در حال بارگذاری ...
در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک

نمایش«هویت» با روایتی از آینده جهان به صحنه می‌رود

نمایش «هویت» کاری از ابراهیم شاکری، با استفاده از یکسری الگوهای مکانیکی در جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، در این نمایش تماشا می‌کنیم، در اواخر هزاره سوم میلادی جو سیاره زمین از زباله‌های فضایی انباشته شده. زباله‌ها در مداری از زمین قرار گرفته و آن را احاطه کرده‌اند. تجمع زباله‌ها و برخورد با یکدیگرموجب می‌شود تا یک سیارک به وجود آید. سیاره زمین علاوه بر کره ماه یک قمر دیگر نیز دارد که برای ساکنان تازگی دارد. کشورها هر یک اقدام به فرستادن فضانورد به این قمر جدید می‌کنند و سطح سیاره از پرچم کشورهای مختلف پوشیده می‌شود. اما زمانی که فضانورد کشور سومالی تقریبا آخرین کشوری که اقدام به فرستادن فضانورد می‌کند، بر روی این قمر فرود می‌آید هیچ پرچمی را بر سطح آن نمی‌بیند.
شاکری برای اجرای نمایش «هویت» از تکنیک‌های انیماترونیک و مکاترونیک استفاده کرده و در این باره تحقیقاتی کلی داشته است. او از این تکنیک‌ها بهره برده چون ایده‌ای که در ذهن داشته به نحو دیگری قابل اجرا نبوده است.
به گفته کارگردان، کل کار توسط یک نفر هدایت و عروسک‌گردانی می‌شود. عروسک‌ها و دکور به یکدیگر متصل هستند و در کار خیلی به هم وابسته‌اند.
نمایش «هویت» دیالوگ ندارد و با تصویر پیش می‌رود.
علاوه بر نویسندگی و کارگردانی کار ساخت عروسک، دکور و عروسک‌گردانی نیز به عهده ابراهیم شاکری است.
امید کیوان‌آرا به عنوان تصویربردار و عکاس با نمایش همکاری دارد.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران