در حال بارگذاری ...
پس از اجرای موفق در تئاتر شهر

«هفت روز از تیر شصت» در حوزه هنری به صحنه می‌رود

کامران شهلایی، کارگردان نمایش «هفت روز از تیر شصت»، از اجرای دوباره این اثر پرمخاطب با حمایت حوزه هنری در اواخر خرداد خبر داد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر «هفت روز از تیر شصت» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی مشترک او و محمد لارتی، تئاتری مستند و سیاسی است که روایتی داستانی از وقایع حادثه بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در روز هفتم تیر سال ١٣٦٠ دارد. این اثر تیر سال گذشته روی صحنه رفت و اواخر خرداد و اوایل تیر امسال با حمایت حوزه هنری دوباره اجرا می‌شود.
کامران شهلایی با اعلام این خبر افزود: این نمایش در اجرای مجدد، دریکی از سالن‌های نمایشی حوزه هنری و در آستانه هفتم تیر و وقایع آن اجرا می‌شود.
شهلایی همچنین از اثر جدید خود خبر داد و گفت: نمایش جدیدی به نام «حسام؛ گم‌شده در چهارم آذر» را در دست نگارش دارم که درباره شهدای بمباران است که امیدواریم بتوانیم امسال آن را اجرا کنیم.
این نویسنده و کارگردان بابیان اینکه «حسام؛ گم‌شده در چهارم آذر» هم درام است و هم بعد مستند دارد و براساس خاطرات و مصاحبه‌های مستند نوشته شده، گفت: این نمایش درباره شهدای بمباران است که در سال‌های پس از دفاع مقدس درباره‌شان کمتر کار شده و به نظرم به‌ نوعی این شهدا مظلوم‌اند.
شهلایی با اشاره به اینکه «مرکز هنرهای نمایشی قول‌هایی برای حمایت از این نمایش داده است» گفت: من چون خودم اهل کرمانشاه هستم و زمان‌های زیادی را زیر بمباران بوده‌ام، همیشه دغدغه بمباران و ترس‌های آن را داشته‌ام. زمان جنگ، من یک پسربچه بودم و روزهای زیادی را از بمباران می‌ترسیدم و این موضوع در زندگی و خانواده‌ام نقش داشته و به ما آسیب‌هایی از نظر روانی وارد کرده است. علاوه بر این، در این مدت تعریف‌های زیادی شنیده‌ایم و خانواده‌های شهدای بمباران را دیده‌ایم. از این نظر این موضوع همیشه برایم دغدغه بوده و دلم می‌خواست به آن بپردازم.
او خاطرنشان کرد: با این وجود همیشه می‌خواستم آن چیزی را بنویسم که خودم دلم می‌خواهد. من هیچ‌وقت بابت کارهای دفاع مقدس و انقلاب یا نوشته‌هایم درباره جنگ تحمیلی از جایی سفارش نمی‌گیرم؛ خودم موضوعی را انتخاب می‌کنم و به جاهایی که ممکن است حمایت کنند آن را پیشنهاد می‌دهم. از این نظر در کارهایی که درباره فضاهای جنگ انجام می‌دهم فضای عکسی حاکم است و خروجی آن‌ها آثاری کاملا براساس قلب و دلم است.
شهلایی با اظهار امیدواری از اینکه «حسام؛ گم‌شده در چهارم آذر» کار خوبی شود، گفت: این نمایش شامل سه قصه کاملا به هم پیوسته مستند خواهد بود.

 




مطالب مرتبط

محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است
محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است

محمد لارتی، کارگردان نمایش «چند روایت نامرتب» معتقد است هدف نمایش او، نمایان­‌ساختن زخم­‌ها و دردهای ناشی از تنهایی است. زخم­‌ها و دردهایی که نه‌تنها جامعه ما، بلکه همه جوامع جهان با آن‌ها روبه‌رو هستند و درمان این دردها، نیازمند اراده جمعی و بشری است تا این چالش‌ها و ...

|

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی
کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد، می‌گوید این نمایش سه اپیزود با حضور یک بازیگر مرد و سه بازیگر زن، حول محور تنهایی است.

|

نظرات کاربران