در حال بارگذاری ...
علیرضا ناصحی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر عنوان کرد

نمایش مایم و پاگانینی در خانه تئاتر دوباره به صحنه می‌رود

ایران‌تئاتر: علیرضا ناصحی بازیگر با تجربه ای است که در قالب‌های مختلف همیشه حضور موفقی روی صحنه داشته و با خیلی از بزرگان تئاتر من جمله حمید امجد، حمید سمندریان ، امیر دژاکام و ناظر زاده کرمانی همکاری داشته است. او بیش از دو دهه است در سطح اول بازیگری فعالیت دارد.

علیرضا ناصحی در آثاری مانند شهرزاد(امیر دژاکام)، آرمون(رضا حداد)، و دیگر پهلوانی نبود(ایمان افشاریان)، سلام سلام من گرگم(ایمان افشاریان)، شاتره(ایمان افشاریان)، کنار شیر آتش‌نشانی(فرهاد ناظرزاده کرمانی)، خشم شدید فیلیپ هوتس(افشین کتانچی و داوود زینلو)، داستان باور نکردنی سه آدم‌کش(بنفشه توانایی)، هیس!(عبدالحسین مرتضوی)، لافکادیو(امیر مشهدی‌عباس)، دزد دریایی(امیر دژاکام و نصرالله قادری)، ارباب پاکروان و نوکرش ماهک خوش سیما(محمدحسین ناصربخت)، هملت شاهزاده کوچولوی دانمارک(رضا بابک) ،زندگی(اصغر هاشمی)، عروس خوش قدم(کاظم راست گفتار)، جوجه اردک من(امیر فیضی) ، جوان امروز(عباس سیدمهدوی)، نی‌نی مون(بهرام شاه‌محمدلو)، کارآگاه شمسی و سیاوش مادام(مرضیه برومند)، تقی جان(هنگامه مفید)، چکمه‌های استالین(بیژن صمصمامی و رضا حامدی‌خواه)، حس سوم(مهدی فخیم‌زاده)، فیلبانان(کاظم راستگفتار) ایفای نقش کرده و هم‌چنینگوینده عروسکی  اولی برنامه شاپرک(نگار استخر)، اولک برنامه امیدهای ایران(نگار استخر) و فری خجسته برنامه دربدرها(امیرحسین صدیق) را انجام داده است. ناصحی در دوران فعالیت کاری خود در جشنواره های معتبر خارجی حضور داشته و جوایزی هم به دست آورده است؛ جشنواره نوروز ایرانی پاریس فرانسه نمایش حسن و دیو و جشنواره روهر آلمان غربی، جشنواره نوروزی سئول کره جنوبی نمایش شاهزاده، برنده مقام سوم اولین جشنواره آواز سرزمین دور، برنده مقام دوم از سومین دوره پانتومیم حوزه هنری، برنده مقام اول بازیگری جشنواره پانتومیم سال 84، طنز حوزه هنری از این جمله حضورها هستند.

ناصحی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاری خود بیان کرد: قرار است نمایش مایم و پاگانینی را در اواسط تیر ماه در خانه نمایش اجرای مجدد کنم. قبلا این نمایش را در تئاتر شهرزاد اجرا کرده بودم و کار یک نمایش دو نفره با حضور خودم و علیرضا دولت یاری است. این نمایش پیش تر در جشنواره مایم سئول و جشنواره مایم محیطی پاریس روی صحنه رفته و موفق به کسب جایزه برتر بازیگری جشنواره قره داغ شده است و داستان تک خطی آن در باره پدر و مادری است که از هم جدا می شوند و فرزندی دارند؛ فرزندی که باید در جامعه شلوغ و پر از درگیری‌هایی روی پای خود بایستد و بعد از حضور در جامعه از فطرت پاکش دور و تبدیل به یک شارلاتان می شود. او نویسنده است و از رمان جنایات و مکافات کپی می کند و معروف می شود و در آخر به دست خودش کشته می شود.

وی در باره ساختار اجرایی نمایش گفت: در اجرای اول با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شدم و به همین دلیل تصمیم به اجرای مجدد نمایش گرفتم. کار براساس سینمای صامت شکل گرفته است و از تکنیک های پانتومیم و تئاتر بی کلام در ساختار اجرایی نمایش استفاده کرده ام.این نمایش مضمونی کمدی و اجتماعی دارد و البته فرجام نمایش تلخ است.  

ناصحی در باره بازی در نمایش های دیگر افزود: تصمیم دارم فعلا فقط در کارهایی که خودم کارگردانی می کنم بازی داشته باشم. در بیشتر کارهایی که بازی کردم بازده مالی نداشته و مدت‌ها در گیر بازی در نمایش مربوطه بودم و دیگر این رویه کار کردن برایم جذاب نیست و برخی از کارگردان‌های جوان انگاری توی مسیر نیستند و در کارهایشان باید مدت‌های زیادی زمان صرف کنید تا با آن‌ها هماهنگ بشوید و الان هم مد شده موقعی که دعوت به کار می کنند و از آنها درباره داستان و ویژگی‌های اثر می پرسید می گویند کارمان کارگاهی است و در تمرینات شکل می گیرد و فقط یک داستان تک خطی دارند. از طرفی معتقدم که در حق پانتومیم اجحاف شده و باید تلاش کنیم دوباره در مسیر درستش حرکت کند .  

وی در باره انتخاب هایش در عرصه بازیگری متذکر شد:  بازیگری دنیا بزرگ و وسیعی است و سختی های زیادی دارد.  همیشه اعتقاد دارم برای ایفای درست نقش باید وارد چالش بشوم و دوست دارم نقش‌های متفاوتی را بازی کنم و بر همین اساس انتخاب متنوعی در تمام ژانرها انجام می دهم.

 

 




نظرات کاربران