در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

23 نمایش در نیمه دوم تیر

ایران تئاتر: در تیرماه نمایش های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در نیمه دوم تیر ماه میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در سومین ماه سال 97 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «عقیم»، «خسیس» و «هملت» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در نیمه دوم تیر ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

شش نمایش در سالن های تئاترشهر

نمایش «خسیس» نوشته ژان بابتیست مولیر و به کارگردانی مریم کاظمی ساعت 20 در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش حسین محب اهری، جمشید جهانزاده، ساقی زینتی، افشین زارعی، هومن رهنمون، میلاد رمضانی ورجاوند، عرفان میدانلو، حسام کلانتری، حسین مزینانی، نازنین صفا، مهراد زمانی، فاطمه خدابنده لو، سعید قره داغلی، حسن همتی، سعید تاجیک، مهدی رمضانی، شادی کارآیین، نرگس صفامنش، سمیه بیگی، سعید طاهرخانی، مجید مظفری، تانیا زارع، شقایق اصلانی، پدرام قره خانی، بیتا اتفاق، سما احمدی، سبا کریمیان، امیرعلی بنی هاشم، باران خسرو نژاد، مانی مصحفی، فریماه کیهانی و افرا فردافشار بازی می‌کنند. 

 

نمایش «پلاس پلاس به توان 2» به نویسندگی و کارگردانی سینا شفیعی ساعت 20 در سالن سایه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش مصطفی ساسانی، سحرناز عباس زاده، عبدالرضا یعقوبی، محمدرضا محمدپور، حمیدرضا معدن کن، سترگ رضایی و محمد امیری ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «دیر راهبان» به نویسندگی فرایرا دکاسترو و کارگردانی کیومرث مرادی ساعت 20:30 در سالن چهارسو تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش رضا داودوندی، حمیدرضا رفاهی، هامون سیدی، سلمان صالحی، پانته‌آ قدیریان، محمد مسگری، میلاد معیری، محسن نوری و محمد ولی‌زادگان بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:در جنگ جهانی دوم پدرِ مافوق که یک دیر را رهبری می‌کند، از ترس حمله‌ی هواپیماهای آلمانی تصمیم می‌گیرد تا جمله‌«اینجا یک دیر است» را روی سقف دیر بنویسد. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «تیاتر قجری» به نویسندگی و کارگردانی داریوش رعیت ساعت 18 در سالن سایه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش  پریزاد سیف، بهروز پوربرجی و پژمان علیپور ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ناصرالدین شاه به مناسبت پنجاهمین سالگرد سلطنتش قصد اجرای «در انتظار گودو» برای زنان اندرونی را دارد. بهای بلیط نمایش 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «تلاش مذبوحانه ژان پل برشتوک پنجم برای تبدیل دنیا به‌جای بهتری برای زندگی...» به نویسندگی محمدحسین معارف و کارگردانی آناهیتا قرچه ساعت 18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش خشایار قرچه و حسام افسری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: تلاش مذبوحانه ژان پل برشتوک پنجم برای تبدیل دنیا به‌جای بهتری برای زندگی... تنها با خواندن نام نمایش خلاصه داستان دستتان می‌آید!!! بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 15هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش «تو مشغول مردنت بودی» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی مژگان خالقی ساعت 20 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش معصومه کریمی، نوید بانی، فائزه بختیار و فاطمه بختیار به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: دختری بعد از بیست و پنج سال برگشته تا انتقام خود را از مادرش بگیرد. بهای بلیط این نمایش 57 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

ریچارد به وحدت رسید

نمایش «ریچارد» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی ساعت 18 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش  حامد کمیلی، بهناز نازی، شقایق فراهانی، کتانه افشاری نژاد، یعقوب صباحی، منوچهر علیپور، کامبیز امینی، فرید قبادی، رضا جهانی، محسن سالاری، ایمان سلگی، اشکان دلاوری، علی گلشنی، عیسی حسینی، امیرارسلان خالویی، مجتبی بابایی فرد، سپاس رضایی، محمد نیازی، عطا مقیمی، افشین حسنلو، آرش علیقلیان، پرهام ابراری، فرهاد قدیم خانی، حسین عارف، اشکان شریعت، صالح لواسانی و امید شوندی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شرح حال و زندگی مردی است که برای رسیدن به قدرت، تمام مرزهای اخلاق، دین و سیاست را پشت سر می‌گذارد. بهای بلیط نمایش از 30 تا 95 هزار تومان تعیین شده است.

 

در سنگلج عکس خانوادگی بگیرید

نمایش «عکس خانوادگی» نوشته محمود استاد محمد و کارگردانی رضا بهرامی ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. در این نمایش پرستو گلستانی، مهران امام بخش و امیر عدل پرور بازی می‌کنند. در خلاصه داستان نمایش آمده: روایت زندگی زنی تنهاست که با مشکلات زیادی مواجه بوده است و همین مشکلات سبب ایجاد مسائلی در حال شده است. بهای بلیط این نمایش 25 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «نیرنگ و اورنگ» نوشته سید هاشم خان شافع و به کارگردانی مرتضی برزگرزادگان ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. در این نمایش محمدرضا آزادفرد، محمد پورا، الهه پور جمشید، مهناز غمخوار، داود معینی کیا، محمود موسوی، اسماعیل پور یوسف و سعید کنگرانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اورنگ که فردی فریبکار است از کل کل دو حاجی استفاده کرده بین آنها اختلاف ایجاد می‌کند و به آنها و پسرانشان که عاشق هستند نیرنگ می‌زند. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 25 هزار تومان است.

 

چشم برهم زدنی در حافظ

نمایش «چشم برهم زدن» نوشته محمد زارعی و به کارگردانی محمد زیکساری ساعت 18:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش که بر اساس رمان «بزرگ بابای آنتن دار» نوشته فرهاد بابایی است؛ ابراهیم عزیزی، سرور عرب پور، علی پویا قاسمی، نسترن پارسائیان، رعنا قادری، کامیار دریاکناری، سروش شاکر، مهرداد مصطفوی، ملینا پورکاظمی، پرهام یداللهی، هانیه نجفی و بهنوش ناصرپور بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 35هزار تومان می‌باشد.

 

ایرانشهر میزبان نمایشی جدید

نمایش «درنیومده بود» به نویسندگی و کارگردانی سعید زارعی ساعت 19 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این  نمایش امین اسفندیار، آوا تدین، جواد قاسملو، اسماعیل گرجى، میثم نوروزى و آلین جوهرچى بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد.

 

کنسرت نمایش «لیلا و چند مسافر» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان ساعت 19:30 و 20:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش علی عمرانی، فریبا متخصص، مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی، سینا رازانی، احسان کرمی، سعید توکلی، سانیا سالاری، آلاله زارع طلب و محمد شاکری بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 45، 55 و 65 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «آمیزقلمدون» به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان ساعت 21 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش ایرج راد، فرزانه کابلی، نوشین تبریزی، آذر خوارزمی و سمیرا کریمی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

دو نمایش در اداره تئاتر 

نمایش «ناتمام» به نویسندگی و کارگردانی پیمان یاحقی و پیمان می‌آبادی ساعت 19 در اداره تئاتر(خانه نمایش) به صحنه می‌رود. در این نمایش  پیمان می آبادی، محمد مغانی، سپیده تگریان و پیمان یاحقی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده:

مرد پرتوان قصه ما یا به قول شما عزیزان معلول داستان ما با فراز و نشیب هایی در زندگی مواجه می‌شود، اما روحیه طنز گونه خود را همیشه حفظ کرده و سعی می‌کند تن به ناامیدی و افسردگی ندهد تا اینکه. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 15 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «مایم و پاگانینی» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ناصحی ساعت 20:15 در اداره تئاتر(خانه نمایش) اجرا می‌شود. در این نمایش علیرضا ناصحی و علی دولتیاری ایفای نقش می‌کنند. کارگردان در یادداشت خود اینچنین می‌گوید: شاید می‌توان گفت این نمایش منتج از تئاتری است علیه تئاتر سرمایه‌داری و پر زرق و برق که بیشتر با آمدن ستاره‌های سینما که این روزها بیشتر از همیشه شاهدش هستیم شکل گرفته است. مدعی هستم که می‌تواند دریچه‌ای باشد برای تولید تئاترهای خلاق دیگر. در خلاصه نمایش آمده: پدر و مادر از هم جدا می‌شوند فرزندی که باید در جامعه شلوغ و پر درگیری روی پای خود بایستد. بهای بلیط این نمایش 30 دقیقه‌ای 15هزار تومان است.

 

سیه چشمی در محراب

نمایش «سیه چشم(گرگ عاشق)» به نویسندگی و کارگردانی فریبا آقاپور ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش وحید دهشکار، دنیا دریا دل، رضا سیدی، مهدی کیان، سحر تاران، میلاد اشکالی، نگین صدر، فرزاد دشتی، سلمان مشیر پناهی، آزاده غفاری، سعید جاودان، فاطمه ملکی، مهدیه پور قلی، نازنین امیدوار و پونه شیری بازی می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: سیه چشم، روایتی دیگر از حکایت کهنه عشق ممنوعه. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 21 و 30 هزار تومان می‌باشد. 

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «هملت» به نویسندگی و کارگردانی علی افضل ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش شیما صادقی، امین اکبری نسب، حسام الدین باتمانی، مجتبی بتوندی، حسام لک و علی افضل بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش که اثری اقتباسی با برداشت آزاد از «هملت» ویلیام شکسپیر است؛ آمده: پادشاه السینور را کشته‌­اند و «هملت» داستان روح سرگردان اوست که در پی انتقامی خونین است اما شمشیر انتقام در دست کسی است که از جرأت و شهامت بی‌بهره است. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«خواستگاری» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی مسعود ابراهیمی ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش مسعود براهیمی، دلارام ترکی، شاهده خدادادی، پیمان صفرزاده، مهدی ضیائیان پور و محسن مهری دروی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده: روزی که قرار است برای دختر خانواده خواستگار بیاید چاه توالت گرفته و آب تمام خانه را می‌گیرد! بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

تالار مولوی و سه نمایش

نمایش «آقامحمدخان» به نویسندگی و کارگردانی نوید معمار ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی به صنه می‌رود. در این نمایش  امیرحسین باقریان، فرنوش شکری و رامونا رادی بازی می‌کنند.در خلاصه نمایش آمده: آقامحمدخان یک اشتباه تاریخی است. پادشاهی که فجایع انسانی زیادی را مرتکب شده است. پادشاهی که صدایش نفی مردانگی بود و زنان شهر وی را خواجه می‌خواندند. پادشاهی که از نسل محمد حسن قاجار بود و در سنین نوجوانی اسیر جنگ شد و اخته‌ی عادلشاه پادشاهی که در کودکی، خود را شاه قاجار می‌دانست و تهران را به پایتختی خود برگزیده بود. آقامحمدخان یک انتزاع تاریخی است. بهانه‌ای برای درک ابعاد تاویل پذیر روان وی. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «پرده خانه» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی شیما اسدی ساعت 20:30 اصلی تالار مولوی اجرا می‌شودو در این نمایش پرنیا بارزید، ابراهیم برزیده، نیکو پشوتن، امیرحسین حکیمی، مجید خلیلی، شادی شاه علی، عسل غروی، آیدا فرخ منش و کیمیا هوشمند به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش با تکیه بر قراردادهای سنتی نمایش تعزیه به شیوه نوین اجرا می‌شود. در خلاصه نمایش آمده: در بازی‌خانهٔ یکی از حرم‌سراهای سلطنتی، شماری از زنان، با مذاهب و نژادهای گوناگون، به کار بازیگری اشتغال دارند. این زنان که هر یک بغضی از اندوه در گلو دارند، بیشتر به اسیران دربار می‌مانند تا همسران سلطان. در این میان، خبر می‌رسد عروسی تازه‌ای به عنوان تحفه به حرم‌سرای سلطانی آمده است. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 25 هزار تومان است.

 

نمایش «شکیل اونیل» به نویسندگی و کارگردانی  علی حسین زاده و امیر کامران ساعت 19:30 در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش علی حسین زاده، امیر کامران و شکیبا عسگری بازی می‌کند. بهای بلیط نمایش 25 هزار تومان می‌باشد.


آنکه گفت آری آنکه گفت نه در حوزه هنری

نمایش «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» نوشته برتولت برشت و به کارگردانی هومن رهنمون ساعت ساعت 19 در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود. در این نمایش فاطمه اللهویرنی، بهار پاسبان، نازنین تاجیک، امیرحسین تاری، زهرا تاک، پریسا ترابی، مهسا ترابی، غزاله چیذری، نریمان حکانی، مونا حیدری، بهار خسروی، زینب خسروی، ‌ زهرا درخشان، کیمیا درخشان، لادن دماوندی، کیمیا دهقانی، زهرا زاهدی مهر، سجاد زنگی، صبور سعیدی، امیرحسین شیخی، حانیه صالحی، آرزو صراف رضائی، اسما صوری غیاثوند، عطیه عبداله‌بیگی، صدرا عظیمی، فربد عقیده‌مند الهی، محمدمهدی غریب‌زاده، بهنام غلام نیا، امیرحسین فاتحی، متین فتاحی، مهتا فرزام نیا، فریده فکری، سارا قدری، کیاوش قربانی، لیلا کاریزنوی، میثم کاریزنوی، مرتضی کریمیان، مهتاب کیوان‌جو، داوود گراوند، صبا گراوند، مائده محسنی، مهسا مشهدی عباسی، سحر مغنی شناس، حسین ملکیان، آیناز سادات میرحسینی، حسین نصیری و رضا همتی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نایش آمده: روستائی دچار یک بیماری واگیردار است. آموزگار روستا و یکی از شاگردانش همراه عده ای دیگر سراغ درمانی به آن سوی کوه‌ها می‌روند. داروئی نمی‌یابند اما...بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «عقیم» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی ساعت 19 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. در این نمایش حامد نساج بخارایی، سمیه قهرمانی، سید فرزاد تجلی، مریم واعظ و علیرضا معروفی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: طوبی پس از ۲۰ سال برای فروش زمینی که به نام آرش است به ایران می آیند . پس از فروش زمین هنگام برگشت پلیس در فرودگاه جلو آرش را می گیرد و او می فهمد که بخاطر نرفتن سربازی ممنوع الخروج است . طوبی سمت خانه صادق می رود تا از او کمک بگیرد که جلوی درب خانه صادق حجله فرهاد را می بیند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.




نظرات کاربران