در حال بارگذاری ...

«مکبث زار» در آذربایجان اجرا شد

ابراهیم پشت‌کوهی با اجرای «مکبث زار» جشنواره بین‌المللی تئاتر آذربایجان را افتتاح کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، نمایش «مکبث زار» کاری از گروه تئاتر «تی‌تووک» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی و تهیه‌کنندگی سولماز همت‌زاده پس از حضور در مسکو همزمان با روز جهانی تئاتر، در جشنواره بین‌المللی تئاتر آذربایجان هم به روی صحنه رفت.
 این نمایش که بیش از ۱۰ سال از نخستین اجرای آن می‌گذرد، تاکنون بیش از صد اجرا داشته و در کشورهای مختلف اجراشده است. اجرای «مکبث زار» در جشنواره بین‌المللی آذربایجان، دهمین حضور بین‌المللی این نمایش بود.
این نمایش با همکاری مشترک گروه تئاتر تی‌تووک و باران زاگرس (آ مده‌آ) اجرا می‌شود. پشت‌کوهی پیش‌ازاین نمایش «مکبث زار» را در شهرهای تهران، بندرعباس و شهرکرد و در کشورهای آلمان، روسیه، ارمنستان و هند روی صحنه برده بود. این نمایش در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز در شهرهای یزد و آمل به صحنه رفته و با استقبال بی‌نظیر تماشاگران روبه‌رو شده بود.
 در این نمایش مجید کشاورز، داوود اسلامی، بهروز عباسی، حسین اصیلی، بهنام پانیزه، الهام اسکندری و سارا شاهمرادی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.
 همچنین بهرنگ عباسپور آهنگساز، مرتضی اولی‌بندری، عماد زارعی، امین باسره و یاسمن آوخ نوازنده و عسل امین‌نیا دستیار کارگردان گروه را همراهی خواهند کرد.
جشنواره بین‌المللی تئاتر آذربایجان از ٢٣ تا ٣٠ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که نماینده هرمزگان آغازگر این رویداد بین‌المللی بود.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

«مکبث زار» جایزه بزرگ جشنواره تئاتر بغداد را دریافت کرد

«مکبث زار» جایزه بزرگ جشنواره تئاتر بغداد را دریافت کرد

نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، در رقابت با آثاری از کشورهای ایتالیا، فرانسه، بلژیک، مراکش، الجزایر، عمان، مصر، تونس، عراق و آلمان، جایزه بزرگ چهارمین جشنواره بین‌المللی بغداد را دریافت کرد.

|

نظرات کاربران