در حال بارگذاری ...
دیدار هیات مدیره کانون نماشگران خیابانی با دبیر جشنواره تئاتر فجر

برهانی‌مرند: نمایشگران خیابانی در جشنواره‌ها باعث آشتی مردم با تئاتر شدند

اعضاء هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی به دیدار نادر برهانی‌مرند دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رفته و درخواست‌ها و دغدغه‌های نمایشگران خیابانی را با او در میان گذاشتند.

به گزارش ایران تئاتر، در این جلسه که در محل دائمی دبیرخانه جشنواره فجر برگزار شد، نادر برهانی‌مرند با قدردانی از تلاش نمایشگران خیابانی در جشنواره‌های مختلف و آشتی مردم با تئاتر، گفت: این قشر از هنرمندان با امکانات محدود، نمایش‌هایی با موضوعات روز و ارزشمند تولید می‌کنند و خوشبختانه به دلیل داوری و همراهی با نمایشگران خیابانی در جشنواره‌های مختلف، با عملکرد و تلاش آنها آشنا هستم.

برهانی‌مرند افزود: با این حال متاسفانه گاهی شاهد اجرای نمایش‌هایی هستیم که این تصور به ذهن می‌رسد که نمایش‌های خیابانی بسیار سهل اجرا می‌شوند و کارکرد اصلی خود را از دست داده‌اند. بعنوان مثال، گاهی نمایش‌هایی اجرا می‌شود که معیار تئاتر خیابانی را نداشته و بیشتر شبیه اجرای یک نمایش در خیابان است. برخی از این نمایش‌ها واکنش‌های مردمی را در پی ندارد و نتیجه‌های مورد دلخواه به دست نمی‌آید.

این کارگردان مطرح تئاتر کشور در ادامه و در پاسخ به درخواست اعضاء هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی برای رفع ایرادهای فراخوان گفت: در فراخوان امسال که بیش از دوماه برای آماده‌سازی آن وقت صرف شده، شاهد تغییرات زیادی خواهید بود که در آن به بسیاری از درخواست‌های هنرمندان پاسخ داده شده است. اما با این وجود آماده‌ایم پس از انتشار فراخوان نیز در صورت نیاز به اصلاح آن اقدام کنیم تا شاهد برگزاری جشنواره‌ای پُربار باشیم.

برهانی‌مرند در پاسخ به درخواست اعضای هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی برای استفاده از بازبین و داوران آشنا و متخصص به تئاتر خیابانی نیز اظهار کرد: حتما در این خصوص با دبیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره گفت‌وگو خواهم کرد تا حق نمایشگران خیابانی تضییع نشود.

او همچنین با اشاره به تلاش‌های سامان خلیلیان رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی گفت: عمده این تلاش‌ها برای کسب امتیازات بیشتر برای نمایشگران خیابانی در جلسات متعدد جشنواره بوده تا سهم نمایشگران خیابانی از جوایز و امتیازهای جشنواره بیشتر از دوره‌های قبل باشد. بنابراین دغدغه‌هایی که شما اعضای هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی خانه تئاتر برای رفاه و افزایش امتیاز نمایشگران خیابانی در جشنواره عنوان می‌کنید، از طرف ایشان هم پیگیری شده است.

در ادامه برهانی‌مرند به توجه دبیرخانه به موضوعات تشریفاتی در جشنواره امسال اشاره کرد که به افزایش سطح رفاه و رسیدگی بیشتر به هنرمندان می‌انجامد.

اعضای هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی نیز در ادامه این نشست به طرح مشکلات هنرمندان این حوزه پرداختند که حتی محلی برای تعویض لباس برای اجرای نمایش‌های خود ندارند، به همین خاطر مقرر شد چنین موضوعاتی بررسی و رفع شود. همچنین مقرر شد اعضای هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی، نیازها و امکانات مورد نیاز نمایشگران خیابانی برای اجراهای پُر بار را به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر ارائه دهند.

در این جلسه دو ساعته که با حضور مرتضی وکیلیان، شهاب راحله، جمشید عسگری، ژاله کاظمی، محمدهادی عطایی و ابوذر چهل امیرانی برگزار شد، اعضای هیات مدیره کانون نمایشگران خیابانی در خصوص مشکلات و درخواست‌های نمایشگران خیابانی با برهانی مرند صحبت کرده و آمادگی خود را برای برگزاری بهتر جشنواره اعلام کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران