در حال بارگذاری ...
شنبه 12 خرداد در مجموعه تئاتر شهر

انتخابات هیات مدیره جدید خانه تئاتر برگزار شد

نوبت دوم مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر ایران، بعد از ظهر روز شنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر، در این نوبت از مجمع که شامل گزارش مدیرعامل و گزارش بازرس خانه تئاتر بود، جمع کثیری از هنرمندان و اعضای خانه تئاتر حضور داشتند.

اصغر همت که در ابتدای این مراسم برای ارائه گزارشی از عملکرد هیات مدیره پیشین خانه تئاتر به روی صحنه رفته بود، در خصوص وضعیت نقدینگی و هزینه‌کرد خانه تئاتر در سال گذشته گفت: صورت عملکرد گردش مالی خانه تئاتر در سال 96 با احتساب مبالغ دریافتی، حق عضویت‌ها و سود سرمایه سپرده گذاری شده مجموعاً نهصد و چهل و سه میلیون تومان را شامل می‌شود.  هزینه‌های خانه تئاتر در یک سال گذشته نیز با احتساب هزینه‌های جاری و پرداخت حق بیمه اعضا در مجموع ششصد و پنج میلیون تومان بوده است.

او در خصوص دستاوردهای این مرکز در این دوره که در همکاری با نهادهای دیگر حاصل شده، اظهار کرد: طی این مدت انعقاد تفاهم نامه‌هایی با وزارت ارشاد، بنیاد فردوسی و دانشگاه علمی کاربردی محقق شده است. همچنین تفاهم نامه ای با سازمان تأمین اجتماعی را در جهت ایجاد کارگروهی برای بیمه بازنشستگی و تدوین کدهای کارشناسی شغل، ویژه اعضای خانه تئاتر در دستور کار بوده که امیدواریم از سوی هیات مدیره جدید به طور جدی پی گیری شود. در توافقی دیگر آقای صالحی امیری وزیر وقت ارشاد پذیرفت تا نماینده ای از خانه تئاتر در  ترکیب هیات مدیره صندوق اعتباری هنر قرار بگیرد تا این مرکز نیز درروند ارائه تسهیلات به هنرمندان عرصه تئاتر مشارکت بیشتری داشته باشد.

همت در همین زمینه افزود: خانه تئاتر طی جلسه ای با حضور وزیر دارایی و امور اقتصادی، معافیت مالیاتی بر 9 درصد ارزش افزوده فعالیت‌های هنری را نیز پی گرفته است که برای حصول به نتیجه نیازمند به پی گیری‌های بیشتر است. تفاهم دیگری که در این مدت از سوی هیات مدیره خانه تئاتر دنبال شده با وزارت آموزش و پرورش در زمینۀ بهره مندی مدارس از آموزش‌های تئاتری است که می‌تواند در شکوفایی استعدادهای نسل‌های آینده بسیار سودمند و مثمر ثمر باشد. همچنین در همین زمینه باید به تفاهم نامه‌هایی با معاونت فرهنگی شهرداری تهران و درخواست به رسمیت شناختن نظام صنفی هنر در جلسه ای با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره کرد که از سوی هیات مدیره خانه تئاتر پی گیری شده است.

رئیس پیشین هیات مدیرۀ خانه تئاتردر ادامه سخنانش با تاکید بر اهمیت خانه تئاتر در سازمان بخشی امور فعالان هنرهای نمایشی بیان کرد: تکمیل و افتتاح خانه تئاتر بعد از گذشت یازده سال دستاورد مهمی برای تئاتر کشور است.

او در خصوص فعالیت‌های خانه تئاتر دررسیدگی به مطالبات صنفی خانواده تئاتر تصریح کرد: شاید بتوان گفت یکی از فعال‌ترین بخش‌های خانه تئاتر شورای داوری این مرکز بوده که رسیدگی به اختلافات در این عرصه را بر عهده داشته است. همچنین در بخش پی گیری تسهیلات اعضای خانه تئاترف این مرکز موفق شده تا در مجموع مبلغ هفتصد و دو میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه و وام‌های بلاعوض از صندوق اعتباری هنر جذب کند.

همت در بخش پایانی سخنانش نیز در خصوص فعالیت‌های اخیر هیات مدیره خانه تئاتر خاطرنشان کرد: از بهمن ماه سال 96 توانستیم یک روابط عمومی منسجم و فعال را در خانه تئاتر سازماندهی کنیم که می‌توان گفت امروز در ردیف رسانه‌های فعال عرصه تئاتر قرار دارد و به روز رسانی اخبار و گزارش‌ها در این عرصه را دنبال می‌کند. همچنین در سال گذشته در زمینه نشر موفق شدیم کتابی از داود کیانیان را با عنوان « 21 نمایشنامه برای کودکان و نوجوانان» را منتشر کنیم.

 در ادامه این مراسم مهدی قلعه به عنوان بازرس هیات مدیره به بیان نکاتی در خصوص فعالیت‌های هیات مدیره خانه تئاتر در این دوره پرداخت.

