در حال بارگذاری ...
با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شد

مریم کاظمی نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان به‌عنوان دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شد.

به گزارش ایران تئاتر با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی مریم کاظمی دبیری بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را برعهده گرفت. این هنرمند شناخته شده تئاتر، سال گذشته نیز دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را که آذرماه 1396 در استان همدان برگزار شد بر عهده داشت.

در متن این حکم آمده است: "جهان کودکی جهان پر رمز و رازی است که ورود و تأثیر بر آن نیازمند شناخت گسترده، دانشی سترگ و قلبی گشوده است. کودک در جهان کوچکش تخیلی دارد بسیار بزرگتر از جهان واقعی و رویاهایش را بر بام اندیشه ای پویا و پذیرا می پروراند. این جهان برای پویایی نیازمند پایش و حمایت است تا عالمانه و عاشقانه تا دنیای فردای جامعه را بر پایه مهر و تدبیر بسازد. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دریچه روشنی است به جهان پرشور و پرامید کودکی و چراغی فراروی روزگار شیرین فردای کودکان و نوجوانان خواهد بود.
نظر به تجربه و تخصص سرکارعالى و با پیشنهاد مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به موجب این حکم به‌عنوان «دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین­المللى تئاتر کودک و نوجوان» منصوب می‌شوید. امید که با تکیه بر لطف و مهر پروردگار در این مسئولیت مهم پیروز و سربلند باشید "
مریم کاظمی متولد 1344 در تهران، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان تئاتر، از سال 66 فعالیت حرفه ای خود در زمینه تئاتر را آغاز کرده است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران بوده و تا کنون بازی در 22 نمایش، کارگردانی و بازی در بیش از 35 نمایش را بر عهده داشته است. این کارگردان و مدرس تئاتر از سال 79 تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده که در آن میان آثاری همچون "در برج عقرب "، "آدم ها و دیو ها "، "رویای ماه "، "به زیر پاهات نگاه کن "، "خاله مرجان و خروس "، " آدم بلا دیو ناقلا "، "غول بزرگ مهربان "، "کلوچه دارچینی "، "رام کردن زن سرکش "، "شاهزاده خانم بد ترکیب "، "ماه پیشونی " و "خسیس " دیده می شوند. مریم کاظمی موسس و سرپرست گروه تئاتر مستقل بوده وجوایز متعدد بازیگری، نویسندگی و طراحی از جشنواره های تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد.




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظرات کاربران