در حال بارگذاری ...

سیروس همتی «الهه» را نمایشنامه خوانی کرد

نمایشنامه «الهه» اثر سیروس همتی توسط گروه مانی در فرهنگسرای اندیشه خوانش شد.

در این مراسم که ساعت 18:30 روز گذشته با حضور مهدی میامی، حسین پاکدل، دکتر علی یعقوب زاده و جمع کثیری از علاقه مندان نمایشنامه خوانی برگزار شد، شهرام مسعودی، الهه زحمتی، شبیر پرستار، سمانه حبیب پور، سعید برجعلی، آساره هداوند، آزیتا افشار، سیروس همتی، قربان نجفی و مهدی صبایی ایفای نقش می کردند.

«الهه» داستان کودکی را روایت می کند که با دو دست اضافه در کشور هند به دنیا می آید و مردم روستا با این اعتقاد که او ویشنوست او را عبادت می کنند و همین عامل باعث جذب مردم به روستا و درآمدزایی مردم می شود.

روزی پزشکی پس از ملاقات کودک، متوجه می شود که این دستها از جنین دوقلوی او بود و از طریق جراحی می تواند دختر را به زندگی عادی برگرداند. با این وجود این تصمیم پزشک، کدخدا و سایر مردم روستا به دلیل درآمدی که این رویداد برای آنها داشته مانع می شوند.

پس از پایان نمایشنامه خوانی، حسین پاکدل و دکتر علی یعقوب زاده در سخنانی ایراداتی را بر ساختار ارائه و در پایان عنوان کردند که با توجه به ایده جالب متن در خصوص جهل و خرافه، نمایشنامه قابل تقدیر است.

لازم به ذکر است نمایشنامه الهه در جشنواره فجر سی و دوم دو اجرا داشت اما تا کنون اجرای عمومی نرسیده است.

همزمان با خوانش نمایشنامه، سیروس همتی از چاپ دوم آن خبر داد.

 




مطالب مرتبط

یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد
یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد

سیروس همتی: باوجود این‌که آثار حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال‌وبختیاری یا بهتر است بگویم، تئاتر بام ایران، از نظر تعداد محدود بودند اما خوشبختانه تمامی آن‌ها از نظر کیفی بسیار ...

|

گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است
گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است

داور سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به خالی بودن جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های تئاتر استانی گفت: سرمایه‌گذاری و ارائه آموزش در این حوزه به دلیل اهمیت بُن‌مایه تئاتر کودک و نوجوان و ضرورت پشتوانه‌سازی برای آینده تئاتر لازم است.

|

نظرات کاربران