» به نویسندگی،کارگردانی و بازیگری علی برجی ساعت 22:30 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به صحنه می‌رود. در خلاصه نمایش آمده: سه زن در دوره قاجار در فرار از نگاه اجنبی خود را در دریا بر روی یک تکه چوب می اندازند؛ آنها پس از چند روز از فرط گرسنگی مجبور به انتخاب می شوند. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.




نظرات کاربران