در حال بارگذاری ...
مدیر اولین سالن خصوصی استیج به ایران تئاتر گفت :

تماشاخانه خصوصی «ایران تماشا» با اولویت اجرای نمایش های سنتی و آیینی تاسیس شد

تماشاخانه «ایران تماشا» با تاکید بر نمایشهای ایرانی و سنتی و بهره مندی از سالن استیج تاسیس شد.

امید اسدی در گفتگو با ایران تئاتر با اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه های همیشگی من توجه به نمایش های ایرانی بوده و هست. اعتقاد دارم که هنر ایران با سابقه غنی خود باید مورد توجه قرار گیرد و همیشه این سوال در ذهنم بود که چرا با وجود اینمه شیوه آیینی و سنتی، خیلی از همکاران تئاتری نمایشهای غربی برای اجرا انتخاب می کنند. لذا تماشاخانه ایران تماشا را به منظور ادای دین به نمایشهای ایرانی تاسیس نمودم.

 وی افزود: طرح تاسیس این تماشاخانه را مدتها تجزیه و تحلیل کردم. در نهایت سال گذشته تصمیم به عملیاتی کردن آن گرفتم و با حمایت جناب آقای شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی و همکاران ایشان در این مجموعه، توانسیتم مجوز این تماشاخانه را دریافت کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه «ایران تماشا» اولین سالن خصوصی استیج است، تصریح کرد: در حال حاضر سالن های تماشاخانه های خصوصی، بلک باکس هستند و امکان اجرای خیلی از آثار ایرانی در آنها نیست لذا با توجه به رویکرد آیینی و سنتی تماشاخانه و تاکیدی که بر آثار ایرانی دارم، تلاش کردیم از این نوع سالن استفاده کنیم تا هنرمندان با فراغ بال بهتر آثار خود را به روی صحنه ببرند.

وی اضافه کرد:این تماشاخانه در یک فضای متفاوت و با یک نگرش تازه طراحی شده است و علاوه بر سالن، از فضای بازی برای اجرای نمایشهای محیطی به ویژه تعزیه  در ایام مناسبتی برخوردار است.

مدیر تماشاخانه تازه تاسیس ایران تماشا با اشاره به امکانات این تماشاخانه نیز گفت: این تماشاخانه دارای پارکینگ، کافه رستوران ارگانیک با بهره مندی از غذاهای کاملا ایرانی و ارگانیک و سالنی با ظرفیت 120نفر می باشد. تماشاخانه ایران تماشا در خیابان انقلاب، خیابان نجات الهی، کوچه سمنان، پلاک 10، ساختمان کلینیک دیابت و مرکز بیماری های خاص واقع است.




نظرات کاربران