در حال بارگذاری ...
احمد سلیمانی نویسنده و کارگردان به ایران تئاتر گفت

نمایش " یک دختر یک سرباز" در باره ارزش های دفاع مقدس است

احمد سلیمانی کارگردان با تجربه تئاتری در سال های اخیر حضور موثری در تئاتر داشته است و سال قبل هم نمایش" راهبان کلیسای معبد وانگ" را با موفقیت در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد و جزو نمایش های پر مخاطب بود . کارگردانی که مثل خیلی از کارگردان شهرستانی در کارش پیشرفت خوبی داشته است . سلیمانی در تئاتر قم حضور فعالی دارد و در حوزه بازیگری و کارگردانیبه فعالیت می پردازد.

بازی در نمایش”مردی در بند“ به کارگردانی”سیدجواد طاهری“؛ تهران، جشنواره فجر؛ 1383 ،بازی در نمایش”افرا“ به کارگردانی”سیدجواد طاهری“؛ قم، تالار غدیر؛ 1382 بازی در نمایش”سلطان و سیاه“به “ به کارگردانی”سیدجواد طاهری“؛ قم، تالار غدیر، ترکیه؛ 138١ ،بازی در نمایش”کانال کمیل“ به کارگردانی”کورش زارعی“؛ تهران، تالار مولوی؛ 1377 ،بازی در نمایش”داستان آقای مجنون و خانم لیلی“،بازی در نمایش”توپ“؛بازی در نمایش”آی بچه ها کمک کمک“به کارگردانی؛بازی در نمایش”شام غریب“ نوشته و کارگردانی”سیدحسین فدایی‌حسین“؛ قم، تالار قدس، تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ 1376، بازی در نمایش”یادگار“ به کارگردانی”علی فرحناک، علی حسینی‌پور“؛ قم، تالار قدس؛ 1372 بازی در نمایش”پرنده و فیل“به بازی در نمایش”سه ماه تعطیل“،کارگردانی و بازی در نمایش”حسنک کجایی“؛بازی در نمایش”روز قشنگ سارا“،بازی در نمایش”سحر و گامبالو“ به کارگردانی”علی فرحناک“؛ قم، تالار قدس؛ 1378 ،بازی در نمایش”مینا و جنبلو“ به کارگردانی”محسن صباغ‌زاده“؛ قم، تالار قدس؛ 1376 ،بازی در نمایش”شهر دندانها“ به کارگردانی”حسین پارسایی“؛ قم، تالار قدس؛ بازی در نمایش”کارآگاهان مدرسه“ نوشته و کارگردانی”حسین فدایی‌حسین“؛ قم، تالار قدس؛ 1373 ـ 1372 ،کارگردانی نمایش”مهر گیاه“ نوشته”شارمین میمندی‌نژاد“؛ قم، تالار غدیر؛ 1381 کارگردانی نمایش”سارا“،کارگردانی نمایش”کارآگاهان مدرسه“ نوشته”حسین فدایی‌حسین“؛ کارگردانی نمایش”شام غریب“ نوشته”حسین فدایی حسین“؛کارگردانی نمایش”پیراهن هزار یوسف“؛ کارگردانی نمایش”زنگ خاطرات نرگس“؛ کارگردانی نمایش”سه ماه تعطیل“، کارگردانی نمایش”گرگ گرگ است"، دستیار کارگردان در نمایش”فانوس“ ، دستیار کارگردان در نمایش”غریب شام“ به کارگردانی”سیدحسین فدایی‌حسین“؛ ،دستیار کارگردان در نمایش”بانوی بی نشان“ به کارگردانی”حسین پارسایی“؛ تهران، تالار اندیشه، فرهنگسرای بهمن، اهواز؛ از جمله کارهای مهم کارنامه کاریش محسوب می شوند . احمد سلیمانی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های تئاتریش عنوان کرد : مشغول اجرای نمایش " یک دختر یک سرباز" در شهر قم هستم. این نمایش ویژه کودکان و در باره ارزش های دوران دفاع مقدس است .

 

این کارگردان در باره ویژگی های نمایش و داستان آن گفت : متن نمایش را محمد رضا کوهستانی نوشته است و البته این نمایش را در گذشته و چند سال قبل در تالار هنر روی صحنه اجرا کرده بودیم. این نمایش رویکرد دفاع مقدسی دارد و داستان زندگی دختری است که پدرش می خواهد به جبهه برود و دخترش با این کار پدر راضی نیست . دختر در اتاقش تنها می ماند و هیولایی در خیالش به او حمله می کند و عروسکها جان می گیرند و کلی اتفاقات برای دختر رخ می دهد .

 

سلیمانی در باره عوامل اجرای نمایش متذکر شد : طراح صحنه و لباس : مهدی نیک روش ، نویسنده و آهنگساز : محمد رضا کوهستانی ، بازیگران : حمید لاجوردی ، مهدی نیک روش ، ماشالله کوهستانی، نیما سیاری و محمد حاج بابایی و فائزه حسینی عوامل اجرایی این نمایش هستند.

 

این کارگردان در باره محل اجرای نمایش و نحو استقبال مردم قم از تئاتر کودک در این شهر خاطر نشان کرد :نمایش درتالار مرکزی شهر قم که یک تالار بزرگ با حدود 330 نفر گنجایش است روی صحنه رفته و استقبال مردم و خانواده ها بسیار خوب بوده است و هر شب ظرفیت سالن پر می شود و تئاتر در شهر قم جایگاه خاص و شایسته ای دارد .

 

 




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«تروما» و ضرورتی به نام حاج قاسم سلیمانی 
در گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«تروما» و ضرورتی به نام حاج قاسم سلیمانی 

احمد سلیمانی، کارگردان «تروما» با بیان اینکه جای خالی بخش هویت ملی در بزرگ‌ترین رویداد تئاتری کشور حس می‌شد، گفت برای ما پرداختن به موضوعی با محوریت حاج قاسم سلیمانی یک ضرورت بود.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران