در حال بارگذاری ...
شهرام گیل آبادی در نشست هم اندیشی خانه تئاتر با جمعی از اهالی رسانه مطرح کرد:

خبرنگاران بهترین افراد برای جراحی حوزه‌های خود هستند

نشست هم‌اندیشی شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل جدید خانه تئاتر ایران با جمعی از اهالی رسانه در بلک‌باکس ساختمان جدید خانه تئاتر ایران برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، در این نشست برخلاف نشست‌های معمول که به طرح سوالات اهالی رسانه و پاسخگویی مدیران می‌انجامد، به خواسته شهرام گیل‌آبادی به نشست هم‌اندیشی اهالی رسانه با مدیرعامل جدید تبدیل شد و بر همین اساس اهالی رسانه هر یک به زعم خود درباره مسائل و مشکلات مدنظر، نظرات خود را با گیل‌آبادی در میان گذاشتند.

شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل جدید خانه تئاتر در این نسیت با بیان اینکه در اینجا بیشتر سعی می‌کنم که بشنوم و کمتر حرف بزنم، اظهار کرد: طی این سه ، چهار روز من سیزده جلسه به همین شکل داشتم و معتقدم که با شنیدن نظرات همه اقشار می‌توان در جمع‌بندی و برنامه‌ریزی بسیار بهتر عمل کرد.

گیل‌آبادی همچنین با اشاره به مسائل مشترک مطرح شده در این جلسات افزود: به نظر من شنیدن نظرات همه اقشار مختلف یکی از راه‌های شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف برای یک برنامه‌ریزی درست و منسجم است.

او که خودش حدود دو سال است به عضوریت خانه تئاتر درآمده، درباره علت اینکه چرا اینقدر دیر عضو خانه تئاتر شده، گفت: صادقانه باید بگویم که من تا پیش از این نمی‌دانستم که چرا باید عضو خانه تئاتر بشوم. یعنی با اینکه از سال 59 و از کودکی در تئاتر بودم اما هیچ توجیهی برای عضویت در خانه تئاتر نداشتم تا اینکه دو سال پیش زمانی‌که آقای همت مدیرعامل خانه تئاتر شده بودند برای من توضیحاتی دادند و من هم آنوقت عضو خانه تئاتر شدم.

مدیرعامل جدید خانه تئاتر با تاکید اهمیت شنیدن نظرات اهالی رسانه در برنامه‌ریزی‌های استراتژیک در یک مجموعه، افزود: نکته قابل تأملی که دوست دارم همه مطلع باشند این است که در نگاه خبرنگارهایی که به صرت تخصصی فعال هستند نظرات بسیار ارزشمندی وجود دارد و  من باور دارم که این افراد در واقع هر یک جراحان بسیار خوبی در حوزه کاری خود هستند و باید از این توانایی استفاده کرد.

گیل‌آبادی همچنین با تاکید بر اینکه حاصل چنین جلساتی برای من رسیدن به نکات قابل تاملی است که می‌توان از آنها برای یک برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده کرد، خاطرنشان کرد: کسانی‌که در حوزه خود به صورت تخصصی فعال هستند می‌توانند نظراتی را عنوان کنند که ممکن است خیلی حتی فکر آن را نکرده باشند. در واقع خبرنگاران تخصصی بهترین کسانی هستند که می‌توانند در حوزه خود جراحی داشته باشند و نکاتشان را بگویند. آنها معمولاً راه‌هایی که به ذهنشان می‌رسد راه‌هایی است که نزدیک به واقع است و می‌توان از آنها استفاده کرد.

گیل‌آبادی همچنین با تاکید بر ضرورت وجود بک برنامه استراتژیک تصریح کرد: من معتقدم تا زمانی‌که سوال استراتژیک نداشته باشیم، کشف نقطه استراتژیک برای ما کار آسانی نخواهد بود و چنانچه بتوانیم نقطه استراتژیک یا نقطه‌ی شیطانی را کشف کنیم آن وقت می‌توانیم به یک برنامه‌ریزی استراتژیک نیز برسیم.

او در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کند در دوره مدیریت خود تلاش حداکثر شفافیت را داشته باشد، اظهار داشت: من تلاشم بر این است که اگر به لطف خدا توانستیم کاری را شروع کنیم حداقل تلاش کنیم در برابر کاری که انجام می‌دهم پاسخگو باشیم چراکه اگر پاسخگو نبودن هیچ معنایی ندارد.

او با قدردانی از اینکه اهالی رسانه نظرات خود را درباره مسائل مختلف خانه تئاتر مطرح کردند، خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی می‌تواند ما را سر جای خود نگه دارد و به همین خاطر  این درخواست رادارم که در کنار نگاه و روایت منصفانه که می‌تواند به‌شدت ما را پیش ببرد، نگاه مذموم نیز می‌تواند ما را درگیر مواردی کند که انرژی زیادی از ما بگیرد، اما قطعاً روایت درست می‌تواند ما را در مسیر درست قرار بدهد.




نظرات کاربران