در حال بارگذاری ...
پس از شش روز رقابت 23 گروه نمایشی؛

نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز برگزیدگان خود را شناخت

پس از شش روز رقابت ۲۳ گروه نمایشی نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش تئاتر خوزستان، آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز  با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سرکنسولگری کشور عراق در ایران، مهمانانی از کشورهای عراق، کویت، عمان و قطر، هیئت محترم داوران، جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان گروه های شرکت کننده و استان استان خوزستان یک‌شنبه ٧ مرداد ماه ساعت 21 در مجتمع بازیل اهواز برگزار شد.

هیات داوران این جشنواره را عطاالله کوپال، قطب‌الدین صادقی و اصغر همت از نویسندگان، کارگردانان و بازیگران مطرح کشور تشکیل می‌دهند.

در نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز، ٢٣ نمایش از ۱۴ استان سراسر کشور طی شش روز اجرا به رقابت پرداختند که در پایان داوران این جشنواره در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز‌، برگزیدگان خود را به شرح زیر اعلام کردند.

در بخش طراحی پوستر لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال به هادی بلندبخت برای نمایش ریتالین از استان کرمانشاه اهداء شد و رتبه اول شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به محسن احمدی برای نمایش زری سلطان از یزد اول تعلق گرفت.

در بخش طراحی لباس لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال به میثم کردی برای نمایش نون مثل نفت از استان لرستان اهداء شد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ارزش ١٠ میلیون ریال به محمدرضا شاه مردی برای نمایش بگو حرام از استان قم به عنوان نفر اول اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال به نوید جعفری برای نمایش پره پروانه فولادی از استان فارس شهر شیراز اهداء شد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال به مجتبی راوش برای نمایش سون سی از استان فارس، شهر کازرون تعلق گرفت.

در بخش موسیقی لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال به کیهان اکبری و گروه موسیقی نمایش کابوس های دنباله دار از استان گیلان شهرستان رشت اهداء شد و همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال به گروه موسیقی نمایش oils women – oils men از استان خوزستان شهرستان مسجدسلیمان تعلق گرفت و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال به زهرا احسان پور و گروه موسیقی نمایش بگو حرام از قم اختصاص یافت.

در بخش بازیگری مرد لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال برای رتبه سوم مشترکا به سید علی موسوی برای نمایش مسجدسلیمان از شهرستان اهواز و مجتبی راوش برای نمایش سون سی از شهرستان کازرون تعلق گرفت.

همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال برای رتبه دوم به علی دل پیشه برای نمایش شیو از تهران اهداء شد و رتبه اول بازیگری مرد شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ریال به روزبه کمالی برای نمایش مسجدسلیمان از شهرستان اهواز تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش بازیگری مرد شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ریال به کار گروهی بازیگران نمایش نون مثل نفت به سامان شکیبا، میلاد صادق‌زاده و پژمان شاهمردی از بروجرد تعلق گرفت.

هیئت داروان از مهزیار صالحی بازیگر نوجوان نمایش مسجد سلیمان از شهرستان اهواز و مرتضی محجوبی بازیگر نمایش ریتالین از کرمانشاه با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال تقدیر به عمل آورد.

در بخش بازیگری زن لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال برای رتبه سوم مشترکا به مهناز رودساز برای نمایش نگو حرام از قم و نیلوفر هوشمند برای نمایش شیو از تهران اهداء گردید و رتبه دوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایز نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال به پریسا درافشان برای نمایش مزون از استان فارس شهرستان شیراز تعلق گرفت.

رتبه اول بازیگری زن شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به میبغ 30 میلیون ریال به پریسا گل‌ریز خاتمی برای نمایش پره پروانه فولادی از استان فارس شهرستان شیراز اهداء گردید.

در بخش کارگردانی هیات داوران رتبه اول شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 40 میلیون ریال را به ایوب بختیاری برای نمایش مسجد سلیمان از استان خوزستان شهرستان اهواز اهداء کرد.

همچنین در بخش کارگردانی هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ریال برای رتبه دوم را به نوید جعفری برای نمایش پره پروانه فولادی از استان فارس شهرستان شیراز اهدا کرد.

هیات داوران در این بخش رتبه سوم را به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال بطور مشترک به محمدسعید فرازمند برای نمایش ریتالین از کرمانشاه و مجتبی راوش برای نمایش سون سی از کازرون اعطا کرد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی هیات داوران رتبه اول جشنواره شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی به مبلغ 40 میلیون ریال را مشترکا به ایوب بختیاری و نبراس میرابیان نویسندگان نمایش مسجد سلیمان از شهرستان اهواز اختصاص دادند.

همچنین در بخش نمایش‌نامه نویسی هیات داوران رتبه دوم شامل اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ریال را به سعیدرضا خوش‌شانس برای نمایشنامه پره پروانه فولادی از استان فارس شهرستان شیراز اهداء کرد.

جایگاه سوم این بخش مشترکا به علی دل‌پیشه برای نمایش سون سی از کازرون و کرامت یزدانی برای نمایش زری سلطان از یزد تعلق گرفت.

هیات داوران جشنواره متشکل از قطب‌الدین صادقی ، عطااالله کوپال و اصغر همت در بخش نمایش برگزیده به اتفاق آرا با اهداء تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نمایش «مسجد سلیمان» از شهرستان اهواز را به عنوان اثر برگزیده انتخاب نمود.

ضمناً هیئت داوران علاوه بر نمایش برگزیده این جشنواره دو نمایش پره پروانه فولادی به کارگردانی نوید جعفری از شیراز و نمایش ریتالین به کارگردانی محمدسعید فرازمند را برای شرکت در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد می دهد.

اولین جشنواره ملی تئاتر اهواز به دبیری ناصر چنانی از 1 الی 7 مردادماه به میزبانی کلانشهر اهواز برگزار شد.




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران