در حال بارگذاری ...
افشین زارعی بازیگر نمایش «خسیس»:

سلیقه تماشاگران تئاتر تغییر کرده است

افشین زارعی یکی از بازیگران نمایش «خسیس» معتقد است ذائقه و سلیقه مخاطبان تئاتر ایران در سال های اخیر نسبت به نوع نگاه مخاطبان دهه قبل تفاوت های زیادی کرده است.

به گزارش ایران تئاتر، افشین زارعی یکی از بازیگران نمایش «خسیس» که این روزها به کارگردانی مریم کاظمی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته با اشاره به حضورش در این اثر نمایشی بیان کرد: من از سال 89 تاکنون در تئاتر شهر به عنوان بازیگر حضور نداشتم زیرا شرایط مساعدی برای پذیرش متون نمایشی وجود نداشت و کارها به شکلی بود که بتواند سلیقه صد در صدی من را در بربگیرد. این در حالی است که خودم درصدد بودم نمایشنامه هایی را با کارگردانی و یا بازی خودم روی صحنه ببرم که متاسفانه شرایط اجرا پیش نیامد.

وی ادامه داد: وقتی نمایشنامه «خسیس» از سوی مریم کاظمی به من پیشنهاد شد تصمیم گرفتم با توجه به محتوای اثر خودم در یک نمایش پرتکاپو محک بزنم. زیرا محتوای در نظر گرفته شده این متن به قدری برای یک بازیگر جالب توجه است که می تواند تبدیل به تجربه شیرین و لذت بخشی برای یک بازیگر شود.

این بازیگر تئاتر اضافه کرد: در این چند سالی که حضور چندانی روی صحنه های تئاتر نداشتم متوجه نکته ای شدم که برای من جالب توجه بود . آنچه در این مدت به شدت توجه ما را جلب کرده است تغییر بسیار زیاد سلیقه مخاطبان تئاتر بوده که اغلب گروه های اجرایی را بر آن داشته تا بر اساس سلیقه مخاطبان آثارشان را روی صحنه ببرند. در این شرایط تحلیل  و اندیشه آنچنان مورد توجه قرار نمی گیرد و کار را تا جایی می برد که هم کارگردان و هم بازیگران در خدمت سلیقه مخاطب قرار می گیرند.

زارعی گفت: نمایش «خسیس» یک اثر موزیکال است و با وجودی که محتوای آن دربرگیرنده محتوای عمیقی نیست اما کارگردان تلاش کرده تا با ارائه یک نگاه متفاوت به متن فضایی را خلق کند تا در عین رعایت وجوه سرگرمی مخاطب را به تفکر نیز دعوت کند. به اعتقاد من نگاه مریم کاظمی به این نمایشنامه نگاه زیبایی است که می تواند با اندیشه و تفکر منطبق با جامعه اثری را به مخاطبان ارائه دهند که در عین سرگمی و کمدی می تواند اندیشه آنان را بارور کند. ما نیز به عنوان بازیگر تلاش می کنیم که بتوانیم نماینده خوبی برای اجرای یک اندیشه باشیم. اندیشه ای که من سالهاست دوری آن را از صحنه های تئاتر حس می کنم و بر این باورم نوع مخاطبان تئاتر را به سمت دیگری برده است.

نمایش«خسیس» نوشته ژان بابتیست مولیر، کارگردانی مریم کاظمی و بازی حسین محب اهری، جمشید جهانزاده، ساقی زینتی، افشین زارعی، هومن رهنمون، میلاد رمضانی ورجاوند، عرفان میدانلو، حسام کلانتری، حسین مزینانی، نازنین صفا، مهراد زمانی، فاطمه خدابنده لو، سعید قره داغلی، حسن همتی، سعید تاجیک، مهدی رمضانی، شادی کارآیین، نرگس صفامنش، سمیه بیگی، سعید طاهرخانی، مجید مظفری، تانیا زارع، شقایق اصلانی، پدرام قره خانی، بیتا اتفاق، سما احمدی، سبا کریمیان، امیرعلی بنی هاشم، باران خسرو نژاد، مانی مصحفی، فریماه کیهانی، افرا فردافشار هر روز ساعت 20 در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظرات کاربران