در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های خصوصی

19 نمایش در آخرین هفته تیرماه

ایران تئاتر: در هفته پیش رو سالن های خصوصی با ۱۹ اجرا از تئاتر دوستان میزبانی می کنند. می خواهیم نمایش هایی که در هفته آخر تیرماه میهمان این سالن ها هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو سالن‌های خصوصی میزبان نمایش‌هایی جدید در اواخر اولین ماه از دومین فصل سال 97 هستند. پردیس تئاتر شهرزاد با 3 سالن از 5 نمایش میزبانی میکند و عمارت نوفل لوشاتو در دو سالن پذیرای 3 اجرا است. همچنان در این هفته نمایش‌هایی همچون «زخم‌های وحشتناک زمین بازی»، «رژه کور»، «کالاندولا» و... روزهای پایانی اجرای خود را سپری می‌کنند. در متن پیش‌رو نمایش‌هایی را که در هفته آخر تیرماه میهمان سالن‌های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

5 نمایش در شهرزاد

نمایش«یک دقیقه و سیزده ثانیه» نوشته محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و به کارگردانی شهرام گیل آبادی ساعت 21 در سالن 1 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش پانته آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس و لادن مستوفی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: کسی می تواند خودش را در یک دقیقه و سیزده ثانیه تعریف کند؟ اکسیر گمشده انسان " حرف " است. تئاتر یک دقیقه و سیزده ثانیه اثری از گروه  تئاتر ب نمایشی تعاملی است که سعی می کند فضا را برای همگرایی، پیوستگی و همراهی آماده کند. در این تئاتر فاصله بین صحنه و تماشاگر از بین می رود تا تماشاچی کنشگر در تعامل دو سویه اثر را به غایت برساند. بهای بلیط این نمایش 36000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«فلیک» نوشته آنی بیکر و به کارگردانی حسن معجونی ساعت 17، 19:30 و 22 در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش حسین حسینیان، ستاره پسیانی (میهمان از گروه بازی)، برنا انصاری و نوید محمد زاده به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده:سَم و رُز دختر و پسر جوانی هستند که مسئولیت نگهداری از یک سالن سینمای قدیمی به ‌نام «فلیک» به آنها سپرده شده است. سم نظافت‌چی و رز مسئول آپاراتخانه‌ی فلیک است. در این بین رابطه‌ی عشقیِ به نظر یکطرفه‌ای که بی‌شباهت به عشق‌های سینمایی نیست از سوی سَم نسبت به رز وجود دارد. با استخدام جوان دانشجو و عشقِ فیلمی به‌نام اَوری، بعنوان همکار سَم، اتفاقات جدیدی در روابط و سازوکارهایی که تا پیش از ورود او در فلیک جریان داشته می‌افتد. بهای بلیط این نمایش 40000، 45000 و  50000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«آپارتاید» به نویسندگی و کارگردانی نگین ضیایی ساعت 19:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش سپیده ضیایی، شادی ضیایی، حمیدرضا کمالپور و رامین معصومیان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: چهار نفر در پانسیونی در کنار هم زندگی میکنند.طی اتفاقی یکی از این ۴ نفر میمیرد.مرگ او مسیر زندگی ۳ نفر دیگر را مشخص میکند. بهای بلیط این نمایش 24000 و 30000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«دلاک‌ها» نوشته فرهادنقدعلی و کارگردانی شهرام عبدلی ساعت 21:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش بهرام ابراهیمی، عمار تفتی، جمشید صفری، علی عطایی حور، محمد باقر مرادی، مجتبی طباطبایی و شهرام عبدلی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: غلوم سیاه دسته‌ی مطربها سالها برای رسیدن به عشقش شیرین، دختر ابرام (رییس دسته) به هر کاری در این دسته تن داده است و حال درچند قدمی رسیدن به معشوق خود می باشد. شب حنا بندان غلوم، مصادف با کشته شدن دلاک مخصوص پادشاه شده و به دستور پادشاه چهل روز درِ گرمابه های شهر بسته است. بهای بلیط نمایش 35000 تومان می‌باشد.

 

نمایش «رومرز» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی فریماه مسگرنیا ساعت 20:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش ساناز شاه علی، علی ریاحی، گلاره فعلی، مهیار کوچکی، رومینا آزادرضایی، معین کرمی، یاسمین فرخزا، سینا خوانساری و مرصاد فیضی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: چارلی معاون شهردار در مهمانی سالگرد ازدواج به گوش خودش شلیک کرده و مهمان ها که از دوستان صمیمی او هستند تلاش می کنند که برای حفظ آبرو وی از هم این قضیه را پنهان کنند و خود مسبب شروع شایعاتی جدید می‌شوند. بهای بلیط نمایش 21000 و 30000 تومان تعیین شده است.


رژه کور همچنان در تئاتر مستقل تهران

نمایش «رژه کور» نوشته پیتر هانتکه و به کارگردانی علیرضا طاهری ساعت 21 در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود. در این نمایش محمد‌حسین اثنی عشری، کیمیا فرخزاد، زینب براتی، سارا حسینی، غزاله نوروزی، هدیه صدر، گیسو نوعی، عاطفه علی‌محمدی، نوشین کمالی، نادر نعمتی، وهاب عباسی، پرهام رستم‌آبادی، سینوره کفاش طلب، سحر آقا‌جری، نیما ملک، منصوره اسدی، ریحانه جمشیدیان، مونا طلوع مروی، امیر محمدی، مصطفی الیاسی، امیر‌حسین بصیر، علی شجره، تندیس احمد‌وند، فاطمه معتبر‌زاده، پارمیدا صفدری، سارا صبری، کوشا ابراهیمی، ملیکا حسین‌پور و الهه نورانی به ایفای نقش می‌پردازند. «رژه کور» براساس نمایشنامه «اتهام به خود» نوشته پترهانتکه (ترجمه‌ی حسن ملکی) و انیمیشن کوتاه «تانگو» ساخته‌ی زبگنیو ریبچنسکی اجرا می‌شود. در خلاصه نمایش آمده: این تئاتر یک قطعه کلامی و تصویری است برای عده‌ای مرد و عده‌ای زن. نقش ندارد و موقعیت انسان را در بستر زندگی روزمره بررسی می‌کند و به اینکه انسان آن چیزی نیست که بوده و می‌تواند باشد اشاره دارد. بهای بلیط این نمایش 30000 و 35000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

تئاتر باران؛ میزبان دو نمایش

نمایش «کالاندولا» که به صورت گروهی نوشته شده و کارگردانی آن بر عهده احمد سلگی است؛ ساعت 17 در تئاتر باران اجرا می‌شود. در این نمایش که پروژه پایانی کارگاه «از فکر تا اجرا» است؛ فائزه اشراقی، مهشید باقری، ظهیرالدین جعفری، ملیکا حجیری، عباس خداقلی زاده، اشکان دلاوری، ابوالفضل سلحشور، هانیه صحرانورد، روژین صدرزاده، علی کارگری، نگین محمود زاده، مصطفی نوذریان و ریحانه ورودی به اجرا می‌پردازند.  این نمایش یک اجرای محیطی است و در خلاصه آن آمده: به ساختمان شماره ۱۲۲۱ خوش آمدید. در این ساختمان هیچ وقت هیچ چیز از یاد هیچ کس نمی‌‎رود. بهای بلیط نمایش 20000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«بوتولیسم» به نویسندگی نوشین تبریزی و کارگردانی سیما تیرانداز ساعت 21 در تئاتر باران به صحنه می‌رود. در این نمایش ایمان بابایی، نیلوفر بیانی، علی بیکی، آرمین پور اسمعیل، مارال جمال پناه، شهاب حیدری، محمد امین رحیمی، فرزانه رسولی، رمیصا صمدی، رضا قائدی فر، کسری قائم مقامی، بهداد قادری، کیمیا کرمی، بهزاد کریمی، شیما ملکی، پیام میر مصطفی و کوشا نشتایی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:آدمهای مجازی، عشق‌های مجازی، خنده‌های مجازی، اشک‌های مجازی. در مجاز زندگی می‌کنیم و در واقعیت تنها می‌مانیم. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.

