در حال بارگذاری ...
دبیر جشنواره تئاتر استانی اردبیل:

هدف از اجرای عمومی، جذب مخاطب و زمینه سازی برای ارتقای تئاتر شهرستان‌هاست

غریب منوچهری، دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل، گفت: هدف از اجرای عمومی، جذب مخاطب و زمینه سازی برای ارتقای تئاتر شهرستان هاست.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل، غریب منوچهری، دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل در تشریح  سیاست ها و رویکرد جدید  شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استانی اردبیل، گفت:در سالهای قبل، اجراهای عمومی قبل از جشنواره انجام می گرفت و عمدتاً گروه ها به خاطر پیش شرط بودن برای ورود به جشنواره، این اجراها، آنها را جدی نمی‌گرفتند و برای رسیدن به هدف که همان جشنواره و رقابت بود، به سرعت از آن مرحله می‌گذشتند. وی افزود: امسال اجراهای عمومی در دل جشنواره گنجانده شده و با برنامه ریزی های لازم، ستاد اجرایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی دارد به این اجراها کیفیت لازم را ببخشد.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه یکی از این اجراها برای داوران خواهد بود و همزمان تمام اجراها برای عموم مردم ارائه خواهد شد، اظهار داشت، با این رویکرد،  ما به هر دو هدف مان یعنی اجرا برای عموم و اجرا برای جشنواره رسیده ایم. گروه ها باید تلاش کنند تا اجرای عمومی جدی و خوب داشته باشند تا مخاطب را جذب نمایند و ستاد اجرایی نیز تلاش دارد در این مسیر دست گروه‌های نمایشی را بگیرد و از آن‌ها حمایت کند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا اجرای نمایش های شهرستانی در  مرکز استان صورت نمی‌گیرد و بیشتر در شهرهای خودشان این اجراها را انجام می دهند، گفت: اول اینکه در مرکز استان با این رویه‌ای که امسال گرفته شده است یعنی شش  اجرا برای هر گروه، سالن و زمان کافی وجود ندارد. دومین دلیل که می تواند پر اهمیت تر باشد، این است که گروه های شهرستانی بتوانند در شهر خود نسبت به تولید و اجرای نمایش اقدام نمایند که در شرایط عادی شاید انگیزه ای برای گروه ها نباشد که به اجرای عموم دست بزنند،  اما وقتی این اجراها در دل جشنواره صورت می‌گیرد و رقابتی نیز بین این گروه ها هست، انگیزه ای مضاعف برای آنها میشود.

 

منوچهری افزود: این شیوه  به اجراهای تئاتر در شهرستان ها کمک خواهد کرد و همچنین سالنهای شهرستان‌ها نیز نفس تماشاگر را حس خواهند کرد.




مطالب مرتبط

در دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی در استان اردبیل تاکید شد

از ضرورت راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر تا حمایت از تولیدات نمایشی
در دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی در استان اردبیل تاکید شد

از ضرورت راه‌اندازی سالن اختصاصی تئاتر تا حمایت از تولیدات نمایشی

کاظم نظری در دیدارهایی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی این استان، از تلاش‌های انجام گرفته برای جذب اعتبارات لازم برای تولید آثار نمایشی در سراسر کشور خبر داد.

|

نظرات کاربران