در حال بارگذاری ...
ساعاتی پیش در بیمارستان باهنرتهران

آقای بازیگر دار فانی را وداع گفت

عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون درگذشت.

عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر صبح امروز 26 مرداد ماه در بیمارستان "باهنر تهران" درگذشت.

به گزارش ایران تئاتر، عزت‌الله انتظامی، آقای بازیگرتئاتر ، سینما و تلویزیون ایران، پس از طی یک دوره بیماری در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

استاد انتظامی که سال‌ها حضوری درخشان در تئاتر ،سینما و تلویزیون ایران داشت، بامداد امروز جمعه ۲۶ مرداد، بر اثر عوارض بیماری دارفانی را وداع گفت.

عزت‌الله انتظامی متولد سال ۱۳۰۳ محله سنگلج در تهران بود و در طول بیش از ۵ دهه حضور در عرصه هنرهای نمایشی، چهره ای ماندگار از خود باقی گذاشت .

او پس از اجرای پیش پرده خوانی در تماشاخانه های لاله زار به تماشاخانه های هنر و فرهنگ تهران رفت و در ادامه در مکتب تئاتر فردوسی زیر نظرعبدالحسن نوشین تئاتر آموخت .
انتظامی در سال 1320 نخستین نمایش حرفه‌ای خود را با عنوان اولتیماتوم نوشته پرویز خطیبی به کارگردانی اصغر تفکری در تئاتر پاریس خیابان لاله‌زار اجرا کرد و تا سال 1326 توانست در بیش از 10 نمایش نقش پردازی کند. بازی در فیلم واریته بهاری به کارگردانی پرویز خطیبی نخستین تجربه سینمایی اوست.  شهرتش در این عرصه نیز در اثر تولید فیلم های سینمایی براساس نمایش های موفق روی صحنه همچون "گاو" بود.  اقای بازیگر در عرصه سینما آثار ماندگار بسیاری را  همچون «گاو»، «اجاره‌نشین‌ها»، «حاجی‌واشنگتن»، «خانه عنکبوت»، «شیر سنگی»، «هامون»، «روز فرشته»، «روز واقعه»، «روسری آبی» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» و...به یادگار گذاشت.

«هزاردستان» نیز یکی از ماندگارترین یادگاران ارزشمند عزت‌الله انتظامی از حضور در قاب تلویزیون است.

اخبار مرتبط با مراسم وداع با این هنرمند گرانقدر متعاقبا اعلام خواهد شد.

ایران تئاتر این ضایعه را به جامعه هنری ایران و خانواده انتظامی تسلیت می‌گوید.




مطالب مرتبط

دو نمایش با یک کارگردان در خانه موزه استاد انتظامی

افشین قاسمی: کار پرمخاطب باید سال‌ها روی صحنه بماند
دو نمایش با یک کارگردان در خانه موزه استاد انتظامی

افشین قاسمی: کار پرمخاطب باید سال‌ها روی صحنه بماند

افشین قاسمی، کارگردان تئاتر که از اول آذر با نمایش «خرده‌جنایت‌های زن و شوهری» و «عمو ماهیگیر» در خانه موزه استاد انتظامی میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال خواهد بود، می‌گوید کار پرمخاطب باید سال‌های سال روی صحنه بماند و نسل‌های جدید به تماشای آن بنشینند.

|

نظرات کاربران