در حال بارگذاری ...
«تئاتر شهر» تبریز متحول می شود

فضایی برای تولید نمایش، آموزش و پژوهش هنرمندان در تئاترشهر تبریز

مدیر جدید تئاتر شهر تبریز ضمن تشریح برنامه های خود، از تحول عمده در فعالیت های این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی؛ فرزین ریحانی راد در آئین تودیع و معارفه مدیر تئاتر شهر تبریز افزود: این مرکز به عنوان خانه امید اهالی تئاتر باید به محلی برای تولید آثار نمایشی، کارگاه های آموزشی و پروژه های پژوهشی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اولین تغییر در نحوه مدیریت این مرکز، افزایش ساعات اداری آن خواهد بود گفت: تاکنون تئاتر شهر فقط بعد از ظهرها فعال بود که در دوره جدید، ساعات کاری آن از ساعت 8 صبح تا 11 شب خواهد بود.

ریحانی راد ضمن تشریح برنامه های خود برای این مرکز با بیان اینکه صحنه تئاتر باید به محل فعالیت های آکادمیک تبدیل شود گفت: یکی از سالن های تئاتر شهر تبریز برای جوانان به ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان هنرهای نمایشی اختصاص می یابد.

مدیر تئاتر شهر تبریز از سالن مولوی به عنوان پایگاه معرفی جوانان مستعد هنرهای نمایشی در تهران یاد کرد و افزود: در صورت همراهی و ایجاد فضای فعالیت برای جوانان آکادمیک است که فرصت معرفی چهره های جدید و ارتقای هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی نیز فراهم خواهد شد.

فرزین ریحانی راد از غفلت در تئاتر کودک انتقاد کرد و گفت: در این شهر به حوزه تئاتر کودک بی مهری شده و تعداد گروه های فعال این حوزه به انگشتان یک دست هم نمی رسد.

وی تصریح کرد: برای فرهنگ سازی هنرهای نمایشی در جامعه باید از گسترش گروه های فعال در حوزه تئاتر کودک حمایت کنیم.

ریحانی راد در بخش دیگری از سخنان خود تعامل با هنرهای دیگر چون موسیقی، هنرهای تجسمی، سینما را از برنامه های جدید خود عنوان کرد و افزود: در سایه ارتقای همکاری با هنرهای مرتبط می توان شاهد اعتلای تئاتر بود.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ دسته بندی غیرتئاتری وابسته نیستم گفت: معتقدم برای اعتلای هنرهای نمایشی باید فضا برای فعالیت همگان بصورت عادلانه فراهم باشد.

در این مراسم، رامین راستی، مدیر پیشین تئاتر شهر تبریز نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در این مسئولیت، برای مدیر جدید خانه تئاتر آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم، از زحمات رامین راستی مدیر سابق تئاتر شهر تبریز قدردانی و فرزین ریحانی راد به عنوان مدیر جدید این مجموعه معرفی شد.

 




مطالب مرتبط

با معرفی برگزیدگان

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی رسید
با معرفی برگزیدگان

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی رسید

آئین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، با حضور مدیران، مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، روز سه‌شنبه 9 آبان، در تالار تربیت تئاتر شهر تبریز با تجلیل از نفرات و آثار برگزیده برگزار شد.

|

نظرات کاربران