در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در دیدار با کارکنان ایران تئاتر عنوان کرد :

خبرنگاران از یاران اصلی خانواده تئاتر هستند

همزمان با روز خبرنگار شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، جواد مستخدمی عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی ایران و محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی با حضور در سایت ایران تئاتر،ضمن تبریک این روز به خبرنگاران و کارکنان این رسانه، با اهداء لوح تقدیر از آنها تجلیل کردند.

به گزارش ایران تئاتر، در این دیدار صمیمانه شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در سخنانی با تبریک روز خبرنگار گفت: معمولا در طول سال برای بعضی روزها عناوینی  انتخاب می‌شود که عناوین دقیق و درستی است و اگر بخواهیم یکی از روزهایی که به درستی نامگذاری شده را نام ببریم حتما روز خبرنگار است.

کرمی ادامه داد: در جهان فعلی که ما زندگی می‌کنیم و با گسترش فضای ارتباطی زندگی بشر و دگرگون شدن آن، با اینکه ماهیت آن تغییری نکرده اما گسترش زندگی ماشینی نیاز بشر به خبر و اطلاع‌رسانی را از هر زمانی بیشتر کرده است. در این فضا حضور یک پدیده بسیار پر اهمیت به ویژه در یکی دو قرن اخیر، روابط را دچار تغییرات فراوانی کرده و آن پدیده قطعا خبرنگاران هستند.

مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: وقتی از خبرنگار صحبت می‌کنیم منظور یک شخصیت مستقل، با هویت، آگاه و شجاع است که برای کار و حرفه‌اش و برای آگاهی بخشی به مردم و مخاطب کار و تلاش می‌کند. به همین دلیل انتخاب این روز از جهت تاریخی خیلی پُر اهمیت است.

کرمی تصریح کرد: شاید روز خبرنگار یک روز تقویمی باشد اما در واقع هر روز را می‌توان روز خبرنگار نامید، چنانچه بعضی ارزش‌ها  هر روز می‌توانند مفهوم داشته باشند.

مدیرکل هنرهای نمایشی  به خبرنگاران تئاتر خاطر نشان کرد: به سهم خودم وظیفه دارم روز خبرنگار را به همه شما تبریک بگویم و از تلاش بی‌وقفه و کم توقع شما قدردانی کنم.

او با بیان اینکه می‌دانم که در مقابل تلاش‌ها و کارهای فراوانی که شما انجام می‌دهید دستمزدی که باید عایدتان بشود خیلی ناچیز است، اضافه کرذ: فکر نمی‌کنم هیچ خبرنگاری در دنیا دستمزد واقعی‌اش را تا حالا گرفته باشد و با اینکه این شغل یک شغل پرهیجان و بعضا خطرناک است اما در هیچ گوشه دنیا هیچ خبرنگار پولداری را نمی‌توانید پیدا کنید و این نشان از شرافت و هویت کار شما دارد.

شهرام کرمی در پایان با اشاره به اهمیت جایگاه سایت ایران تئاتر در توسعه تئاتر کشور عنوان کرد:  می‌توان به صراحت گفت که بعد از تشکیل سایت ایران تئاتر معنی و مفهوم کار خبرنگاری و اطلاع‌رسانی در حوزه نمایش تغییر کرد.

او با ابراز خشنودی از اینکه  افراد حرفه‌ای و کاربلد در سایت ایران تئاتر مشغول به کارهستند ، افزود: ارزش سایت ایران تئاتر برای من همیشه خیلی زیاد بوده اما قطعا با وجود بعنوان نیروی انسانی امروزی اش ، ارزش سایت بیشتر شده است.

کرمی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بعنوان منتقد هر ماه با سایت ایران تئاتر همکاری می‌کرده، خاطر نشان کرد: در واقع دو سه سالی با سایت ایران تئاتر به عنوان منتقد همکاری می‌کردم و هر ماه یک نقد می‌نوشتم اما هیچ وقت خودم را شایسته اینکه بگویم منتقد یا خبرنگار هستم نمی‌دانم اما افتخار می‌کنم که مقطعی در این حوزه فعالیت می‌کردم.

وی اضافه کرد  من نسبت به شرایط و سختی کار شما آگاه هستم و بدون اینکه بخواهم وعده بیجا بدهم ،اعلام میکنم‌مطمئنا به فکر هستیم اگر شرایط مطلوب‌تری ایجاد شد بتوانیم فضای کاری شما را نیز مطلوب‌تر کنیم، کرمی در ادامه گفت: به نظرم شما خبرنگاران یاز یاران اصلی خانواده تئاتر هستید و امیدوارم مثل قبل با سخت کوشی و جدیت شما شاهد روزهای بهتری در تئاتر باشیم چراکه سهم عمده و زیادی از رونق تئاتر مدیون فعالیت‌های شما هست.

پس از سخنان شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی نیز در سخنان کوتاهی با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و پرسنل سایت ایران تئاتر، اظهار کرد: بی‌تردید ایران تئاتر امروز به یک برند تبدیل شده و انشاالله که قلم‌تان درخشان باشد.

در ادامه محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ضمن تبریک روزخبرنگار به همکاران خود در ایران تئاتر گفت : اگر آبرویی در این عرصه برای خود متصور هستم همه را از فعالیت در حوزه رسانه دارم . بی تردید توسعه تئاتر در کشور وامدار تلاش های صادقانه و بی منت خبرنگراران و  اهالی رسانه است .

در ادامه این جلسه صمیمانه از خبرنگاران و کارکنان سایت ایران تئاتر با اهداء لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیر شد.

عکس دسته جمعی خبرنگاران و کارکنان ایران تئاتر با میهمانان پایان بخش این دیدار بود .




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران