در حال بارگذاری ...
شهرام کرمی در دیدار با هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی

از دغدغه‌ نمایشگران خیابانی مطلعم و باافتخارخودم را عضوی از این خانواده می‌دانم

مدیرکل هنرهای نمایشی در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره کانون نمایشگران خیابانی خانه تئاتر با اشاره به اینکه نخستین مدیریت خود را در دفتر تئاتر خیابانی آغاز کرده و به عضویت در این خانواده بزرگ افتخار می‌کند کفت: «از دغدغه مشکلات و درخواست‌های به‌حق اعضا باخبرم و تلاشم رفع این نیازها و ارتقای جایگاه تئاتر و نمایشگران خیابانی است اما سعی می‌کنم قولی ندهم که نتوان انجام داد.»

به گزارش ایران تئاتر شهرام کرمی افزود: اداره کل هنرهای نمایشی با محدودیت‌های مالی مواجه است و شاید نتوانیم به‌سرعت نسبت به رفع درخواست‌های هنرمندان قدم برداریم‌ ولی منجر به بی‌توجهی به هنرمندان تئاتر خیابانی نخواهد شد و تلاش خود را در همه زمینه‌ها به کارخواهیم گرفت.
مدیرکل هنرهای نمایش برپایی کارگاه‌های آموزشی برای نمایشگران خیابانی را ضروری دانست افزود: باید بپذیریم پیدا کردن آموزشیار مجرب که بتوان از تجربیات او برای این آموزش‌ها بهره برد سخت است.
وی در پاسخ به درخواست اعضای هیئت‌مدیره برای لغو دریافت طرح نمایش در جشنواره‌ها گفت: «انجام این اقدام لازم است تا به گفته شما و هنرمندانی که چنین درخواستی را در دیدارها عنوان می‌کنند راه برای حضور هنرمندان در جشنواره‌ها باز و به بهانه‌های مختلف ازجمله نبود معیارهای موردنظر متولیان جشنواره در طرح‌ها با رد طرح‌های نمایشی مواجه نشویم. بااین‌حال باید راهکارهای مناسب و جایگزین بجای ارائه طرح‌ها اتخاذ شود چراکه به‌عنوان‌مثال نمی‌توان با حذف ارائه طرح‌های نمایشی بازبین‌های جشنواره‌ها را مجبور به تماشای تعداد زیادی نمایش کرد. به‌عنوان‌مثال؛ ممکن است صدها نمایش متقاضی حضور در یک جشنواره باشند که دیدن این تعداد نمایش از طرف هیئت بازبین سخت و تاحدودی غیرممکن است. از سوی دیگر گروه‌های نمایشی مجبور می‌شوند وقت و هزینه زیادی جهت تولید نمایش خود کنند اما در مرحله بازبینی مردود شود.»
وی با تأیید سخنان اعضای هیئت‌مدیره که استفاده از نمایشگران خیابانی به‌عنوان بازبین یا داور جشنواره‌ها ضروری است گفت: «سعی کردم چنین کاری را در دوران دبیری جشنواره‌ها انجام دهم که نمونه آخر آن استفاده از نمایشگران خیابانی در جشنواره تئاتر شهر بود.»
کرمی در پاسخ به این سئوال که آیا استفاده از چهره‌های هنری به صرف شناخت آنها توسط مردم صحیح است؟ گفت: «این طرز فکر اشتباه است و متولیان جشنواره‌ها لازم است از افرادی جهت بازبینی یا داوری استفاده کنند که با تئاتر خیابانی آشنایی دارند یا اینکه حضورشان در یک جشنواره باعث گردد که پس از جشنواره برای ارتقای تئاتر خیابانی کمک کنند.»
وی افزود: «البته ممکن است برخی از نهادهایی که اقدام به برگزاری جشنواره می‌کنند دبیر جشنواره را مجاب به استفاده از چهره‌های شناخته شده در جشنواره خود کنند. در این صورت نمی‌توان آنها را به دعوت از افراد دیگری مجاب کرد اما تلاش ما در برگزاری جشنواره‌های زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی استفاده از بازبین و داوران مجرب و آشنا به تئاتر خیابانی بوده و هست.»
مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه به اجراهای عموم اشاره و عنوان کرد: «همانطور که وعده داده بودیم سعی می کنیم امسال اجراهای عموم را شروع کنیم و این روند ادامه یابد.»
در این دیدار شهاب راحله (رئیس) مرتضی وکیلیان (بازرس) و جمشید عسگری ژاله کاظمی محمدهادی عطایی و ابوذر چهل امیرانی از اعضای هیئت‌مدیره کانون نمایشگران خیابانی خانه تئاتر حضور داشتند و درباره مسائل مختلفی ازجمله استمرار اجراهای عموم دعوت از هنرمندان موثر و مجرب برای بازبینی و داوری جشنواره‌ها شناسایی دقیق گروه‌های نمایشی تهران و شهرستان ها افزایش بودجه تئاتر خیابانی و... گفتگو کردند.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

انجمن مدرسان خانه تئاتر برگزار می‌کند

نشست تخصصی با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی»
انجمن مدرسان خانه تئاتر برگزار می‌کند

نشست تخصصی با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی»

انجمن مدرسان خانه تئاتر با همکاری مرکز آموزش، پنجمین و آخرین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی اکوسیستم تئاتر را با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی» برگزار می‌کند.

|

با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد
با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد

بیش از دو سال از درگذشت صادق صفایی، هنرمند تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه می‌گذرد و روز گذشته، هم‌زمان با سالروز تولد او، کتابخانه شخصی‌اش به خانه تئاتر اهدا شد.

|

نظرات کاربران