در حال بارگذاری ...
مرضیه برومند در مراسم رونمایی پوستر جشنواره تئاتر عروسکی:

تلاش داریم درمسیر ارتقای تئاتر عروسکی گام برداریم

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک گفت: تمام تلاش ما بر این بوده در این سه دوره گذشته، همچنین در تمامی دوره‌های پیشین این جشنواره در ارتقای تئاتر عروسکی نقش داشته باشیم.

به گزارش ایران تئاتر، مراسم رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک شامگاه روز گذشته 6 مرداد 97 در خانه فرهنگ و هنر مانا برگزارشد.

در این مراسم که با حضور شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی مدیرکل پیشین هنرهای نمایشی، ارمغان بهداروند مدیرعامل پیشین انجمن هنرهای نمایشی ایران و مرضیه برومند دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران برگزار شد جمعی  دیگر از هنرمندان و مدیران عرصه تئاتر از جمله ایرج طهماسب، بهروز غریب پور، بهرام شاه محمدلو، مریم سعادت، سعید اسدی، اتابک نادری، علیرضا شجاع نوری، ناصر آویژه، آناهیتا غنی‌زاده، محمد عاقبتی، اتابک نادری، محسن حسن‌زاده، هما جدی‌کار، مریم معینی، اردشیر صالح‌پور، رامین کهن، پیمان شریعتی، علیرضا شجاع‌نوری، علی فروتن، فایزه فیض، ، پیمان فاطمی، آلبرت بیگجانی، مونا زندی حقیقی، افسانه زمانی، محمد عاقبتی و افسانه زمانی نیز حضور داشتند. 

مرضیه برومند دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک پیش از رونمایی پوستر این دوره از جشنواره خطاب به حاضرین در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم از اینکه این جمع هنرمندان و فعالان تئاتر را در کنار هم می‌بینم و معتقد هستم تئاتر و تئاتر عروسکی در شرایط دشواری که به لحاظ وضعیت اقصادی در آن قرار داریم هنوز قادر است روزنه‌هایی از امید را به روی ما بگشاید و به زندگی امیدوارتر کند.

او در ادامه سخنانش با اشاره به ارزشمند بودن فعالیت‌های فرهنگی علیرغم دشواری‌ها و ناملایمات خاطرنشان کرد: مواقعی پیش می‌آید که با خود فکر می‌کنم در این شرایط سخت و محدودیت‌های اقتصادی حقیقتاً در چه فکر و در حال انجام چه کاری هستیم. اما در نهایت به این نتیجه می‌رسم که تنها کاری که از دست ما بر می‌آید یا بهترین کاری که می‌توانیم با در نظر گرفتن این شرایط انجام بدهیم همین فعالیت‌ها است. باید این واقعیت را پذیرفت که فعالیت‌های ما تنها در ارتباط با زمان حال و این روزها نیست بلکه تاثیرات این فعالیت‌ها در آینده هم قابل مشاهده خواهد بود. به همین دلیل است که با وجود سختی‌ها نباید ناامید شویم چرا که این روزها نیز خواهد گذشت و ما در مقابل آیندگان روسفید خواهیم بود.

برومند در ادامه در توضیحاتی به بیان فعالیت‌های دبیرخانه این جشنواره پرداخت و گفت: فعالیت‌های دوره هفدهم جشنواره تئاتر عروسکی را از شهریور ماه سال گذشته آغاز کردیم. فعالان در ستاد این جشنواره همگی از هنرمندان و نمایشگران عروسکی ما هستند که به این حوزه شناخت کامل دارند و همچون اعضای یک خانواده در کنار هم به فعالیت پرداختند.

او در همین زمینه افزود: تمام تلاش ما بر این بوده در این سه دوره گذشته، همچنین در تمامی دوره‌های پیشین این جشنواره در ارتقای تئاتر عروسکی نقش داشته باشیم.جای خوشبختی است که امسال رضایت بالایی از آثار جشنواره حاصل شد و این نتیجه به کوشش‌های دوستانی باز می‌گردد که پیش از من این جشنواره را به سختی برگزار می‌کردند. همانطور که گفتم کیفیت آثار این دوره از جشنواره بسیار بالا بود و همانطور که ایرج طهماسب گفته بود؛ تعدادی از آثار این جشنواره حقیقتاً غرورآفرین بودند. همینجا لازم است تاکید کنم که آثار هنرمندان شهرستان‌ها هم بسیار عالی بودند و اگر اثری از این هنرمندان موفق به راهیابی به جشنواره نشده نه به دلیل ضعف این آثار بلکه به علت بالا بودن کیفیت دیگر آثار و رقابت فشرده ای است که در این ارتباط شکل گرفته است. دبیر این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی در بخش بعدی سخنانش گفت: در افتتاحیه چند دوره گذشته جشنواره ما هر سال مراسمی با عنوان شادپیمایی داشتیم که در دوره گذشته نزدیک پانزده هزار نفر مخاطب داشتیم و حضور مردم و هنرمندان همراه با عروسک‌هایشان اتفاق بسیار خوشایندی را رقم زد. در این دوره هم شادپیمایی افتتاحیه جشنواره در روز عید قربان برگزار خواهد شد و تقاضای من از همه این است که حضوری گرم و مسئولانه در این مراسم داشته باشند و اجازه بدهیم مردم این کشور یک‌ روز شاد را تجربه کنند و بخندند تا بتوانیم یک شادمانی همگانی را در این دوره از جشنواره رقم بزنیم.

برومند در بخش پایانی سخنانش با اشاره به فعالیت بخش بین‌الملل جشنواره بیان کرد: با تلاش‌های بخش بین‌الملل جشنواره علیرغم اینکه تلاشمان بر این بود تا در این بخش کمتر از سال‌های پیش هزینه کنیم، اما امسال میزبان گروه‌های خوبی در جشنواره خواهیم بود. واقعیت این است که گروه‌ها با دستمزدهای ناچیز حاضر به شرکت در جشنواره شده‌اند و همینجا باید اشاره کنم که سفارتخانه‌ها همکاری بسیار مطلوبی با ما داشتند. در این دوره بهروز غریب‌پور هم با اجرای تئاتر عروسکی «خیام» در کنار ماست. در پایان هم لازم می دانم  از داوران این دوره تشکر کنم که بادقت و ریزبینی خاصی آثار را داوری کردند.

در بخش بعدی مراسم رونمایی پوستر جشنواره تئاتر عروسکی چند قطعه موسیقی توسط گروهی از هنرمندان با عنوان « موسیقی برای همه» و با مشارکت حاضرین در این جمع اجرا شد.

در ادامه این مراسم مرضیه سرمشقی، طراح پوستر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک، پیش از رونمایی از پوستر ضمن تشکر از مرضیه برومند بیان کرد: از رفعت هاشمی‌سی‌سخت تشکر می‌کنم و امیدوارم همه در کنار هم در این جشنواره اجراهای خوبی ببینیم و به هدف جشنواره که تمرین همکاری، خلاقیت، دوستی و صلح با انسان و طبیعت است برسیم.

دربخش پایانی این مراسم نیز با حضور بهروز غریب‌پور و مرضیه برومند از پوستر این دوره جشنواره رونمایی و توسط هنرمندان امضا شد.

گفتنی است؛ هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد
هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد

سالروز تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، با حضور عادل بزدوده، جمعی از هنرمندان، کودکان و نوجوانان و والدین بچه‌ها و آغاز اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» گرامی داشته شد.

|

نظرات کاربران