در حال بارگذاری ...
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم مطرح کرد؛

نمایش «یک دختر یک سرباز» نقش آموزشی و معرفتی دارد

علاءالدین قاسمی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: نمایش «یک دختر یک سرباز» نقش آموزشی و معرفتی دارد.

به گزارش ایران تئاتر علاءالدین قاسمی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم ازجمله مسئولانی بود که در ایام اجرای نمایش شاد و کودکانه‌ی «یک دختر یک سرباز» به سالن مرکز شهر آمد و به تماشای این اثر نمایشی نشست. نظر او را درباره محتوی و کیفیت این نمایش و تأثیر آثار این‌چنینی در اجتماع جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید؛

نظر شما راجع به اجرای آثار نمایشی خانوادگی مانند «یک دختر یک سرباز» در شهر قم چیست؟
اینکه خانواده‌ها با هم و در کنار هم در یک رویداد هنری شرکت می‌کنند هم فال هست و هم تماشا. چرا که ضمن ایجاد صمیمت بیشتر بین اعضای خانواده و تقویت علقه ببن آنان و تشویق برای مشارکت بیشتر در برنامه‌های مشابه، نقش آموزشی و معرفتی هم دارد. نمایش «یک دختر یک سرباز» برنامه خوبی هم از نظر متن و محتوا و هم کیفیت اجرا و بازی اعضای گروه بود.

نظرتان راجع به مضمون این نمایش چیست؟ آیا در انتقال پیامش موفق بوده‌است؟
مضمونش خوب بود چرا که یکی از پرسش‌های امروز و دیروز مساله ایثار و فداکاری و از جان گذشتگی عده‌ای و ساحل‌نشینی و بی‌خیالی عده‌ای دیگر بوده‌است که در اینجا با زبان زیبا و رسای هنر بخوبی مسئله مطرح می‌شد و ذهن و روح مخاطبین را تحت‌تاثیر قرار می‌داد. استقبال شهروندان محترم هم گواه بر این مطلب است... از همه دست‌اندرکاران به ویژه جناب سلیمانی کارگردان عزیز نمایش تشکر می‌کنم.

معاونت اجتماعی با چه هدفی از این کار حمایت کرد؟
تأثیر بسزای هنر در انتقال پیام‌ها و آگاهی بخشی به جامعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توسعه نشاط اجتماعی مد نظر بوده‌است.




نظرات کاربران