 

عمارت نوفل لوشاتو؛ 3 نمایش

نمایش«غرب غم‌زده» به نویسندگی مارتین مک‌دونا و کارگردانی دانیال نمازی ساعت 19 در سالن دو عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش طاها محمدی، احمد سیارستمی، سارنگ بهمنی و دلارام اسدی ایقای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 25000 تومان در نظر گرفته شده است.


نمایش«پشت کلانتری، کوچه اول، تیر چراغ برق» نوشته علی اصغری و به کارگردانی سجاد نوبهاری ساعت 21:15 در سالن 1 عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. در این نمایش مهدی برنس، سعیده جمشیدی، کیانا طالبی، کیان غلامی، یوسف فروتن، ‌ ارسلان محمدی و سعید نقی لو بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:در یکی از کلانتری‌های شهر تهران ۲ ساعت مانده به سال تحویل سرباز شهرستانی از هم خدمتی‌های خود می‌خواهد که یک نامه به زبان ترکی برای نامزد او بنویسند که مورد تمسخر سربازهای دیگر قرار می‌گیرد و همین مسئله باعث دعوا می‌شود. بهای بلیط نمایش 25000 تومان می‌باشد.

 

نمایش «جلوی تئاترشهر» نوشته سلمان علی قارداشی و به کارگردانی محمدحسین اسلامی ساعت 21 در سالن 2 عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش محمد طاهری راد، محسن خامه چیان، هلیا امامی آل آقا، ساجده ملاکی، مریم مصباح و پویا کشاورز بازی می‌کنند. در این نمایش بخشی از اشعار و نثر نمایشنامه از «سهراب کشی» بهرام بیضایی، منظومه سیاوش کسرایی و «هملت» شکسپیر اقتباس شده است. در خلاصه نمایش آمده: بعضی وقتا که میام جلوی تئاتر شهر به این فکر می‌کنم چقدر پشت این سکوت‌ها، چقدر پشت این نگاه‌ها قصه هست. چقدر حرف. از زمین و زمان. کاش هر روز یه نفر بلند بلند قصه تعریف می‌کرد. شاید وقتی چرتکه بندازیم با خودمون بگیم: «اِاِاِاِاِ می‌دونی چقدر قصه می‌شه؟ می‌دونی چقدر طول می‌کشه؟» شایدم نه، شایدم خیلی از قصه هامون شبیه هم باشه، شاید هم خیلی مثل هم هستیم. بالاخره هم شهری و هم تقدیر و ... که هستیم! نیستیم؟ بهای بلیط نمایش 30000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایشی متفاوت در عمارت روبه‌رو

نمایش«ساعت‌ها» به نویسندگی و کارگردانی فرگل موسوی ساعت 18 در عمارت روبه‌رو به صحنه می‌رود. در این نمایش سیما صادقی، آیدا ذاتی و مهدی رهجو به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: دپسری که روز تولد مادرش را به خاطر می‌آورد. روزی که مادر برای خریدن رنگ از خانه بیرون رفته بود. بهای بلیط این نمایش 25000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

 مهرگان؛ میزبان نمایشی جدید

نمایش«دختر یانکی» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی روزبه شفیعی ساعت 20 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش امیررضا نظری، فریناز نسرین و روزبه شفیعی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دو روزنامه نگار جوان در آپارتمانی کار و زندگی می‌کنند، که ورود دختری به آپارتمان آنها زندگی این دو نفر را دچار تغییراتی می‌کند. بهای بلیط این نمایش 30000 تومان است.

 

نمایش«زخم‌های وحشتناک زمین بازی» نوشته راجیو جوزف و به کارگردانی علی منصوری ساعت 21 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش آیه کیان‌پور و محمد صدیق‌مهر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دوستی و عشق پرفراز و نشیب یک دختر و پسر از ۸ تا ۳۸ سالگی. عشقی که شبیه هیچ عشقی نیست یا مثل هر عشق دیگر پر از زخم و جراحت است. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.

 

ویتسک در تماشاخانه دا

نمایش «ویتسک» با نگاهی به «وُیتسِک» اثرگئورک بوشنر و ترجمه ناصرحسینی مهر به کارگردانی سینا احمدی ساعت 20:45 در تماشاخانه دا اجرا می‌شود. در این نمایش امین آثم، سینا احمدی، کیمیا رازقی، مهدی عطاریان، مهرشاد مقدسی، کاظم موسوی، امیرحسین موسوی، شاهین ولی زاده و امیرحسین هرمزی نصیری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ویتسک یک مورد/فرد از بین تمامی موارد یک آسایشگاه نظامی است که در نهایت مجبور به عریان کردن خشونت فروخورده‌ی خود می‌شود. بهای بلیط نمایش 25000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

مجموعه پدرخوانده؛ مجموعه‌ای تازه تاسیس

نمایش «پرونده شماره 81» به نویسندگی و کارگردانی امیرمحمد مهاجری ساعت 19 در مجموعه پدرخوانده به صحنه می‌رود. در این نمایش فائزه احمدی، نوید باقری، سید محمدعلی جویره، بهاره سنایی راد، محمدحسن فرازبخت، امیرمحمد مهاجری و علی ‌هادی پسیان به ایفای نقش می‌پردازند.  در خلاصه نمایش آمده: در بار استن قتلی اتفاق می‌افتد و مریل و استیو در پی حل آن هستند. بهای بلیط این نمایش 20000 تومان می‌باشد.

 

تماشاخانه مشایخی با یک نمایش

نمایش «داستانی بدون ازمرلدا» نوشته اشکان ضابط محبوب و به کارگردانی امیرعلی ابراهیمی ساعت 20 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی اجرا می‌شود. در این نمایش امیر علی ابراهیمی، یاسمن آریانی، نغمه اسلامی و سینا آذربایجانی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش آمده: فیلیپ روی مبل خانه خوابیده که ساعت ۳ پس از نیمه شب درب خانه اش به صدا در میاید و فردی خودش را لویی معرفی میکند، فیلیپ به وی میگوید اشتباه آمده که ناگهان زنی از اتاق خواب فیلیپ بیرون میاید و میگوید همسر وی است. بهای بلیط این نمایش 20000 تومان تعیین شده است.

 

تناسخ در تماشاخانه پالیز

نمایش «تناسخ 3 تا 35 تومن» به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی نبویان ساعت 20 در تماشاخانه پالیز به صحنه می‌رود. در این نمایش هومن حاجی عبداللهی و بهار نوروزپور و هدایت هاشمی، کمند امیرسلیمانی، رویا میرعلمی، بهارکاتوزی، بهاره رهنما، بهادر مالکی و بهرام افشاری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: خداوند فرموده که هر موجودی فقط یک بار حق زندگی دارد و تناسخ خیالبافیست. با اجازه حضرت باریتعالی می‌خواهیم حدود یک ساعت خیال ببافیم. بهای بلیط نمایش 35000 تومان می‌باشد.

 

تماشاخانه شانو و یک نمایش

نمایش «همسرایان» به نویسندگی  مهران عشریه و با طراحی و کارگردانی میلاد کرباسی ساعت 21 در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود. در این نمایش ساره ارجمند، حسام باریکانی، مریم حاج‌محمدی، آیلین حاجی‌زاده، حسین حیاتی، رضا دشتکی، حنانه رسولی وثوق، سمانه رسولی وثوق، سهیل شاهی‌بیک، فرانک شریفیان، لنا شدادزاده، مهران عشریه، محمدعلی فرازی، جواد کارگر، طناز کلانتریان، شایان معماری، مهتاب نورزاده، نگین وکیلی و ترانه یوسفی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش که نگاهی آزاد به مده‌آ اوریپید دارد؛ آمده: همسرایان داستان زنی را نقل میکند که در راه انتقام از خیانتِ شوهرش، دو پسرش را کشته، در حالی که عده‌ای شاهد و مترحم این رویداد بوده اند. در واقع، ترحمِ بی‌جای آن‌هاست که سبب رخ ‌دادنِ این ماجرا شده و سپس همۀ شاهدان در سالنِ شهر گرد هم آمده‌ و در پیِ متقاعد کردن مسندنشینان، مؤاخذه شده و از خود دفاع می‌کنند. آن‌ها هرشب ماجرا را به تصویر می‌کشند تا در این فرصت راه نجاتی پیدا کنند و خود را از تاریکیِ درونیِ خود و جامعه رها سازند. بهای بلیط نمایش 25000 تومان تعیین شده است.

 

 




نظرات کاربران