در حال بارگذاری ...
با مقاله‌ای بر مبنای مثنوی مولانا

پژوهشگر ایرانی به دوسالانه بین‌المللی انجمن شکسپیر می‌رود

مجید سرنی زاده کارگردان و پژوهشگر تئاتر اهل هرمزگان مقاله‌ای با عنوان «ارائه چارچوبی برای اجرای نمایشنامه‌های شکسپیر بر مبنای تحلیل عرفانی داستان‌های مثنوی مولانا» را در سومین دوسالانه بین‌المللی انجمن شکسپیر آسیا ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، سومین کنفرانس بین‌المللی دوسالانه انجمن شکسپیر آسیا به میزبانی کشور فیلیپین و با همکاری دانشگاه فیلیپین، دانشگاه آنتنو مانیل، کالج هنر و ادبیات مانیل که در تاریخ 7 الی 9 خرداد ماه در مرکز هنر معاصر مانیل برگزار می گردد.

شرکت کنندگان در این گردهمایى بزرگ، شکسپیر شناسان و پژوهشگرانی از دانشگاه های سراسر جهان هستند و مجید سرنی زاده در این مطالعه چارچوبی برای اجرای آثار شکسپیر مبتنی بر اندیشه و فلسفه شرقی و ایرانی ارائه می کند که در پنل بینافرهنگی در تاریخ 8 خردادماه مقاله خود را در قالب سخنرانی ارائه خواهد نمود.

این کنفرانس با تاکید بر شناخت زوایای مختلف آثار ویلیام شکسپیر بزرگترین درام نویس جهان، در رابطه با عناصر اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی بر محورهایی چون شکسپیر و اقتصاد تئاتر، شکسپیر و تبادلات فرهنگی، شکسپیر و مهاجرت، شکسپیر و کارآفرینی فرهنگی، شکسپیر و کتاب و ... برگزار خواهد شد.

گفتنى است، پیش از این مجید سرنى زاده یک دوره کاندیدای دریافت جایزه دکترفرهاد ناظرزاده کرمانی بوده و در سال 1395 جایزه پژوهش برتر همایش ملی اقتصاد فرهنگ را دریافت نموده است و ارائه سخنرانی در سمپوزیوم تئاتر تجربی آکادمی تئاتر شانگهای، شرکت در چندیدن دوره کنفرانس بین المللى مطالعات اجرا و دعوت برای سحنرانی در کنفرانس های علمی درکشورهاى چین، آلمان، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی را در کارنامه خود دارد.




نظرات کاربران