در حال بارگذاری ...
با حضور سرپرستان گروه های نمایشی، پیشکسوتان و فعالان؛

نشست هم اندیشی تئاتر بهبهان برگزار شد

نشست هم اندیشی تئاتر بهبهان با حضور سرپرستان گروه های نمایشی، پیشکسوتان تئاتر و فعالان تئاتر بهبهان در پلاتو خانه فرهنگ بهبهان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر خوزستان، نشست هم اندیشی تئاتر بهبهان با حضور مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، ساسان شکوریان رییس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان، سرپرستان و هیئت مدیره گروه های نمایشی پروانه دار، پیشکسوتان، کارگردانان و بازیگران فعال تئاتر بهبهان روز شنبه 9 تیرماه 1397 در پلاتو خانه فرهنگ بهبهان برگزار شد.
در این هم اندیشی که به منظور بررسی روند تولیدات و چشم انداز تئاتر بهبهان و هم چنین انتخاب دبیران سومین جشنواره تئاتر «خط سرخ» و سمینار ملی «ظرفیت های نمایشی جام زندگی» برگزار شد نقطه نظرات و پیشنهادات مختلفی توسط هنرمندان ارائه شد.
در ابتدای جلسه مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در خصوص جایگاه هنرهای نمایشی در جامعه امروز گفت: بدون شک جایگاه هنرهای نمایشی در جامعه امروز بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است و نباید به سادگی از این ظرفیت بزرگ غافل شد.
شجاعی در ادامه گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان با تمام توان آماده هر گونه همکاری جهت پویایی بیش از پیش هنر تئاتر در شهرستان بهبهان است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اصلن بنا نداریم در تولید آثار نمایشی کیفیت را فدای کمیت کنیم و در این راستا ضرورت توجه به آموزش از نیازهای اصلی این مهم است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین خیرالهی عضو شورای نظارت بر نمایش شهرستان گفت: برگزاری نشست هم اندیشی برای شناخت وضع موجود و طراحی چشم انداز آینده است.
خیرالهی افزود: اهالی تئاتر باید جریان ساز و مذاق ساز باشند و اولویت بندی در تئاتر از اصول اساسی است.
ایشان در پایان گفت: ضرورت توجه ویژه به قشر جوان در تئاتر بهبهان لازم و ضروری است.

در ادامه نشست هم اندیشی تئاتر بهبهان کریم کریمی پور، محمدرضا خیاط، هادی شجاعی، حسین قنوات امانی و جهانشاد زراعت از مدیران و هنرمندان تئاتر بهبهان به بیان نقطه نظرات مختلفی در خصوص روند تولیدات نمایشی، ساختارها و روابط انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نحوه انتخاب دبیران جشنواره های پیش رو پرداختند.

در پایان نشست هم اندیشی تئاتر بهبهان ساسان شکوریان رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان ضمن تشکر از حضور هنرمندان در این نشست هم اندیشی گفت: از بیش از یک سال قبل با توجه به روند خوب اجراهای عمومی در بهبهان، تمرکز را بر روی برگزاری رویدادهای تئاتری و تبادل گروه های نمایشی برای اجرای تئاتر با شهرستانهای استان خوزستان و استانهای مجاور قرار دادیم.
شکوریان در خصوص گروه های نمایشی پروانه دار گفت: با توجه به ثبت 5 گروه نمایشی، لازم است سرپرستان محترم برای اجرای عمومی حداقل یک نمایش در طول سال برنامه ریزی داشته باشند.
نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در خصوص کانون های تخصصی انجمن هنرهای نمایشی بهبهان گفت: با تشکیل کانون های تخصصی در انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، دفاتر این کانون ها در بهبهان نیز راه اندازی شده است و به زودی کانون پیشکسوتان نیز به همت جمعی از پیشکسوتان تئاتر بهبهان راه اندازی و شروع به فعالیت خواهد نمود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهبهان در پایان به سوالات و مسائلی که توسط هنرمندان تئاتر مطرح شده بود پاسخ گفت و در پایان مقرر گردید در خصوص انتخاب دبیران و تشکیل ستاد برگزاری دو رویداد تئاتری تا روز سه شنبه اقدام لازم انجام گیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران