در حال بارگذاری ...
توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران

نشست تئاتر کاغذی برای نمایشنامه «در» برگزارمی شود

یازدهمین نشست تئاتر کاغذی با حضور علی محمدرحیمی، فرهاد امینی و بهزاد صدیقی توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری مؤسسه ی افرامانا عصر روز ۱۵ خردادماه ۹۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش ایران تئاتر، در یازدهمین نشست تئاتر کاغذی ابتدا نمایش نامه ی «در» نوشته و کارگردانی علی محمدرحیمی نمایش نامه خوانی می شود و سپس این اثر با حضور مهمانان این نشست مورد بررسی قرارمی گیرد.
در این نشست تئاتر کاغذی که ساعت 17:30 روز شنبه 15 اری بهشت ماه 97 در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران برگزار می¬شود، مجتبا طباطبایی، پژند سلیمانی، نیلوفر تُرک و علی محمدرحیمی نمایش نامه ی «در» را نقش خوانی می کنند.
این گزارش در ادامه می افزاید: نمایش نامه ی «در» نوشته ی علی محمدرحیمی شامل چهار نمایش نامه است که هر کدام مقطعی از یک زندگی مشترک را به تصویر کشیده است.
قصه ی اول، با عنوان بزن به چاک، زن ومردی هستند که روزگار خود را با دزدی می گذرانند. آن ها قرار است بزرگترین سرقت خود را انجام داده و دست از دزدی بکشند اما تا کنون دم به تله نداده اند. ولی این بار به وسیله ی دری که از پول ها محافظت می کند، گرفتار می شوند.
در قصه ی دوم با نام می خوام خودمو خلاص کنم، زن و مردی از هم جدا شده اند. مرد برای کار مهمی بازمی گردد ولی زن در را به روی او باز نمی کند و پس از گرفتن امتیازی، وقتی در را باز می کند که دیگر دیر شده است.
قصه ی سوم که آخرین سطر از یک قصه ی طولانی نام دارد، داستان پیرزن و پیرمردی است که پنجاه سال عاشقانه با هم زندگی کرده اند و درِ خانه ی شان به علت فرسودگی باز نمی شود و یک سوتفاهم ساده باعث بروز مشکلات عدیده می شود و ...
بر اساس این گزارش، نمایش نامه ی «در» نوشته ی علی محمدرحیمی در سال 1396 در 82 صفحه ی قطع پالتویی با شمارگان 500 نسخه توسط نشر ورا به قیمت 8000 تومان منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرارگرفته است.
لازم به یادآوری است پیش از این در سلسله نشست های تئاتر کاغذی، نمایش نامه های وقتی روح لیر از ژوکرمرخصی می گیرد نوشته ی روزبه حسینی، یافت آباد نوشته ی محمد مساوات، بالستیک زخم نوشته ی پیام لاریان، دوزخ و راه نوشته ی سیروس همتی، خواب خیس ماهی نوشته ی مهدی میرباقری، برف زمین را گرم می کند نوشته ی مریم منصوری و لابی نوشته ی آرش عباسی، یه کلیک کوچولو نوشته ی محمدرضا کوهستانی، موزه ی خصوصی نوشته ی تهمینه محمدی و تلخی ته گلو نوشته ی امیر امجد معرفی، نمایش نامه خوانی و بررسی شده بود.
گفتنی است سلسله نشست های تئاتر کاغذی با هدف معرفی و بررسی نمایش نامه های منتشرشده ی جدید ایرانی ماهی یک بار در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

 




نظرات کاربران