در حال بارگذاری ...
به همت هنرمندان گروه تئاتر دریژنو و شهرداری و شورای‌شهر فرخ شهر

دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ‌وهنر در چهارمحال‌و‌بختیاری افتتاح شد

به همت هنرمندان تئاتر گروه دریژنو شهرداری و شورای شهر فرخ شهر و با حمایت ریاست دانشگاه علمی کاربردی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس حوزه هنری استان برای اولین بار دانشگاه فرهنگ هنر در رشته هنرهای نمایشی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از انجمن هنرهای نمایش چهارمحال‌و‌بختیاری؛ ملیحه سلیمانی مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری دریژنو در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: به همت هنرمندان تئاتر گروه دریژنو شهرداری و شورای شهر فرخ شهر و با حمایت ریاست دانشگاه علمی کاربردی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و رئیس حوزه هنری استان برای اولین بار دانشگاه فرهنگ هنر در رشته هنرهای نمایشی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

سلیمانی افزود: این دانشگاه  تنها مرکز فرهنگ و هنر در استان است که در رشته های بازیگری، گریم، طراحی صحنه و نمایش عروسکی دانشجو می پذیرد.

این هنرمند تئاتر استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری از دیرباز دارای استعدادهای درخشان در هنر نمایش بوده و هنرمندان تئاتر این استان همیشه در جشنواره های ملی و بین المللی خوش درخشیده اند که این خود بزرگترین انگیزه برای راه اندازی دانشگاه فرهنگ و هنر در استان بوده تا این استعدادهای درخشان هر چه بیشتر به فرهنگ و هنر ایران زمین معرفی گردند.

او گفت: مرکز فرهنگ و هنر دریژنو فرخ شهر  تنها مرکز علمی کاربردی کشور است که رشته نمایش عروسکی را داراست و دانش آموزان علاقه مند به این رشته ی نمایشی می توانند بعد از اخذ دیپلم در مقطع کاردانی این رشته در این دانشگاه ثبت نام کنند و راه تحصیل در این رشته را برای مقاطع بالاتر هموار نمایند.

مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری دریژنو افزود: تلاش داریم از اساتید خبره و نامی هنرهای نمایشی در این دانشگاه استفاده نماییم و تا چند سال آینده دانشگاه دریژنو را به یک دانشگاه علمی معتبر برسانیم.

سلیمانی گفت: ثبت نام برای این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش کشور در در رشته های بازیگری با کد رشته 13277، گریم با کد رشته 13336 ، طراحی صحنه با کد رشته 13343  و نمایش عروسکی با کد رشته 13345  صورت میگیرد.

  سلیمانی اظهار داشت: این دانشگاه در مجتمع فرهنگی و هنری امین فرخ شهر و در فضایی کاملا هنری دارای آمفی تئاتر، پلاتوی نمایش و امکانات رفاهی و خوابگاهی برای دانشجویان می باشد. و تلاش شده همه استانداردهای یک دانشگاه هنرهای نمایشی را رعایت کنیم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته هنرهای نمایشی می توانند بدون کنکور با مدرک دیپلم (هنرستان و دبیرستان ، نظام قدیم و جدید) بدون شرط سنی در دانشگاه علمی کاربردی دریژنو فرخ شهر ثبت نام نمایند.علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر با شماره 03832422210 تماس حاصل نمایند.

 




نظرات کاربران