در حال بارگذاری ...

داوران بازبینی اولین مسابقه تئاتر خیابانی استان قم مشخص شدند

علی فرحناک، رضا ابوذر و احمد سلیمانی به عنوان کارشناسانِ داوری، ۲۸ و ۲۹ مردادماه نمایش های خیابانی را بازبینی خواهند کرد.

به گزارش تئاتر قم، اصغر نوبخت دبیر بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم از برگزاری این مسابقه در حاشیه جشنواره و به عنوان بخش جنبی خبر داد.

وی در ادامه اظهار کرد بعداز ارسالِ طرح و متنِ نمایش رسیده به دبیرخانه جشنواره، همه گروه ها به تمرین پرداختند.

تاریخ بازبینی نمایش ها در فراخوان ۲۴ و ۲۵ اعلام شده بود اما بنا به درخواست گروه های نمایشی، این تاریخ به روزهای ۲۸ و ۲۹ موکول شد.

نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم، از انتشار جدول بازبینی اولین مسابقه تئاتر خیابانی خبر داد وی آقایان علی فرحناک، رضا ابوذر و احمد سلیمانی را به عنوان کارشناسان بازبینی معرفی کرد و افزود از بین ۱۳ نمایش شرکت کننده در بازبینی، به انتخاب داوران  ۶ نمایش جهت شرکت در بخش مسابقه تئاتر خیابانی انتخاب خواهد شد.

نوبخت نام آثار و کارگردانان متقاضی را به این شرح اعلام کرد: «شاه، دزد، وزیر» به کارگردانی مرتضی مرتضوی راد، «نگاهم کن» به کارگردانی سرکار خانم اعظم دلداده، «فراموش شده» به کارگردانی محمد حسن خوش رفتار، «شهردار میشی؟» به کارگردانی علی دارایی، «کیف» به کارگردانی محمود مرادی، «راه رفته» به کارگردانی سجاد ترابیان، «امانتی» به کارگردانی هادی افضلی نژاد، «شب،گربه، زیر طاقی» به کارگردانی بهادر محمد نژاد، «مرگ زودرس» به کارگردانی مهدی رکنی، «بوکس» به کارگردانی علیرضا نامدار، «فرهنگ غریب» به کارگردانی سید حسن محیط زاده، «عکاس» به کارگردانی محمد حسن خوش رفتار، «دختر گلفروش» به کارگردانی هادی شمس.

نوبخت تاکید کرد تمامی آثار در فرهنگسرای جوان استان قم مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و به جهت انتخاب و ارزیابی آثار، بازدید برای عموم آزاد نیست.

گفتنی است نخستین مسابقه تئاتر خیابانی استان قم از ۱۲ لغایت ۱۵ شهریور ماه ۹۷ به عنوان بخش جنبیِ بیستمین جشنواره تئاتر استانی برگزار خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی‌حسین، عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در مورد معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، ...

|

نظرات کاربران