در حال بارگذاری ...
در قالب چهار سریال در ماه رمضان

120 قسمت نمایش جدید از رادیو نمایش پخش می‌شود

۱۲۰ قسمت نمایش جدید رادیویی در قالب چهار سریال در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است که در ایام ماه مبارک رمضان از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر این آثار هر کدام در 30 قسمت تهیه شده که موضوعاتی چون اخلاق گرایی، خانواده و سبک زندگی  ایرانی اسلامی، ادای دین و کمک به دیگران، نیکی، پاداش، راستی، انسان دوستی، خودشناسی و نگاه به گذشتگان، اخلاق گرایی، جایگاه انسان، تقویت روحیه و پرهیز از گناه را دربرمی‌گیرند.

خلاصه داستان‌های این سریال‌های رادیویی و زمان پخش آن به شرح ذیل است:
سریال رادیویی "خواب چهل آینه " به نویسندگی : هانیه نجفی و کارگردانی فریدون محرابی  ساعت 10 صبح از رادیو نمایش پخش می شود و در خلاصه داستان آن آمده است : در اوایل دوره رضاخانی، چند روز مانده به ماه مبارک رمضان ، آقا سید محمد حسین روحی یکی از روحانیون برجسته تهران خود را برای مراسم ختم قرآن آماده می کند. این مراسم هر ساله به مدت سی شب در عمارتی واقع در باغ سیب طلعتی برگزار و در دهه آخر ماه نیز مراسم روضه خوانی و در شب های قدر مراسم احیا برپا می شود و...

 

داستان سریال  "راه و بیراه " به نویسندگی : مریم تاجیک و کارگردانی : مینو جبارزاده  که ساعت 11:15 از رادیو نمایش پخش می شود، درباره پیرمردی 65 ساله و خیر می باشد که دو دهنه مغازه بزرگ برنج فروشی و کارخانه کوچک تولید آرد برنج دارد . او سالهاست به شکرانه ی نعمت هایی که خداوند به خود و خانواده اش داده کل ماه رمضان با همکاری بهزیستی به ایتام افطار می دهد و هر دو دهنه مغازه را هم در اختیار هیئت برای برگزاری مراسم شب های ماه رمضان و قدر می گذارد ...

 

"سرنوشت " به نویسندگی : سوگند عباسی و کارگردانی مهدی نمینی مقدم  عنوان سریال دیگری است که در این ایام ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می شود و داستان فردی متمول را روایت می کند که سال هاست در امور خیریه به ایتام کمک می کند و از این رو سرپرستی چند بچه را نیز  بر عهده دارد . جاوید به علت کهولت سن و بیماری در روزهای پایانی عمرش قرار دارد لذا تصمیم می گیرد که در آستانه ی ماه رمضان دو سوم از دارایی اش را وقف ایتام کند و.....

 

نمایش رادیویی "راه نجات "به نویسندگی : حمیدرضا عباسی و کارگردانی : رامین پورایمان  نیز داستان فردی را روایت می کند که در کار تولید موفق است و قصد دارد در سرزمین آبا و اجدادیش کارخانه ای تاسیس کند ....این سریال رادیویی ساعت 16 از رادیو نمایش پخش می شود.

 

علاوه بر این 4 عنوان سریال نمایشی که از 27 اردیبهشت (اول ماه رمضان )از رادیو نمایش پخش می شوند ، ویژه برنامه افطار نیز هر روز از ساعت 19 الی 20:30 به روی آنتن این شبکه خواهد رفت .
در این ویژه برنامه ، نمایش هایی متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان درنظر گرفته شده است و علاوه بر آن در آیتمی جدید با حضور کارشناس مجری ، نکات کاربردی قرآن در زندگی پخش خواهد شد.
همگی این آثار با هنرمندی تهیه کنندگان، بازیگران، صدابرداران و افکتورها در اداره ی کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده اند که علاوه بر رادیو نمایش از سایر شبکه های رادیویی پخش خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران