در حال بارگذاری ...
با موضوع همکاری‌های آموزشی و پژوهشی

انجمن مطالعات فرهنگی و «تئاتر گاراژ» تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

تفاهم‌نامه همکاری با موضوع همکاری‌های آموزشی و پژوهشی میان «گروه مطالعات آموزشی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات» با «کمپانی تئاتر گاراژ» به امضا رسید.

به گزارش ایران تئاتر گروه مطالعات آموزشی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، تفاهم‌نامه‌ای را با موضوع همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در پروژۀ ورک‌شاپ/دمونستریشن اجتماعی با تمرکز بر رویکرد انسان‌شناسی فرهنگی در مطالعۀ فرهنگی «بدن» و مستندسازی پژوهشی تجربه‌های آموزشی در فرآیند تئاتر آزمایشگاهی، با کمپانی تئاتر گاراژ به امضاء رساند.
این تفاهم‌نامه که خرداد 1397، در دفتر انجمن مطالعات فرهنگی (دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران) به امضای طرفین رسید، ناظر به موارد مندرج در نسخه‌های طرح اقدامی است که یک برنامۀ همکاری‌ آموزشی و پژوهشی را به مدت سه سال دربرمی‌گیرد و زیر نظر «یوجینیو باربا» و «جولیا وارلی» در مقام مشاوران پروژه، اجرا خواهد شد.
گروه مطالعات آموزشی، به عنوان یکی از گروه‌های تخصصی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، کار خود را از سال 1396 با رویکرد مطالعات میان‌رشته‌ای و با تصویب طرح هیأت مؤسس (علی مرتضوی فومنی، زهرا حیدری و امیر حکیمی)، زیر نظر دکتر محمد رضایی به عنوان مدیر گروه آغاز کرد و علاوه بر برنامه‌های پژوهشی و مطالعاتیِ در دست اقدام تا کنون چند دوره‌ کارگاه‌های آموزشی را با محوریت «جامعه، فرهنگ و آموزش» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار کرده است.
کمپانی تئاتر گاراژ یک کمپانی مستقل تئاتری است که در حوزۀ تئاتر آزمایشگاهی، در شهر قم فعالیت می‌کند. تئاتر گاراژ از سال 1393 به انسان‌شناسی تئاتر توجه جدّی نشان داده و در رویکرد انسان‌شناسانه تئاتر، به مطالعۀ رفتارهای اجتماعی، فرهنگی و نیز فیزیولوژیک انسان در موقعیت‌های اجرایی پرداخته است. کمپانی تئاتر گاراژ که هانی عبدالمجید، حامد گایینی، علی مسعودی، سعید اکبرزاده و حبیب ارمکان، هستۀ مرکزیِ آن را تشکیل می‌دهند، به خاطر توسعۀ تکنیک‌های بازیگری و اجرا و نیز استمرار در فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی، توسط انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، به عنوان برترین گروه تئاتر ایران در سال 1395 انتخاب شد و همچنین در سال 2017، نامزد دریافت جایزۀ بین‌المللی الن استوارت گردید.




نظرات کاربران