در حال بارگذاری ...
  • از اواخر تیر ماه 97

    « افرا» ی بیضایی به سنگلج می‌رود

    نمایش « افرا یا روز می‌گذرد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی سهیل ساعی به تماشاخانه سنگلج می‌رود.

    به گزارش مشاور رسانه‌ای گروه، نمایش « افرا یا روز می‌گذرد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی سهیل ساعی به تماشاخانه سنگلج می‌رود. این نمایش از اواخر تیر ماه 97 در این تماشاخانه روی صحنه‌ خواهد رفت.
    «افرا، یا روز می‌گذرد» در سال 1376 توسط بهرام بیضایی به نگارش درآمده‌است و نخستین بار به کارگردانی ایشان در زمستان ۱۳۸۶ در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.
    داستان این نمایش درباره‌ی افرا معلم جوان و موتمن محل است که  درپی گذران زندگی خود و خوانواده، به اجبار پیشنهاد درس دادن به شازده چلمن را می پذیرد.که در پی آن ماجراهایی بوجود می آید.

    سهیل ساعی  بازیگر و کارگردان جوان دارای مدرک کارشناسی ارشد نمایش و ‌مدرک پایان دوره کانون هنری سمندریان در سال ۱۳۸۵ است. او تجربه بازی در نمایشهایی چون « 11:11» ، «سومین  شنبه هفته» ، «بی بی بیدل»  ، «خاطرات هنرپیشه دوم» ، «آندورا» ، «ننه دلاور»،  «در مه بخوان» و کارگردانی آثاری چون  «تیغ کنه» ، «آرش» ، «بازی استریندبرگ» ،« آخرین بازی» ، «چهار حکایت از چندین حکایت رحمان» و ... را در کارنامه خود دارد. ساعی همچنین برنده چندین دیپلم افتخار و تندیس از جشنواره تئاتر دانشگاهی و استان تهران شده‌است.

    سعید حسنلو (طراح صحنه)، آرش عزیزی (طراح موسیقی) و الهام شعبانی (طراح لباس) ساعی را در این پروژه همراهی می‌کنند.




    مطالب مرتبط

    سهیل ساعی در گفت و گو با ایران تئاتر مطرح کرد؛

اجرای افرا را نیاز جامعه تئاتر می دانم
    سهیل ساعی در گفت و گو با ایران تئاتر مطرح کرد؛

    اجرای افرا را نیاز جامعه تئاتر می دانم

    افرا نیز نمادی از جامعه زنان جوان امروز است که تحصیلکرده اند و جویای هویت خود اند اما قربانی جامعه ای می شوند که جایی برای آنان در شمایل جدید ندارند بلکه از او تصویری سنتی انتظار دارند.

    |

    به بهانه نخستین اجرای صحنه‌ای

« پرده خانه» بهرام بیضایی؛ کولاژی از مولفه‌های نمایش ایرانی
    به بهانه نخستین اجرای صحنه‌ای

    « پرده خانه» بهرام بیضایی؛ کولاژی از مولفه‌های نمایش ایرانی

    ایران تئاتر: بهره گیری همزمان بهرام بیضایی از چندین شیوه اجرای نمایش‌های سنتی ایران نمایشنامه « پرده خانه» را به یکی از نمونه‌های شاخص روایت گری در چارچوب‌های نمایش ایرانی تبدیل کرده و ویژگی‌های مثال زدنی به آن بخشیده است.

    |

    نقدی بر نمایش پرده خانه

نسل ندیده و تئاتر سرگردان
    نقدی بر نمایش پرده خانه

    نسل ندیده و تئاتر سرگردان

    ایران تئاتر- احمد عظیمی: مولف بودن بهرام بیضایی به واسطه جنس آثارش در تئاتر و سینما بر کسی پوشیده نیست. او همواره مسائل مختلفی را در نمایشنامه هایش مورد بررسی قرار داده است اما یکی از درونمایه های ثابت آثار او را باید پرداختن به جایگاه زنان دانست.

    |

    نظرات کاربران