در حال بارگذاری ...

ابراهیم پشت‌کوهی نمایش «کمدی الهی» رادر باکو به صحنه بُرد

ابراهیم پشت‌کوهی، کارگردان گروه تئاتر تی‌تووک نمایش «کمدی الهی»؛ جلد دوزخ را به تهیه‌کنندگی سولماز همت‌زاده در سالن موزیکا تئاتر باکو به صحنه برد.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «کمدی الهی»؛ جلد دوزخ به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، سرپرست گروه تئاتر تی‌تووک و تهیه‌کنندگی سولماز همت‌زاده در سالن موزیکا تئاتر باکو اجرا شد.
این اجرا به مناسبت هفته فرهنگی ایران و آذربایجان با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد ایران، وزیر فرهنگ آذربایجان، سفیر و رایزن فرهنگی ایران و نخبگان فرهنگ و هنر آذربایجان روی صحنه رفت که مورد اقبال و استقبال قرار گرفت.
پشت‌کوهی پیش از این با نمایش «مکبث زار» در جشنواره شکی آذربایجان حضور پررنگی داشت، طوری که منتقدان آذری نمایش «مکبث زار» را مهم‌ترین نمایش جشنواره و نمایشی درخشان از تئاتر ایران نامیدند.
در نمایش «کمدی الهی»، مارال فرجاد، سولماز همت‌زاده، مجید کشاورز و الهه برادران به ایفای نقش پرداختند. همچنین بهرنگ عباسپور (آهنگساز)، مقدی شاهمیران (طراح لباس)، حسن جودکی (مدیر تولید)، الهه برادران (دستیار و برنامه‌ریز)، ساناز مرتضاپور (عکاس) و ابراهیم پشت‌کوهی (طراح صحنه و نور) دیگر عوامل گروه اجرایی بودند.
کمدی الهی؛ جلد دوزخ یک اثر مدرن است که با اقتباس آزاد از اثر سترگ دانته «کمدی الهی» الهام گرفته شده است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

نظرات کاربران