در حال بارگذاری ...

گوزن زرد ایرانی در خانه نمایش دا

پروژه فرهنگی هنری «ایران~ ایران» با رویداد «گوزن زرد ایرانی» فعالیت خود را در خانه نمایش دا آغاز میکند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مدیر رسانه این پروژه، ایران ~ ایران که پروژه‌ای سریالی است و از دو ایران کنار هم شکل گرفته است که یکی دلالت بر ایران کهن دارد و دیگری ایران معاصر. است. هدف از این پروژه بازخوانی هنری این دو ایران است در «بینابینیت» با یکدیگر از طرفی و از طرف دیگر نسبت این دو با تاریخ جهان از طریق خلق آثار هنری توسط هنرمندان ایران و جهان. «ایران~ ایران»، یک افق و پروژه  است که در ذیل آن رویدادهای مرتبط طراحی و اجرا می‌شوند. هر رویداد به صورت نمادین نامی دارد. اولین رویداد «گوزن زرد ایرانی» و دومین رویداد «جیرفت» نام گذاری شده است.
لازم به ذکر است: لوگو و پوستر این رویداد را علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی طراحی کرده است.
گوزن زرد ایرانی، سه شنبه بیست و نه خرداد با اکران مستند جام حسنلو اثر محمدرضا اصلانی و سخنرانی سودابه فضائلی افتتاح می‌شود و تا یک تیرماه با حضور و مشارکت هنرمندان در قالب پرفورمنس ها و اجراهای بینارشته ای ادامه خواهد یافت.
علی اتحاد، کورش ادیم، هومن داوودی، نیما زاغیان، مونا زاهد، فواد علیجانی، فرشاد فدائیان، دانیال کلانتری، نادر مشایخی، محمود مکتبی، سولماز نراقی، نازنین نانا والاجم (گروه آئورا)، ح. هاتف، هستی هیچ، از هنرمندان این پروژه می باشند.
 از عوامل این پروژه میتوان سانیا نوری به عنوان نمایشگاه گردان پروژه، آنیما احتیاط ایده پرداز و پژوهشگر، زینب لک مدیر سانه و کسری شاهینی (مدیر خانه نمایش دا) مجری طرح را نام برد.
پروژه ی مذکور از 29 خرداد الی 1 تیرماه در خانه نمایش دا واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ برگزار میگردد.




نظرات کاربران