در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران

جشنواره نمایشنامه نویسی کردی در بوکان برگزیدگان خود را شناخت

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی عصر روز پنج شنبه ۱۱ مرداد برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر از آذربایجان‌غربی، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی عصر روز پنج شنبه ۱۱ مرداد با حضور دکتر ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، حمید نیلی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، دکتر جمال خسروی فرماندار شهرستان بوکان وجمعی از مسئولین شهرستان و هنرمندان و نویسندگان از شهرهای مختلف کردنشین و علاقه مندان به نمایشنامه نویسی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رحیم عبدالرحیم زاده دبیر کمیته علمی پژوهشی این جشنواره به ارائه گزارشی از چگونگی روند شکل گیری جشنواره و مراحل آن پرداخت.

 

سپس دکتر جمال خسروی فرماندار شهرستان بوکان  در سخنانی به بررسی نقش فرهنگ و جایگاه هنر نمایش پرداخت. دیگر سخنرانان این مراسم دکتر ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، مهندس بابک رستم پورشهردار بوکان و حمید نیلی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران بودند.

 

در حاشیه این مراسم  میزگرد علمی با حضور دکتر عبدالرضا رادفر، دکتر خسرو سینا، فاتح بادپروا و انور سبزی برگزار شد. پخش تیزرهایی به کارگردانی بهروز و امید اسراری، اجرای موسیقی توسط ارسطو سهرابی نیا دیگر بخش‌های این برنامه بود. همچنین قبل از برگزاری مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی با حضور دکتر قطب الدین صادقی برگزار شد.

در پایان و پس از قرائت بیانیه هیات داوران آرای برگزیدگان جشنواره با داوری خسرو سینا، فارس باقری و رحیم عبدالرحیم زاده به شرح زیر اعلام شد:

از دو نمایشنامه« نامه »نوشته بهروز اسراری از بوکان و« نیهزه ت قورس» نوشته محمد سعید فرازمند از کرمانشاه با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

تقدیر ویژه هیات داوران با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایشنامه «په رپوله پیره گان» نوشته غلامرضا همتیان از بیجار رسید.

دو اثر در بخش اقتباس بدون اولویت جایزه دریافت کردند:

با اهدای دیپلم افتخار جایزه نقدی و چاپ اثر در کتاب جشنواره نمایشنامه «درویش عودی» نوشته رسول بانگین از ارومیه جایزه بخش اقتباس را دریافت کرد.

با اهدای دیپلم افتخار جایزه نقدی و چاپ اثر در کتاب جشنواره نمایشنامه «چریکه ی چیای هالوز» نوشته بختیار پنجه ای از مهاباد جایزه بخش اقتباس را دریافت کرد.

رتبه سوم نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، جایزه نقدی و چاپ اثر به نمایشنامه «خانووی سیهه م» نوشته تریفه کریمیان از سقز تعلق گرفت.

رتبه دوم نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی با اهدای دیپلم افتخار، جایزه نقدی، تندیس جشنواره و چاپ اثر به نمایشنامه «پانکییه کان» نوشته صابر نیکبخت از سنندج رسید.

رتبه اول نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی با اهدای دیپلم افتخار، جایزه نقدی، تندیس جشنواره و چاپ اثر به نمایشنامه« هه موومان باشین» نوشته باقر سروش از بیجار تعلق گرفت.

 

در حاشیه سفر مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور به استان آذربایجان غربی  برای شرکت در آیین  اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی در بوکان . حمید نیلی روز جمعه   با حضور در ارومیهاز دو هنرمند پیشکسوت تئاتر این شهر بهمن حاتمی و علی صابر رضایی تقدیر کرد.

نیلی همچنین از از اولین تماشاخانه خصوصی ارومیه بازدید کرد و با هنرمندان تئاتر ارومیه صمیمانه به گفت و گو نشست.

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در این دیدار ضمن تصریح وجود ظرفیت‌های فراوان در تئاتر شهرستان، به ضرورت و حمایت انجمن هنرهای نمایشی برای استفاده از این پتانسیل در کشور تاکید کرد.




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی، هنرمند پیشکسوت، به خاک سپرده شد

پیکر صلاح‌الدین شیخ‌محمدی که روز جمعه 15 دی، در حال کار در یک پروژه سینمایی در زاهدان سکته مغزی کرد و درگذشت، به مهاباد انتقال یافت و روز دوشنبه 18 دی، با حضور جمع بزرگی از هنرمندان و مسئولان، در باغ فردوس این شهر، به خاک سپرده شد.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور:

تئاتر باید جزو ذائقه و سبد فرهنگی مردم قرار بگیرد
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور:

تئاتر باید جزو ذائقه و سبد فرهنگی مردم قرار بگیرد

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور گفت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های انجمن هنرهای نمایشی کشور برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این عرصه است و تئاتر باید جزو ذائقه و سبد فرهنگی مردم قرار بگیرد.

|

برگزیدگان جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان معرفی شدند

اختتامیه دومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، فرماندار بوکان و دیگر مسئولان شهرستانی و هنرمندان تئاتری برگزار شد و هنرمندان برتر، جوایز خود را دریافت کردند.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی ایران:

جشنواره اتودهای نمایشی بوکان، جایگاهش را پیدا کرده است
مدیرکل هنرهای نمایشی ایران:

جشنواره اتودهای نمایشی بوکان، جایگاهش را پیدا کرده است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی ایران که در جشنواره اتودهای نمایشی بوکان آذربایجان غربی حضور دارد، این رویداد را بسیار موفق وارزشمند خواند که جایگاهش را در کشور پیدا کرده است.

|

نظرات کاربران