در حال بارگذاری ...
مسئول واحد هنرهای نمایشی خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزش تئاتر حوزه هنری قم در سطوح مختلف

احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم از روند برگزاری دوره‌های آموزش تئاتر در این حوزه خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم از روند برگزاری دوره‌های آموزش تئاتر در این حوزه خبر داد. وی روند آموزش تئاتر در حوزه هنری قم را به صورت یک دوره فراگیر دانست که تحت عنوان «کارگاه اولین تجربه» هنرجویان علاقمند به تئاتر را با مبانی تئاتر آشنا می‌کند و در ادامه با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی، برگزاری جشنواره و حمایت از اجراء سعی در بالا بردن تجربیات آنها در تخصص‌های مختلف هنر نمایش دارد.
سلیمانی در ادامه سخنانش از برگزاری دوره‌های کارگاه اولین تجربه در چند سطح برای هنرجویان ورودی دوره‌های مختلف خبر داد و در تشریح این دوره‌ها به کارگاه نمایش خلاق و کارگاه مربیگری تئاتر کودک که توسط سید حسین فدایی حسین مدرس و محقق تئاتر برگزار می‌شود اشاره کرد. وی هدف این دوره را تربیت مربیان برای توسعه تئاتر در مساجد، مدارس و دیگر مراکز آموزش تئاتر دانست.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم در ادامه خبر از برگزاری کارگاه نمایشنامه‌نویسی توسط محمدرضا آزاد کارشناس ارشد ادبیات نمایشی داد. او این دوره را ویژه علاقمندان به نویسندگی و مبحث کارگردانی در تئاتر دانست تا بتوانند ایده‌های خود را تبدیل متن نمایشنامه برای اجرا کنند.
احمد سلیمانی همچنین درباره دوره بازیگری که هم اکنون به مربیگری او در حوزه هنری قم برگزار می‌شود خاطر نشان کرد که این دوره‌ی تکمیلی برای آخرین ورودی‌های کارگاه اولین تجربه پیش‌بینی شده‌است که دوره‌ی مقدماتی و پایان دوره مقدماتی خود را پشت سر گذاشته‌اند و با اجرای روی صحنه آشنا هستند.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«تروما» و ضرورتی به نام حاج قاسم سلیمانی 
در گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«تروما» و ضرورتی به نام حاج قاسم سلیمانی 

احمد سلیمانی، کارگردان «تروما» با بیان اینکه جای خالی بخش هویت ملی در بزرگ‌ترین رویداد تئاتری کشور حس می‌شد، گفت برای ما پرداختن به موضوعی با محوریت حاج قاسم سلیمانی یک ضرورت بود.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران