در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

منتخب جشنواره آیین نمایشی رضوی به مریوان می‌رود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: منتخب هفتمین جشنواره ملی آیین نمایشی رضوی به جشنواره بین المللی تئاتر مریوان راه می یابد

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه آیین آغاز به کار هفتمین جشنواره ملی آیین های رضوی با تبریک و گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: ایام دهه کرامت از میلاد با سعادت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.
وی با اشاره به برنامه های محول شده از سوی وزارت ارشاد در این دهه ، عنوان کرد: این برنامه ها در قالب تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بنیاد بین المللی امام رضا (ع) منعقد شد.
دبیر جشنواره با تاکید بر توانایی ها و ظرفیت های خوب هنرمندان استان، تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد هفتمین سال است که میزبانی جشنواره آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی را برعهده دارد.
وی افزود: ۳ اثر منتخب در هفتمین جشنواره ملی آیین های نمایشی رضوی از سوی هئیت داوران در استان معرفی می شود و گروه نخست به جشنواره بین المللی تئاتر مریوان راه می یابند.
دهبانی پور با اشاره به مکان برگزاری این نمایش ها، عنوان کرد: این آثار در محل سالن روباز امام رضا ارشاد، پارک ولایت، پارک ساحلی و پارک مهرورزی در شهر یاسوج به نمایش گذاشته می شوند.
وی گفت: این آثار در شهر مادوان و روستای سرآبتاوه از توابع شهرستان بویراحمد، نمایش داده می شوند که در واقع هر شب بعد از نماز مغرب و عشا ۲۰ اثر نمایشی در این ۶ منطقه بویراحمد اجرا می شود.
دهبانی پور یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را تبیین هرچه بیشتر فرهنگ رضوی و آشنا کردن مردم استان با سیره عملی امام رضا (ع) عنوان کرد.

 




نظرات کاربران