در حال بارگذاری ...

برگزیدگان جشنواره تئاتر سوره اردبیل معرفی شدند

سومین جشنواره استانی تئاتر سوره اردبیل شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در مجتمع فرهنگی هنری فدک با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایران تئاتر  کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: تئاتر اردبیل سال‌ها دوران درخشان و پرفروغی در تئاتر کشور داشته است تا جایی که به کشورهای دیگر و فستیوال‌های تئاتری دعوت  و در خارج از مرزها، چشم‌نوازی و زیبایی‌های هنر این مرزوبوم را به شایستگی برای تماشاگران خارجی به نمایش می‌گذاشت. با همکاری همکاران حوزه هنری اردبیل اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر سوره کردیم تا شاید به این وسیله بتوانیم در بین هنرمندان تئاتر استان انگیزه و شور و نشاط ایجاد کنیم.

 

رجبی: تئاتر؛ هنر زندگی و گفت‌وگوی هنرمند با جامعه است

امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، ضمن قدردانی از همکاران حوزه هنری و عوامل اجرایی این جشنواره گفت: تئاتر هنر زندگی و گفت‌وگوی هنرمند با جامعه است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: بی شک رمز ماندگاری و اثرگذاری تئاتر به قابلیت این هنر در ابداع انواع گوناگون ابتکارهای صحنه‌ای و بیان تازه مفاهیم وابسته است.

رجبی ادامه داد: امیدوارم برگزاری جشنواره تئاتر سوره توانسته باشد اقدامی مثبت و سازنده در تولید آثار فاخر و حمایت و تشویق هنرمندان پرتلاش عرصه نمایش استان محسوب شود.

معصومی: احداث تئاتر شهر اردبیل در آینده نزدیک

توحید معصومی، مدیر امور تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، در ادامه مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: در طول سه سالی که از اردبیل به تهران رفتم به دریافت‌هایی رسیدم که در اردبیل آن را نمی‌دانستم. چه خوب است که تئاتری‌های اردبیل زمانی که در قید حیات هستند قدر همدیگر را بهتر بدانند.
معصومی افزود: شاید سال‌های سال طول بکشد که تئاتر اردبیل فروغی در قد و قامت مرحوم مجید واحدی‌زاده را ببیند. چه خوب است قدر داشته‌های خود را بدانیم.
مدیر امور تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه‌های حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اردبیل برای تعالی تئاتر استان و بیان خاطره‌ای از ظرفیت و جایگاه هنرمندان تئاتر استان در سطح کشور، گفت: کمبود امکانات و سالن‌های اجرا امروز درشان تئاتر اردبیل نیست.

معصومی با بیان اینکه احداث تئاتر شهر از آرزوهای دیرینه فعالان تئاتر استان است، ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولین و مدیران فرهنگی به‌زودی شاهد احداث تئاتر شهر اردبیل باشیم.

شفیعی: تاثیر جشنواره‌های تئاتر در فرهنگ‌سازی و کاهش آلام اجتماعی

در ادامه این مراسم شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، هم شرایط حاکم بر فضای تئاتر اردبیل را درشان هنرمندان ارزشمند تئاتر این استان ندانست و افزود: نبود امکانات و سالن‌های مناسب برای هنرمندان تئاتر در سطح استان قابل قبول نیست.

شفیعی گفت: تئاتر، از هنرهای موثر در جامعه محسوب می‌شود؛ هنری که در تاریخ تحولات اجتماعی اثربخشی مستقیمی داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزود: قطع به یقین جشنواره‌های فرهنگی به ویژه جشنواره‌هایی در خصوص تئاتر به طور مستقیم در فرهنگ‌سازی و کاهش آلام اجتماعی موثر خواهد بود.

اسحاقی: توسعه امکانات و سالن‌های نمایش اولویت فرهنگ و ارشاد اردبیل

ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، سومین سخنران این مراسم با بیان اینکه غایت مقصد هنر نقد شرایط حاکم است، گفت: در اینکه هنرمندان تئاتر استان از نظر امکانات و سالن‌های اجرا در مضیقه هستند جای انکار نیست. برای همین تجهیز و توسعه امکانات و سالن‌های مناسب برای اجرا از اولویت‌های کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال‌های آتی است.

در ادامه این مراسم تصاویری از اجراهای مرحوم مجید واحدی‌زاده که سومین جشنواره تئاتر استانی سوره به نام آن هنرمند فقید مزین شده بود، برای حاضران پخش شد.

تجلیل از کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، توحید معصومی مدیر امور تئاتر استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور از طرف حوزه هنری استان اردبیل و همچنین خانواده مرحوم واحدی‌زاده از طرف مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور از بخش‌های دیگر مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر استانی سوره اردبیل بود.

در این مراسم همچنین از اعضای هیئت داوری جشنواره متشکل از: آرش دادگر، محمود صابری، شهرام احمدزاده و هییت بازبینی شامل: سید رضی محمودی، داور فرمانی و غفور ملکی تجلیل شد.

بخش پایانی مراسم اختتامیه تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره استانی تئاتر سوره بود که در این بخش هیئت داوران از حضور روح‌الله حبیب‌زاده پیش‌کسوت تئاتر استان و نویسنده و کارگردان نمایش «کما» تقدیر به عمل آورد.

با رأی هیئت داوران جایزه بخش طراحی بروشور به نادر محمدی برای طراحی بروشور نمایش «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی طراحی لباس را غزاله دربندی برای طراحی لباس نمایش «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» از آن خود کرد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه ویژه طراحی صحنه را فاطمه مجرد حمزه‌ای برای طراحی صحنه نمایش » ایستگاه هفتم به دست آورد.

خانم پرناز اسکندری رتبه تقدیری بازیگری زن برای نمایش «کما» و سایه عباسپور دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری زن را برای بازی در نمایش «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» را کسب کرد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه تقدیری بازیگری مرد جشنواره به طور جداگانه به فرشاد جعفرزاده و بهرام پوردنیا برای بازی در نمایش «آزاده» رسید.

دیپلم افتخار، جایزه نقدی و تندیس جشنواره در بخش برگزیده بازیگری هم به محسن طهماسب‌پور برای بازی در نمایش «پرچیم لر» رسید.

اسماعیل غنی‌زاده جایزه بخش نویسندگی جشنواره برای نمایش «ایستگاه هفتم» را از آن خود کرد.

 در بخش کارگردانی، محسن طهماسب‌پور، کارگردان نمایش «ایستگاه هفتم» رتبه تقدیری و اسماعیل غنی‌زاده، کارگردان نمایش «پرچیم لر» دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی رتبه برگزیده این بخش را به دست آوردند.

با رأی هیئت داوران بدون اولویت نمایش‌های «پرچیم لر» با کارگردانی اسماعیل غنی‌زاده و «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» با کارگردانی شاهین رمضان‌پور به عنوان نمایش‌های برگزیده جشنواره برای معرفی به دبیرخانه انتخاب شدند.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در دیدار با فعالان تئاتر بچه‌های مسجد و فعالان تئاتر حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری وعده داد که حوزه هنری در حد توان خود از هنرمندان استان‌های فعال در حوزه تئاتر حمایت خواهد کرد.

|

نظرات کاربران