در بخشی دیگر از این مراسم ایرج راد مدیرعامل پیشین و عضو هیات مدیره خانه تئاتر که بار دیگر برای حضور در هیات مدیره نامزد شده بود، نیز برای ایراد سخنانی روی صحنه رفت و گفت: اعتماد اعضای خانه تئاتر باعث شد تا به شکل خستگی ناپذیرعلاوه بر پی گیری مصوبات هیات مدیره به عنوان مدیر عامل به عنوان نایب رئیس هیات مدیره هم تلاشی بی وقفه داشته باشم. این اعتماد این شانس را به من هدیه کرد که یازده سال از عمرم را در خدمت ساخت مکانی برای خانه تئاتر صرف کنم که نتیجه رأی شما و تشویق و حمایت هیات مدیره ها بود که به من اختیار تام دادند. این افتخار نصیبم شدکه به بهترین وجه  مکانی در خور تئاتر و هنرمندان راستین تئاتر و به نام خانه تئاتر ساخته شود. خانه تئاتر تنها نهاد هنری است که خانه ای از آن خود دارد و می‌تواند درراستای استقلالش و تأمین بخشی از هزینه‌های خود، به دور از وابستگی‌های دولتی ادامه فعالیت دهد.

او در ادامه افزود: لازم می دانم از حمایت هیات مدیره ها و بخصوص سهراب سلیمی که در ساخت و ساز و تجهیز خانه تئاتر بسیار زحمت کشید تشکر کنم.  خانه تئاتر به همراه کانون‌ها و انجمن‌های این تشکل و منطبق با اساسنامه خدمات فراوانی انجام داده که اسناد و صورت عملکردها موید این مدعا است.  در سال 1394 خانه تئاتر در جلسات برنامه پنج ساله ششم توسعه در بخش هنر حضور مستمر و فعال داشته، لذا باید وضعیت موجود تئاتر کشور با استناد به مستندات و به شکل آماری تهیه و تدوین می‌شد که با شناخت کمبودها و اشکالات، نیازهای ساختاری ارزیابی و بررسی می‌شد. با توجه به این اصل با همکاری خانه تئاتر و اداره کل هنرهای نمایشی وضعیت تئاتر کشور در سال 94 تهیه و تدوین شد و با حضور بعضی از بخش‌های فرهنگی و هنری ایجاد امنیت شغلی اصحاب فرهنگ و هنرو استقلال نظام صنفی هنر مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد تا پایان سال اول برنامه یعنی پایان سال 1396 به تصویب نهایت مجلس شورای اسلامی برسد.

پس از سخنان ایرج راد که به کمبود وقت و فشردگی زمان برنامه ناتمام ماند،  از دیگر کاندیداهای هیات مدیره و بازرس خانه تئاتر دعوت شد تا در زمانی کوتاه به بیان ایده‌ها و برنامه‌های خود در صورت قرار گرفتن در ترکیب هیات مدیره جدید این مرکز بپردازند.

سی و هشت عضو انجمن‌های مختلف خانه تئاتر برای حضور در ترکیب هیات مدیره جدید این مرکز اعلام آمادگی کرده بودند. ژاکلین آواره، ابراهیم اثباتی، امیر اسمی، بیژن افشار، محمد امیریاراحمدی، نادر برهانی مرند، حمید پورآذری، رؤیا تیموریان، صادق حدادی، ایرج راد، محسن حسینی، محمد مهدی خاتمی،  محمدرضا خاکی، رضا دادویی، مسعود دلخواه، شهاب راحله، محمودرضا رحیمی، سلما سلامتی، شهره سلطانی،  بهزاد فراهانی،  امیرعباس قلیچ لو، علیرضا غفاری، مریم کاظمی، پرستو کرمی، شکرخدا گودرزی، منظرلشکری حسینی، مسعود موسوی، کوروش نریمانی، فرزانه نشاط خواه، حمیدرضا نعیمی، هوشمند هنرکار، اصغر همت به عنوان کاندیداهای هیات مدیره در این مراسم معرفی شدند.

همچنین  ناصر آویژه، کوروش جهانشاهی، آرش دادگر، علیرضا درویش نژاد، مسعود رحیم پور، مهدی قلعه و مجید کریمی کاندیداهای سمت بازرس خانه تئاتر بودند.

گفتنی است؛ به دنبال استماع سخنان کاندیداهای هیات مدیره و بازرس خانه تئاتر از سوی حاضرین، رأی گیری برای انتخاب اعضای جدید در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر صورت گرفت که نتایج آن پس از شمارش آرا اطلاع رسانی خواهد شد.  




مطالب مرتبط

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

انجمن مدرسان خانه تئاتر برگزار می‌کند

نشست تخصصی با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی»
انجمن مدرسان خانه تئاتر برگزار می‌کند

نشست تخصصی با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی»

انجمن مدرسان خانه تئاتر با همکاری مرکز آموزش، پنجمین و آخرین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی اکوسیستم تئاتر را با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی» برگزار می‌کند.

|

با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد
با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد

بیش از دو سال از درگذشت صادق صفایی، هنرمند تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه می‌گذرد و روز گذشته، هم‌زمان با سالروز تولد او، کتابخانه شخصی‌اش به خانه تئاتر اهدا شد.

|

نظرات کاربران