در حال بارگذاری ...
نرگس امینی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر عنوان کرد

اولویت و دغدغه همیشگی من تئاتر است

ایران‌تئاتر: نرگس امینی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر سال‌ها است در حوزه بازیگری به فعالیت می پردازد. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشکده هنر و معماری است و با هنرمندانی نظیر قطب الدین صادقی و نادر برهانی مرند همکاری داشته است.

بازی در نمایش”هفت قبیله گمشده“ به کارگردانی قطب‌الدین صادقی تهران، بازی در نمایش”شب“ به کارگردانی نرگس امینی و لیلی عاج تهران،تئاتر شهر، کارگردانی و بازی در نمایش”معادله مثلثاتی“، کارگردانی و بازی در نمایش”فصل مادربزرگ“، دستیار کارگردان و بازیگر در نمایش”هملت“ به کارگردانی مجید جعفری، کارگردانی نمایش”معادله مثلثاتی“، بازی در نمایش”مریم و مرداویج“ به کارگردانی بهزاد فراهانی، نگارش نمایشنامه”خانه کاغذی“به کارگردانی هومن برق نوردتهران، بازی در نمایش”تهران زیر بال فرشتگان“به کارگردانی نادر برهانی مرند و بازی در نمایش”چراغها را خاموش نکنید“ به کارگردانی هومن برق‌نورد  از جمله کارهای مهم کارنامه کاری امینی هستند. نرگس امینی در زمینه بازی در سینما و تلویزیون هم سوابقی دارد؛ ستایش 2، زمزمه، تا خوشبختی راهی نیست و سال های مشروطه از جمله کارهایش هستند. امینی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش گفت: اولویت و دغدغه من همیشه تئاتر بوده و هست؛ اما تئاتر چند سالی است که سمت و سوی گیشه و استفاده از بازیگران مطرح سینمایی پیدا کرده است. بنابراین تصمیم گرفته ام علی رغم حضور بیست ساله ام در تئاتر، با حضور پررنگ تر در سینما و تلویزیون و بیشتر شناخته شدنم برای مخاطبان، نامم به عنوان بازیگر گیشه پسند در تئاتر مطرح شود و آن وقت بیشتر در تئاتر بازی کنم. آخرین بازی من هم بنگاه تئاترال به کارگردانی روزبه حسینی بود که چهار ماه تمرین مستمر داشتم که فقط فرصت 13 اجرا داشتیم و کمترین میزان دستمزد را دریافت کردم .

امینی در باره این پرسش که در تئاتر نمایش های پر مخاطبی هم روی صحنه می رود گفت: به من از این نوع کارها پیشنهاد نشده است و اغلب کارهایی که در سال های اخیر در تئاتر بازی کرده ام بازده مالی زیادی نداشته‌اند. الان خیلی از همکلاسی هایم که تجربه بازی در چند کار تئاتر را دارند و بعد از دانشگاه جذب بازیگری تصویر شده اند وضعیت مالی بهتری دارند.  

وی در ادامه تاکید کرد : هم اکنون مشغول بازی در سریال احضار به کارگردانی رامین عباسی زاده هستم؛  در این سریال دو نقش یکی جن و دیگری زن جوانی را بازی می کنم و برایم تجربه بسیار متفاوتی به لحاظ بازیگری است.

 

 




نظرات کاربران