در حال بارگذاری ...
از اواخر تیر ماه 97

« افرا» ی بیضایی به سنگلج می‌رود

نمایش « افرا یا روز می‌گذرد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی سهیل ساعی به تماشاخانه سنگلج می‌رود.

به گزارش مشاور رسانه‌ای گروه، نمایش « افرا یا روز می‌گذرد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی سهیل ساعی به تماشاخانه سنگلج می‌رود. این نمایش از اواخر تیر ماه 97 در این تماشاخانه روی صحنه‌ خواهد رفت.
«افرا، یا روز می‌گذرد» در سال 1376 توسط بهرام بیضایی به نگارش درآمده‌است و نخستین بار به کارگردانی ایشان در زمستان ۱۳۸۶ در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.
داستان این نمایش درباره‌ی افرا معلم جوان و موتمن محل است که  درپی گذران زندگی خود و خوانواده، به اجبار پیشنهاد درس دادن به شازده چلمن را می پذیرد.که در پی آن ماجراهایی بوجود می آید.

سهیل ساعی  بازیگر و کارگردان جوان دارای مدرک کارشناسی ارشد نمایش و ‌مدرک پایان دوره کانون هنری سمندریان در سال ۱۳۸۵ است. او تجربه بازی در نمایشهایی چون « 11:11» ، «سومین  شنبه هفته» ، «بی بی بیدل»  ، «خاطرات هنرپیشه دوم» ، «آندورا» ، «ننه دلاور»،  «در مه بخوان» و کارگردانی آثاری چون  «تیغ کنه» ، «آرش» ، «بازی استریندبرگ» ،« آخرین بازی» ، «چهار حکایت از چندین حکایت رحمان» و ... را در کارنامه خود دارد. ساعی همچنین برنده چندین دیپلم افتخار و تندیس از جشنواره تئاتر دانشگاهی و استان تهران شده‌است.

سعید حسنلو (طراح صحنه)، آرش عزیزی (طراح موسیقی) و الهام شعبانی (طراح لباس) ساعی را در این پروژه همراهی می‌کنند.




مطالب مرتبط

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران