در حال بارگذاری ...
در سالن استاد فرشچیان

نمایش «پینوکیو» دراصفهان به صحنه می‌رود

نمایش «پینوکیو» در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «پینوکیو» یه نویسندگی و کارگردانی امیر شیخ جبلی  تا 29تیر ماه هر شب ساعت 21 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان واقع در ابتدای خیابان توحید اصفهان  روی صحنه است.
  این اثر نمایشی با حمایت دفتر تخصصی تئاتر  سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی سایه توسط گروه تئاتر نگار سبز زنده رود تولید گردیده است.  
متن این نمایش برداشتی آزاد از داستان «پینوکیو» نوشت کارلو کلودی است که در فضایی فانتزی و خلاق نوشته شده است.
امیر شیخ جبلی در یادداشت خود درباره این نمایش می‌گوید: تئاتر کودکان ویژگی و امتیازات خود را داراست. تئاتر کودکان قالب هنری جداگانه ای است که از حیث کیفیت کاملا با تئاتر بزرگسال متفاوت  بوده و برای تولید تئاتر برای کودکان باید دنیای جدیدی از هیجان و تخیل را برای آنها ساخته و کودکان باید تئاتر ویژه خود را داشته باشند. .
داستان پینوکیو را همه شنیده اند اما در این روایت، روباه مکار و گربه نره که نسخه ای از کتاب پینوکیو را در دست دارند در تلاشند تا مسیر قصه را تغییر دهند.
در این نمایش سفر پینوکیو در سیری ماجرا جویانه تصویر شده و وسوسه ها و مجازات همراه با کودکانی که با او همراه شده اند قابل تجربه است.
ساختار شکنی در روایت قصه و تلفیق عناصر جذاب، فانتزی، خلاق و کاربردی در تئاتر کودک به همراه اتفاق های متفاوت در تمامی عناصر تئاتر مثل طراحی صحنه، موسیقی، نور و… در تلاشند تا ارتباط مناسب تمامی گروه های سنی با این اثر نمایشی شاد، موزیکال و خاطره انگیز را افزایش دهند.
این اثر نمایشی منتخب حضور در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک در همدان و همچنین منتخب حضور در بخش استانی شی و ششمین جشنواره تئاتر فجر در سال 96 بوده است .
 این اثر نمایشی  سومین دوره اجرای عمومی خود در شهر اصفهان را تجربه و همچنان همانند دو دوره گذشته با استقبال بسیار خوب مواجه گردیده است.
یکی دیگر از نکات بارز و قابل توجه در این تئاتر ،حضور ، مشارکت ونقش‌آفرینی کودکان آموزش دیده هنر تئاتر:شکیبا دهقان ، اهورا دهقان ،بردیا اوستا،مانلی ساعد،آیلار قبادی نژاد، آوا امامی کیا ،علیرضا افشاری،سایا نوروزی،فاطمه معقول کار،پارسا سعیدی،رهام هندی ،بهار قربانی، رها عمرانی،رکسانا قدوسی،باران لطیفی،آوا اعتمادی ،مهرآسا ابن ابراهیم،هیراد خیر اللهی ،آرین شفیعیون ،آوین حیدری،فریماه سبقت اللهی،مانلی امامی در کنار بازیگران حرفه ای گروه تئاتر نگار سبز زنده رود می باشد.
در این اثر محمد قبادی نژاد،رزانا پورحبیب ،سید پویا امامی،راضیه آذری ،امیر حسین حسن پور ،زهرا گرک یراقی و امیر شیخ جبلی ایفای نقش می کنند ،آهنگسازی این اثر را پویا فرهنگ پژوه عهده دار ، طراح صحنه :الهه جابرزاده انصاری،مدیر صحنه: ابوالفضل قبادی نژاد،صوت و افکت :مهدیار مسعودی مرغملکی،منشی صحنه : فروغ جابرزاده انصاری ومژگان قنبری، عکاس: زهرا(آنا) آذری و فروغ جابرزاده انصاری با این اثر نمایشی همکاری دارند.
وی در ادامه در رابطه با شیوه و سبک اجرایی این نمایش گفت: تئاتر پینوکیو در قالب تئاتر شاد و موزیکال با محوریت مخاطب کودک و خانواده اثری اخلاقی – تربیتی است اما نه از آن گونه نمایشهای خشک اخلاقی که کودکان را خسته می کند، بلکه در قالب فانتزی به انسان دوستی، همدردی با مردم و صلح می پردازد و کینه، انتقام، ظلم و دروغ را از صفات نا پسندیده می انگارد.
کودکان به تئاتر خودشان نیاز دارند و این گروه نمایشی همت خود را به تولید آثاری صریح ،پرهیجان،مشارکتی و پویا گمارده و تاکنون تلاش بسیار برای به صحنه بردن آثاری با استاندارهای لازم در این قالب هنری معطوف داشته است .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران