در حال بارگذاری ...
مهران رنجبر در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر مطرح کرد

تیرماه در کشورهای مختلف اروپا اجرای نمایش دارم

ایران‌تئاتر: مهران رنجبر بازیگر، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس تئاتر و سینما و تلویزیون چند سالی است که در تئاتر حضور پیوسته ای دارد. او دوسال قبل نمایش کافه فرانسه را کارگردانی کرد و سال قبل هم با بازی در نمایش های پالت و سرباز شوایک دوران موفقی را در صحنه تجربه کرد.

مهران رنج‌بر فارغ‌التحصیل رشته ادبیات دراماتیک است. او از 14 سالگی کار بازیگری را با تئاتر جنگ کور به کارگردانی بهروز غریب‌پور آغاز کرد‌. مهران رنجبر در دوران کاریش با بزرگانی نظیر شهلا میربختیار، محمد خاکی، مسعود دلخواه و خسرو احمدی همکاری داشته است. این بازیگر به همراه مجید رحمتی و سایرین، گروه تئاتری ایست را راه اندازی کرد. وی نمایش منتشا را در سال ۸۸ کارگردانی کرد که یک نمایش تک‌نفره بود و در آن نمایش ۹ نقش را بازی کرد و در جشن بازیگر خانه تئاتر به داوری حمید سمندریان، احمد دامود ودکتر علی رفیعی به عنوان یکی از ۱۰ بازیگر برتر تئاتر ایران در سال ۸۸ انتخاب شد. رنجبر با بازی در نقش خاکستری کیانوش در مجموعه آوای باران بین مخاطبان تلویزیونی محبوبیت زیادی به دست آورده است و درنمایش ها وسریال‌هایی نظیر تاوان‌، نون و ریحون، 5 کیلومتر تا بهشت، آوای باران، ضیافت طوبی، آقا مدیر، آخر خط، کافه پاریس، ریچارد سوم، یک شاخه گل برای وارتان و مهرنامه به عنوان کارگردان و بازیگر فعالیت داشته است. مهران رنج‌بر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتریش گفت: مشغول نوشتن نمایشنامهای تک شخصیتی هستم. قرار است این نمایش در تیرماه ابتدا در کانادا، اتریش ، فرانسه و آلمان اجرا می شود و بعدا در ایران آن را روی صحنه می برم.

او در مورد بازیش در این نمایش تاکید کرد: خودم این نقش را بازی می کنم و این شخصیت یک کاراکتر معروف جهانی در حوزه علم است.  تمرینات را مدتی است شروع کرده ام.

رنجبر در ادامه سخنانش با اشاره به حضورش در نمایش ضیافت شبانه برای شبنم به کارگردانی روزبه روحی پور افزود: تهیه کنندگی این نمایش بر عهده لیلی مقیمی است و در تماشاخانه ارغنون اول مرداد ماه اجرایش آغاز می شود و من و فرزاد فربد از بازیگران اصلی نمایش هستند .

او در باره علاقه اش به کارگردانی در تئاتر متذکر شد: در تئاتر بیشتر علاقه دارم سوای بازیگری،کارگردانی هم انجام بدهم. اغلب نمایش هایی که کارگردانی کرده ام متن نوشته خودم بوده است. بعد  از خاتمه اجرای پالت تصمیم گرفتم نمایش جدیدی را کارگردانی کنم و تصمیم گرفتهام در این سالها تمرکزم بیشتر در تئاتر باشد وفقط پیشنهادات خوب و درجه یک  بازی در سینما و تلویزیون را قبول می کنم.

این بازیگر در باره حضورهای متفاوتش در تئاتر و بازی در نقش های مختلف در یک نمایش مثل پالت هم افزود: برایم جذاب و چالش زا است؛ در نمایش پالت یکی از شخصیت هایی که بازی می کردم، یک جوان افغانی با نام آصف بود و نمایش با روایت فرجام آصف پایان می گرفت. یکی دیگر از نقش هایی که در پالت بازی کردم یک بچه مرشد است که یک جورهایی از دل نمایش نامه معرکه در معرکه داود میر باقری بیرون آمده است. نقش دیگرم دیوانه روان پریشی بود که در بخش اول نمایش درگیر چالش های ذهنیش می شود و شخصیت بعدی که بازی کردم شخصیت کارمندی بود که با کله الاغ وارد صحنه می شد. البته چند سال قبل هم در نمایش ریچارد سوم تجربه بازی شخصیت های متفاوت را که در حدود ده – یازده شخصیت بود را داشتم.

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران