در حال بارگذاری ...
با کسب هفت رتبه برتر در جشنواره تئاتر ارتش

نمایش«سرخ و سیاه » از بابلسر به جشنواره نمایش های آیینی و سنتی می‌رود

نمایش«سرخ و سیاه » با کسب هفت رتبه برتر در هشتمین جشنواره تئاتر ارتش (میثاق۸) از بابلسر به جشنواره نمایش های آیینی و سنتی می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش«سرخ و سیاه » به کارگردانی الیاس شمس‌آبادی از پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) بابلسر درهشتمین جشنواره تئاتر ارتش  در بین 9 گروه تئاتری شرکت کننده در این جشنواره با کسب هفت رتبه برتر در بخش های مختلف بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.
الیاس شمس آبادی کارگردان نمایش سرخ و سیاه گفت: نمایش سرخ و سیاه، به نویسندگی عقیل جماعتی نمایشی است در قالب طنز اجتماعی، به موضوع موزه‌ای شدن نمایش‌های آیینی سنتی ایرانی که رفته رفته به دست فراموشی سپرده می شود می‌پردازد.
شمس آبادی  با ارایه این مطلب که نمایش سرخ و سیاه در هفت بخش کارگردانی، بازیگری ،موسیقی، گریم، طراحی صحنه، پوستر و بروشور توانست رتبه های اول تا سوم را با داوری آقایان ایرج راد، اصغر همت و شکرخدا گودرزی به خود اختصاص دهد گفت: این نمایش در بخش  کارگردانی رتبه سوم جشنواره را مشترکآ با کارگردان نمایش« منطقه آرام»  قاسم حقیقی به خود اختصاص داد.
 وی افزود: در بخش بازیگری زن یگانه شمس آبادی به عنوان بازیگر سوم  انتخاب شد  و ابوالفضل دیوسالار در  بخش موسیقی  رتبه دوم  این جشنواره  به خود اختصاص داد .
کارگردان نمایش سرخ و سیاه خاطرنشان کرد: هیت داوران  جشنواره  هیچ کس را در بخش گریم  به عنوان  اول و دوم انتخاب نکرد و فقط مازیار قانع از نمایش «سرخ و سیاه»  موفق به کسب  رتبه سوم گریم انتخاب شد.
وی ادامه داد:  در بخش طراحی صحنه اعظم‌السادات حسینی موفق به  دریافت  رتبه سوم طراحی این جشنواره شد  و  هنگامه و یگانه شمس‌آبادی رتبه‌های اول بخش پوستر و بروشور این جشنواره را  از آن خود کردند.گفتنی است که نمایش «سرخ وسیاه» به دلیل مضمون آیینی و سنتی علاوه بر حضور در جشنواره سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان نماینده ارتش به جشنواره سراسری تئاتر آیینی و سنتی کشور راه یافته است.




نظرات کاربران